اتریوم برای اولین بار در سطح ۳۰۰۰ دلار معامله می شود. این افزایش قیمت موجب شده است که اتریوم از نظر ارزش بازار، از موسساتی مانند والت دیزنی و بانک آمریکا سبقت بگیرد. طبق داده های سایت Infinite Marketcap ارزش بازار این ارز ۲۴% رشد داشته است. ارزش بازار اتریوم اکنون به سطح ۳۴۶.۷۲ میلیارد دلار رسیده است. برای مقایسه، در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین ۱.۰۷۹ تریلیون دلار، نقره فلز گرانبها ۱.۴۱۶ تریلیون دلار و فیس بوک ۹۲۳.۱۲ میلیارد دلار است.

در فرهاد اکسچنج ۱۰ نکته مهم برای معامله بیت کوین را بیاموزید – مبتدی ها بخوانند!

این روند جالب توجه حتی باعث زنده شدن مجدد پیش بینی های قبلی مبنی بر اینکه اتریوم می تواند از بیت کوین پیشی بگیرد شده است.

عوامل مختلفی مسئولیت افزایش قیمت اتریوم را دارند. اولین مورد ادامه فعالیت سازمان های نهادی در بازار این ارز است. در اوایل هفته بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرد که با همکاری نهادهای بانکی دیگر مانند گلدمن ساکس، یک اوراق قرضه دیجیتال دو ساله به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار صادر خواهد کرد. علاقه سرمایه گذاران نیز به DeFi (امور مالی غیر متمرکز) در حال افزایش است. سرمایه قفل شده در این عرصه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین بروز رسانی اساسی شبکه اتریوم که EIP-1559 نام دارد ممکن است مهمترین رویدادی باشد که سرمایه گذاران انتظار دارند. انتظار می رود این به روزرسانی شبکه به طور قابل توجهی کارمزد معاملات و پاداش ماینرها را کاهش دهد. همین مسئله به نوبه خود موجب می شود فشار فروش اتریوم کاهش یابد.

قیمت روز بیت کوین و اتریوم – کلیک کنید.

دیوید هافمن، میزبان شرکت رسانه ای آموزشی Ethereum Bankless، سه عامل ذکر شده در بالا را را معادل سه هوینگ بیت کوین دانسته است. رویدادی که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد و پاداش ماینرهای بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این مسئله موجب افزایش قیمت بیت کوین می شود.

اتریوم در مسیر پیشی گرفتن از بیت کوین!!

با این وجود، اتریوم با سایر قراردادهای هوشمند، رقابت دارد. علت کاهش محبوبیت اتریوم تا حدودی کارمزدهای معاملاتی گزاف در این شبکه است. اگرچه در هفته های اخیراین مقدار تا حدودی کاهش یافته است.

با ظهور فناوری بلاک چین ایدهٔ قرارداد های هوشمند عملیاتی شد. قرارداد هوشمند یک پروتکل کامپیوتری برای ایجاد یا بهبود قرارداد است. قرارداد هوشمند امکان ایجاد تراکنش‌های معتبر بدون واسط را فراهم می‌کند. این تراکنش‌ها قابل پیگیری و غیرقابل برگشت هستند.قراردادهای هوشمند شامل تمام اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد و اجرای تمام اقدامات هدف گذاری شده به‌طور خودکار می‌شوند.

منبع خبر

پاسخی بگذارید