[box type=”warning”] قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸  به ۲۰,۰۰۰  یا ۵۰,۰۰۰ دلار میرسد.آیا این پیش بینی به حقیقت میپیوندد؟![/box]

در حالی که اکثر ارز های دیجیتالی بسیار پایین تر از قیمت پیشین خود معامله میشوند، اما پیش بینی های جدیدتری برای ارزهای دیجیتالی  وجود دارد. یکی از این پیش بینی ها افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۰,۰۰۰ دلار در تقویم مالی سال ۲۰۱۸ است.

یک متصدی ارز های دیجیتالی، به نام Jit Singh، در مجمع اقتصاد جهانی در Davos اعلام کرد که نوسانات جاری در رابطه با کریپتوکارنسی کاملا طبیعی است. او همچنین اظهار داشت که برای ارز های رمز نگاری شده  طبیعی است که بین  ۷۰ تا ۸۰ درصد نوسان داشته باشند. این یکی ازاصلی ترین دلایلی ست  که نوسانات فعلی او را نگران نمی کند..

او این نوع از ارزها را با شرکت هایی مانند مایکروسافت و اپل مقایسه کرد که در ابتدا، سهام آنها نیز بسیار ناپایدار بود. با این حال، همزمان با توسعه رویه کسب و کار، سهام آنها نه تنها رشد کرد، بلکه شرکت  آنها نیز بسیار پایدارشده است.

با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید در قیمت ارز های دیجیتالی، نگران هستند. به گفته وی، با این وجود، جایی برای نگرانی بابت نوسانات قیمت برای سرمایه گذاران بلند مدت نیست. از آنجایی که این سرمایه گذاران برای مدت طولانی در دنیای کریپتوکارنسی هستند ، هیچ مشکلی در نگه داشتن سرمایه خود برای مدت زمان طولانی نخواهند داشت. او افزود که بیت کوین در سال جاری به ۲۰ هزار دلار میرسد.

این که آیا صحبت های این متصدی درست ست یا غلط ، تنها با گذر زمان قابل ارزیابی است. حقیقت این است که در حال حاضر، بسیاری از سرمایه گذاران نگران سرمایه گذاری های جدید در بیت کوین هستند. تنها زمانی که آنها اطمینان حاصل کنند که نوسانات به پایان می رسد و بیت کوین روند صعودی خود را از سر میگیرد می توان مطمئن بود  که اکثر سرمایه گذاران مجدد آماده سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی خواهند بود.

در حال حاضر،  بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند از سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی دور بمانند. بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه خود را با صبر و حوصله حفظ می کنند تا دریابند که ایا کریپتوکارنسی روند صعودی خود را از دست می دهد یا خیر. از سوی دیگر، موسسات حضور خود را در سرمایه گذاری کریپتوکارنسی نیز افزایش می دهند و این مطمئنا برای ارزهای رمز نگاری شده مفید است و ارزش و اعتبار آن را در آینده نیز تقویت می کند. این یکی از دلایل اصلی عدم افت قیمت بیشتر پس از چند هفته گذشته است. همچنین، هنگامی که موانع قانونی برکنار شوند، می توانید مطمئن باشید که ارزش این نوع از ارزها، دوباره افزایش می یابد.

قیمت بیتکوین در سال ۲۰۱۸ به کجا خواهد رسید؟ تا ۱ میلیون دلار یا کمتر از ۱۰۰ دلار؟ (تجزیه و تحلیل در عمق)

قیمت بیتکوین در سال ۲۰۱۸ با نوسانات روبرو بوده است که حتی برای تحلیلگران باتجربه نیز پیش بینی قیمت بیتکوین را در کوتاه مدت با چالش مواجه کرده است.از دیر باز تا کنون، سال ۲۰۱۸ شگفتی های خود را ارائه داده است، هرچند آنطور که در سال ۲۰۱۷عنوان کردیم این شگفتی ها چشمگیر نیست.

