در اوایل این هفته، بیت کوین  (BTC) حدود ۶,۵۰۰ دلار بود، بعد از آن به منطقه مقاومت  ۷,۸۰۰ دلار بازگشت ولی در اولین تلاش موفق به بازگشت به این سطح قیمت نشد.

با توجه به اینکه روند کوتاه مدت همچنان صعودی است، آیا دلالان باید نسبت به اقدام اخیر قیمت احتیاط کنند؟

بیت کوین هنوز در کانال نزولی است.

مهم ترین چارچوب زمانی – روزانه –  هنوز هم یک کانال روند نزولی را از پایان ژوئن ۲۰۱۹ نشان می دهد.

این کانال روند نزولی همچنان فعال است زیرا قیمت آن از خط “پشتیبانی” و سطح طلایی فیبوناچی  0.618-0.65 در اوایل هفته جاری بیرون آمده است.

منطقه سبز در حدود ۶،۵۰۰-۶،۸۰۰ دلار هنوز هم سطح پشتبانی مهم است،  منطقه قرمز / زرد به سمت بالا مقاومت زیادی را نشان می دهد. منطقه مقاومت در محدوده ۸۰۰۰-۸،۲۰۰ دلار است، یعنی همچنین در حدود خط روند نزولی کانال است.

کل ارزش بازار در زمینه رمزنگاری، در این مرحله نمای مشابه BTC / USD را نشان می دهد. ارزش بازار منطقه سبز را به عنوان منطقه پشتیبانی حفظ می کند، که بسیار مهم است – اما نمی تواند مقاومت اول را بشکند.

نمودار کلی از ارزش بازار با در نظرگیری جا به جایی قیمت ها، نمای بی نظیری از بیت کوین نشان می دهد، همچنین سیگنال های واضحی را نشان می دهد.

در این راستا قیمت دوباره به مقاومت قبلی در آوریل سال جاری باز می گردد.

حال، این مسئله که آیا سطح قیمت می تواند پشتیبانی را تأیید کند، بررسی نموده است و دقیقاً با یک افزایش از ۱۷۵ تا ۲۰۷ میلیارد دلار انجام شده است. با این وجود، اولین مقاومت در ۲۰۷ میلیارد دلار رد شد که نشان می دهد آزمایش مجدد بالقوه منطقه بنفش باید در دستور کار باشد.

اگر بتوان منطقه بنفش را حفظ کرد، کل ارزش بازار درون الگوی نزولی حرکت خواهد کرد، که به احتمال زیاد در ژانویه سال ۲۰۲۰ از بین خواهد رفت.

مقاومت اول در بازه های زمانی کوچکتر رد شد.

قیمت BTC در طول هفته، نوسان قیمت  1,300 دلار از ۶٫۵ هزار دلار داشت. با این حال، قادر به شکست مقاومت بعدی در سطح  قیمت ۷,۸۰۰ دلار نبود. اما چرا این، یک سطح مقاومت اساسی است؟

سمت چپ نمودار نشان می دهد که قیمت قبل از پایین آمدن، چندین بار در این سطح پشتیبانی افزایش داشته است. چنین سطحی، نقطه مرجعی برای دلالانیست که  به دنبال فرصت فروش هستند، بنابراین سطح $۷,۸۰۰ را به عنوان سطح مقاومت تائید می نمایند.

قبل از انجام این آزمایش، قیمت ابتدا  از مقاومت ۷،۳۵۰-۷،۴۰۰ دلاری پشتیبانی کرد. در این راستا، قیمت حال در محدوده ای که این اعداد مرزها را تعیین می کنند، گیر کرده است.

آیا این بد است؟ خیر. در طول ماه اکتبر قیمت قبل از شروع نوسانات درون چنین محدوده ای حرکت می کرد.

سناریوهای صعودی

حال، چندین سناریو را می توان در چند بازه زمانی به عنوان سناریو صعودی یا نزولی طبقه بندی کرد. تا زمانی که ۷،۳۵۰ تا ۷،۴۰۰ دلار در کوتاه مدت در سطح پشتیبانی باقی بماند، حرکت دیگری به سمت منطقه قرمز / زرد با هدف ۸،۰۰۰ ۸،۳۰۰ دلار ممکن است رخ دهد.

من شخصاً انتظار ندارم موفقیت فوری  را مشاهده کنم،  زیرا این اولین تلاش برای آزمایش این مقاومت خواهد بود. معمولاً در اولین تلاش مقاومت ها شکسته نمی شوند.

در سناریوهای صعودی، شکستن  این سطح ۸،۰۰۰-۸،۳۰۰ دلار ایده آل است، این باعث می شود قیمت از روند نزولی نیز خارج شود. اگر قیمت قادر به انجام این کار نباشد ، همچنان در این کانال نزولی حرکت خواهد کرد.

سناریوهای نزولی

حال چندین سناریوی نزولی را تشریح خواهم کرد زیرا چند حالت مختلف محتمل است. سناریوی اول، پایین آمدن به سمت منطقه  $7,350-7,400 برای آزمایش پشتیبانی است (این منطقه پشتیبانی مهم است).

پرش قیمت به  7،۷۰۰ دلار می تواند در این سطح از پشتیبانی اتفاق بیفتد، من قبل از آماده شدن قیمت برای پائین آمدن به منطقه ۶،۹۰۰-۷،۰۰۰ دلاری را، به عنوان یک فرصت کوتاه مدت طبقه بندی کرده ام.

دومین سناریوی نزولی همزمان هم نزولی هم صعودی طبقه بندی می شود. چرا؟ بسیار خوب، اگر قیمت بتواند ۷،۳۵۰-۷،۴۰۰ دلار را حفظ کند، و از آن به طور چشم گیری افزایش یابد، حرکت دیگری به سوی منطقه مقاومت بالایی صورت خواهد گرفت.

با این حال، اگر قیمت نتواند مجدداً  از ۸،۰۰۰-۸،۳۰۰ دلار عبور کند ، این یک فرصت کوتاه مدت عالی قبل از حرکت دیگر به سمت ۷،۰۰۰ دلار خواهد بود.

بدین ترتیب، شاهد حرکت صعودی تری خواهیم بود.

نتیجه گیری

در کل، قیمت اخیر، V-شکل رو به پایین خوبی ساخته است، که در سطح ۶،۵۰۰ دلار رخ داده است که از طریق آن سطح فیبوناچی ۰٫۶۱۸-۰٫۶۵ و روند نزولی حفظ خواهد شد.

با این وجود، آیا این بدان معنی است که حرکات نزولی حال تمام شده است؟ فکر نمی کنم. برای تائید این V- شکل رو به پایین انتظار دارم آزمایش های پیشینه بیشتری از سطح پایین تر در منطقه ۶،۹۰۰-۷۰۰۰ دلار (منطقه سبز) در ماه های آینده انجام گیرد.

با این وجود، چشم انداز کلان همچنان صعودی است، و در این راستا، هنوز هم می بینم که اگر منطقه سبز در حدود ۶،۵۰۰-۶،۸۰۰ دلار حفظ شود، این اصلاح را فرصت بزرگ “خرید به قیمت پایین” می بینم.

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-fails-to-break-78k-and-now-risks-reversing-to-new-lows

پاسخی بگذارید