Computer button on a keyboard with wiki encyclopedia icon symbol

توزیع تکنولوژی بلاک چین در جهان و تفاوت با تکنولوژی ویکی پدیا

“این روزها کاربران به دنبال انتقال ارز به شکل  تضمین شده،امن و مطمئن هستند. به طوری که همه کاربران از انجام آن مطمئن باشند و کسی آن را به چالش نکشد.این دستاورد ممکن است عواقبی نیز داشته باشد.”

مارک اندرسن

تکنولوژی بلاک چین ممکن است با چیزی که شما از آن تصور می کنید متفاوت باشد. در تکنولوژی بلاک چین هر کاربر می تواند وارد رکورد های اطلاعاتی شود و به میل خود آن ها را تغییر داده یا به روز کند. مانند نوشته های ویکی پدیا که هیچ شخصی آن را کنترل نمیکند و همه محصول یک ناشر نیستند. با این وجود بلاک چین ویژگی هایی دارد که باعث می شود متفاوت باشد.

در حالی که هر دو در شبکه اینترنت اجرا می شوند، ویکی پدیا با یک سرور کلاینت به شبکه جهانی اینترنت متصل است. یک کاربر ویکی پدیا با مجوز هایی که در حساب کاربری خود دریافت میکند،قادر است ورودی های ویکی پدیا را در سرورش تغییر دهد. زمانی که یک کاربر وارد یکی از صفحات ویکی پدیا شود، نسخه به روز شده ویکی پدیا را دریافت خواهد کرد. با این حال کنترل کل این مجموعه همچنان با مدیران ویکی پدیاست.

ساختار ویکی پدیا بسیار شبیه به ساختار دولت ها، بیمه ها و بانک هاست. کنترل دیتابیس آن ها با صاحبان آن هاست. این کارها شامل: مدیریت بروزرسانی، دسترسی و محافظت در برابر حملات سایبری است.
ساختار تکنولوژی بلاک چین با ساختار بقیه تکنولوژی های دیجیتال از پایه متفاوت است که این یکی از ویژگی های مهمی است که این تکنولوژی را از بقیه متمایز می کند.

همانگونه که گفتیم در ویکی پدیا اگر اپدیت از یک سمت صورت بگیرد این تغییر برای کل شبکه لحاظ می شود اما در بلاک چین هر قسمت به طور جداگانه و مستقل اپدیت می شود و تغییری که از میان همه محبوب تر باشد به عنوان نسخه رسمی جایگزین می شود.

معادلات انجام می شوند و هر قسمت از بلاک چین به طور مستقل آپدیت می شود.

اخبار روز ارز دیجیتال

این تفاوتی است که این تکنولوژی را بسیار پرکاربرد می کند. همچنین بیان کننده یک نوآوری در ثبت و توزیع اطلاعات است که نیاز به یک گروه مدیریتی مورد اعتماد را در این روابط دیجیتالی برطرف می کند.

توزیع تکنولوژی بلاک چین در جهان و تفاوت با تکنولوژی ویکی پدیا

با این حال بلاک چین با همه شایستگی هایش یک تکنولوژی جدید نیست. بلاک چین ترکیبی از چندین تکنولوژی دیگر به شکلی جدید است. این تکنولوژی از هماهنگ کردن سه تکنولوژی (اینترنت، کلید خصوصی رمزنگاری شده و یک پرتکل کنترل کننده ) است که بیت کوین، ساخته ساتوشی ناکاموتو را بسیار مفید می سازد.

نتیجه آن یک سیستم برای مبادلات دیجیتالی است که برای انجام به یک شخص سوم مورد اعتماد نیازی نیست. امنیت این ارتباط دیجیتالی به خودی خود تضمین شده است. ساختاری زیبا، ساده و در عین حال پرقدرت بلاک چین ضامن این امنیت است.

تعریف اعتماد دیجیتال 

اعتماد یعنی اطمینان از اینکه طرف مقابل در روابطش با شما، قصد ضربه زدن ندارد. در روابط دیجیتالی این اعتماد به شکل “احراز هویت” و “داشتن مجوز” تبیین می شود. به بیان ساده تر
“آیا شما آن فردی که می گویید هستید؟” و “آیا شما قادر هستید که این کار را انجام دهید؟”

در تکنولوژی بلاک چین، کلید خصوصی رمز نگاری شده یک ابزار قدرتمند را فراهم میکند که نیاز به احراز هویت را برطرف می سازد. از سوی دیگر فقط داشتن مجوز کافی نیست.علاوه بر آن داشتن سرمایه کافی، ارائه دادن انواع مبادلات به صورت صحیح و موارد دیگر نیز نیاز است.

ویدیو های آموزشی بلاکچین و بیت کوین

این شبکه همچنین باید در تراکنش های انجام شده، امنیت و نگهداری سوابق این تراکنش هارا متعهد باشد. مجوز انجام شدن یک تراکنش، اجرای تمام قوانین شرکت بلاک چین است. داشتن این تاییدیه ها و مجوزها انجام تراکنش ها بدون نیاز به اعتماد به شخص سوم را فراهم میکند. امروزه کارآفرینان در سراسر جهان از این پیشرفت ها متعجبند. رقابت های دیجیتالی غیرقابل تصور، جدید و قدرتمند هستند. بلاک چین اغلب به عنوان ستون اصلی مبادلات در اینترنت شناخته می شود و این شبکه را ارزشمند کرده است.

“احراز هویت” و داشتن “مجوز” از  ویژگی های لازم برای تبادلات دیجیتالی است و این ایده ها برای تمام سیستم هایی که نیازمند این اعتماد دو طرفه هستند قابل اجراست.

پاسخی بگذارید