تاریخ به طور کلی تکرار میشود، اما بیتکوین تاریخ پیچیده ای دارد که آن را به یک چالش برابر تبدیل می کند.لازم است مطالعات بسیاری  برای به دست آوردن پیش بینی های درست در این زمان انجام شود. بنابراین ما این مقاله را با نتایج برجسته تحقیقات متخصصین  در این زمینه به پایان  می رسانیم.

تحلیلگران، علاقه مندان و چهره های صنعت، دیدگاه های متفاوتی در ارتباط با پیش بینی قیمت بیتکوین  برای کوتاه مدت و بلند مدت دارند. خوش بینی در بسیاری از گرازش ها کماکان مشاهده میشود. گزارش های جدیدی از  سرمایه گذاران بریتانیایی نشان می دهد که اکثریت آنها در سال جاری سرمایه گذاری های بیشتری را به امید افزایش قیمت انجام داده اند.

انتظار می رود نوسانات قیمت  به طور موقت افزایش یابد. این یک روند پر افت و خیز خواهد بود.

ارزش بیت کوین

مطمئنا  بیت کوین برنده خواهد شد (John McAfee-مدیر عامل شرکت نرم افزاری McAfee)

John McAfee، پشتیبان بیتکوین و بنیانگذار نرم افزار محبوب آنتی ویروس McAfee، درباره بیت کوین بسیار خوش بین است. او پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱ میلیون دلار خواهد بود که پیش بینی سال گذشته او ۷۰۰۰ دلاربوده است.

برای رسیدن به این هدف McAfee، بیتکوین  این سال را با ارزش بیش از ۲۹ هزار دلاربه پایان میرساند.
او بیان کرد”بیتکوین از تصور من سریعتر رشد کرده است. اکنون ارزش بیت کوین را تا پایان سال ۲۰۲۰ معادل یک ملیون دلار پیش بینی  میکنم . ”
فارغ از جنبه اقتصادی ، پیش بینی او عواملی مانند افزایش تقاضای بیتکوین و بلاکچین و همچنین کل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی در حدود ۱۶۲ میلیارد دلار را مورد توجه قرار میدهد که فضای مناسبی را برای رشد آن فراهم می آورد.

 Kristjan Dekleva :ثبات تنها پس از ۱۰ سال انتظار

Kristjan Dekleva ،کارشناس مالی اهل  سوئیس  یک دهه بی ثباتی قیمت را پیش از هر امیدی برای بیتکوین با قیمتی پایدار پیش بینی می کند. این پیش بینی  او با پذیرش عمومی بیتکوین حتی در موقعیت سخت چین نیز منطبق است.

او بیان کرد”به نظر من، حداقل ۱۰ سال طول می کشد که ما در این عرصه ثبات مشاهده کنیم. ”
-متخصص امور مالی در پروژه  cryptocurrency Hedge سرمایه گذاری بر روی بیتکوین  را بسیار شبیه به حباب DotCom   در دهه ۹۰ میلادی می بیند. پس آقای Dekleva، ما در سال ۲۰۱۸ با چه چیزی روبرو خواهیم شد؟

-در بسیاری از موارد بی اطلاع بودن میتواند باعث شود یک شایعه کوچک بسیار تاثیرگذار باشد. تقاضا نیز توسط حدس و گمان بازار هدایت می شود، اما فقدان سرمایه گذاران نهادی به این معنی است که بازار ناپایدار است.

بیتکوین تا ۱۰۰ دلار کاهش می یابد – Kenneth Rogoff(پروفسور دانشگاه هاروارد  و رئیس سابق صندوق بین المللی پول)

او بیان کرد”من فکر می کنم بیت کوین تا ۱۰ سال دیگر ارزش  بسیار کمتری نسبت به الان خواهد داشت و به عقیده من احتمال  ۱۰۰ دلاری شدن ارزش این ارز دیجیتالی از ۱۰۰,۰۰۰ دلاری شدن آن بیشتر است  . ”
پیش بینی Kenneth Rogoff  بر پایه اعتقاد دیرینه او که دولت ها علیه ارزهای مجازی ناشناس مانند بیت کوین اقدام خواهند کرد،استوار است . قانون گذاران دولتی، با توجه به صحبت های Rogoff، مانع از رشد بیتکوین هستند، اما  سوداگران بیت کوین در وال استریت طرز فکر متفاوتی دارند.

Tom Lee,(پیش بین مشهور Bitcoin)
پیش بین محبوب Bitcoin، انتظار دارد  بیتکوین  تا سال ۲۰۱۸ به ۲۵۰۰۰ دلار برسد که بیش از دو برابر قیمت آن در حدود ۱۰,۰۰۰ دلار در ماه ژانویه است..”-
با وجودی که بیت کوین به ۹۰۰۰ دلار یعنی قیمتی کمتر از پیش بینی Lee رسید (نزدیک به ۶۰۰۰ دلار) ، اما در ماه مارس ارزش آن به ۱۱۰۰۰ دلار رسیده است. این یک افزایش قیمت مشابه آنچه که در سال گذشته پیش از رسیدن به این وضعیت شاهد آن بودیم، می باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، Lee بر سرمایه گذاران بیت کوین  و همچنین افزایش پایدار کاربران بیتکوین حساب باز می کند.

بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار میرسد – Jeet Singh (متصدی کریپتوکارنسی)

Jeet Singh پیشتر در ماه ژانویه در مجمع جهانی اقتصاد در Davos بیان کرد “قیمت بیتکوین تا ۵۰،۰۰۰ دلار میرسد”
او هشدار داد که نوسانات قیمت سنگین است که این تنها برای بازار بیتکوین قابل توجیه است.

بیتکوین قطعا می تواند قیمت ۵۰۰۰۰ دلار را در سال ۲۰۱۸ ببیند … ما احتمالا یک دوره سخت را درپیش خواهیم داشت و در زمان نقطه عطف بعدی بیت کوین را با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار خواهیم داشت.  Jeet Singh  مانند Lee،  انتظار دارد که بیت کوین نه تنها در بازار سیاه، بلکه در تمامی نهاد ها و کشور ها نیز پذیرفته شود. اگر پنجاه هزار دلار به نظر بسیار خوش بینانه است، پیش بینی ۱۰۰ هزار دلاری برای بازار چگونه خواهد بود؟

بیت کوین آینده است؛ دوره Fiat به پایان رسیده است. (Tim Draper- سرمایه دار)

Tim Draperدر سال ۲۰۱۴ در حالی که  بیت کوین تنها ۴۱۳ دلاربود،  پیش بینی کرد بیتکوین در سه سال آینده به ۱۰,۰۰۰ دلار میرسد. این یک ماه پیش از آن بود که او قصد داشت شهرت خود را در میان طرفداران ارزهای رمز نگاری شده کسب کند. اگر چه او به طور قطعی قیمت ۱۰۰هزار دلار برای بیت کوین را در سال ۲۰۱۸ پیش بینی نکرده است،  در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد انتظار دارد بیت کوین همانند سال گذشته رشد خود را ادامه دهد. Tim Draper در گذشته  بر روی موفقیت کمپانی های بزرگی همچون  Tesla، Skype و Twitter شرط بسته است.

فرض بر این است که این رشد با همان سرعتی که طی  ۳ سال به ۱۰,۰۰۰ دلار رسید اتفاق می افتد و پس از آن ما منتظر  شش رقمی شدن ارزش آن خواهیم بود. این دقیقا همان چیزی است که Draper آن را چشم انداز بیتکوین می بیند.

بیت کوین ۴۰,۰۰۰ دلار خواهد بود –Llew Claasen (مدیر اجرایی بنیاد بیتکوین)

Llew Claasen یک بیانیه جسورانه برای اطمینان  بخشیدن به طرفداران بیتکوین ارائه کرده است که  ارز های دیجیتالی در مسیر درست خود برای رسیدن به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار در حال حرکت  هستند. اگر چه چشم انداز او برای برخی از صاحبان آلت کوین بسیار دلگرم کننده نبود، اوبه وضوح اعلام کرد که به عنوان پدیده جدید، ارزهای دیجیتال کماکان چالش برانگیز است.

بیت کوین تا دسامبر ۲۰۱۸ از مرز ۴۳ هزار عبور خواهد کرد – (نظرسنجی توسط سایت Finder)

سایت Finder.com، به دنبال نظر سنجی از ۱۳ متخصص ارزهای دیجیتالی نتیجه گرفت که قیمت بیتکووین شاهد رشد ۳۰۰ درصدی خواهد بود که تا پایان سال جاری به ۴۳,۰۰۰ دلار می رسد.

“در حالیکه ۱۰ ارز دیجیتال  برتر در ماه گذشته ۲۴ درصد کاهش قیمت داشته اند، بررسی ما نشان می دهد که اعضای هیئت مدیره انتظار دارند این ارز ها رشد خود را در مسیر مناسبی طی کنند. ”

– Jon Ostler، مدیرعامل این سایت اشاره کرد ” پیش بینی ها تا زمانی که عوامل خارجی مانند سیستم های بانکی و قانون گذاران نقش خود را به درستی ایفا نکنند، ارزشی نخواهند داشت.”

بیت کوین روزی مرز ۳۲۰ هزار دلار را هم پشت سر خواهد گذاشت.(Cameron Winklevoss – بنیان گذارGemini)

Cameron Winklevoss یکی از محبوب ترین دوقلوهای Winkelvoss اخیرا گفته است که   قیمت بیت کوین می تواند به راحتی روزانه ۴۰ درصد افزایش یابد. شاید امسال؟!احتمالا نه! برادر دوقلوی او گفت :او وبرادرش به  چشم انداز  ۱۰ تا ۲۰ ساله می اندیشند.

بیت کوین در واقع در عرضه ثابت است، که این بهتر از کمیاب بودن است .ارزش بیت کوین به نوعی معادل طلاست.

ما فکر می کنیم بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت آن در هفته گذشته ، این ارز هنوز یک دارایی بسیار ناشناخته است.

Winklevoss چهارمین و ثروتمندترین سرمایه گذار، بیتکوین را در مقایسه با طلا بار ارزش تر می داند . وی گفت: “ما معتقدیم بیکوین طلا را مختل می کند.”

بیت کوین به یک میلیون دلار میرسد (Bobby Lee مدیرعامل BTCC Exchange )

Bobby Lee، مدیر عامل شرکت مبادله بیتکوین در چین که در هفته بلاک چین لندن سخنرانی می کرد،  گفت انتظار دارد ارزش بیت کوین به  بیش از یک میلیون دلار برسد اما بر خلاف McAfee، او می تواند این را در ۲۰ سال آینده ببیند.
– من فکر می کنم ۱ میلیون دلار به ازای هر بیت کوین باید پرداخت.  اکنون این ارز ۱۰,۰۰۰ دلار است ، سپس ۱۰۰,۰۰۰ دلار می شود و بعد از آن ۲۰۰,۰۰۰و بعد۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهد شد.

به طورخلاصه

تعدادی از تحلیلگران نیز گفته اند که اگرچه تعداد کمی از پیش بینی های انها به واقعیت تبدیل می شود. اما یک روند کلی را در ارزیابی های خود مشاهده کردیم.

انتظار نوسانات قیمت

در این مرحله، بیت کوین و کریپتو کارنسی تا حد زیادی تحت تاثیر حدس و گمان ها  قرارخواهند گرفت. حتی تحولات کوچک در دولتها،  احتمالا بر قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت. اکثر آنها می گویند که نوسانات طبیعی هستند وتاثیری بر روی چشم انداز بلند مدت نخواهند گذاشت.

چشم انداز بلند مدت

کارشناسان ترجیح می دهند پیش بینی های طولانی مدت ارائه کنند. پیش بینی قیمت بیتکوین تا سال ۲۰۲۰ یا چشم انداز ۱۰ تا ۲۰ سال رایج تر است. در حالی که واقعیت کنونی ممکن است موجب دلسردی شود. ولی لازم به یادآوری است که قیمت ،سال گذشته افزایش یافته است.

بیتکوین استانداردی برای ارزهای مجازی خواهد بود

اگرچه بیت کوین ممکن است مورد استفاده محدودی داشته باشد، با این حال این ارز به عنوان پادشاه  ارزهای دیجیتال شناخته شده  است.. این یک واقعیت است که تکنولوژی پشت بیت کوین در مقایسه با بسیاری از پروژه های دیگر مانند اتریوم، پیچیده تر است.

بیتکوین به عنوان یک فروشگاه با ارزش

به تدریج، بیتکوین بیشتر به عنوان یک ارزش سرمایه گذاری شناخته می شود و یک ارز واقعی که با طلا و دیگر دارایی ها قابل مقایسه است. بیتکوین در اصل به عنوان یک پول جایگزین برای  بانکداری بدون بانک شده است. با این حال، اکثر تصمیم گیران  و کارشناسان حوزه  مالی، بیتکوین را بیشتر به عنوان ارزش سرمایه گذاری و دارایی و نه وسیله معامله میشناسند.

بسیاری از آلت کوین ها ضرر خواهند کرد.

بخشی از فرآیندی که منجر به پذیرش عمومی  ارزهای جدید خواهد شد، پاکسازی ارزهای کم سود خواهد بود. تعداد قابل توجهی از۲۰۰۰ سکه ،به طور طبیعی از بین خواهند رفت زیرا ارزش آنها کاهش می یابد. Brad Garlinghouse، مدیر عامل شرکت Ripple و Llew Claasen از بنیاد بیتکوین یکی از کسانی است که این زنگ خطررا به صدا در اورده است.

کمبود عرضه

ذخیره  محدود بیت کوین – یک عرضه ثابت ۲۱ میلیون بیت کوین – در قیمت آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد؛ شاید هم اکنون نه ولی در آینده، یقینا تاثیر گذار خواهد بود!

عوامل خارجی نقش مهمی ایفا خواهند کرد

بسیاری از ناظران بر این باورند که عوامل خارجی که بر پذیرش بیت کوین تاثیر می گذارد، در نهایت قیمت را در بازه زمانی کوتاه مدت تعیین می کنند. به عنوان مثال،با  عملکرد بازارهای آتی انتظار میرود قیمت به طرز چشمگیری افزایش یابد.

هنوز نگرانی هایی در مورد بیت کوین هایی که برای اهداف غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرند وجود دارد. با توجه به نامحدود بودن معاملات بیت کوین، از آن برای انجام فعالیت های غیرقانونی استفاده شده است که موجب شده است که از بیت کوین یک تصویر بد بر جای بماند. تحلیلگران بر این اعتقادند که این تصویر، بر تصویب آن و در نهایت چشم انداز آن در آینده تاثیر می گذارد.

در نهایت، احتیاط در برابر ریسک سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ارز های رمزنگاری شده، جدید و فوق العاده خطرناک است. سخن بنیانگذار اتریوم که بیان کرد کریپتو کارنسی بسیار خطرناک است را نباید فراموش کرد. چرا که قیمت ها ممکن است به صفر برسند. این بیانیه ،علمی  به نظر نمی رسد اما پیام آن روشن است. پس انداز خود را به طور کلی در بیتکوین یا سایر ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری نکنید. بنابراین، در حالی که بیتکوین در آینده به احتمال زیاد ارزش بیشتری خواهد داشت، توصیه می شود که با توجه به بودجه خود در این بازار سرمایه گذاری کنید.

منبع:

https://smartereum.com/2732/bitcoin-price-prediction-2018-can-cryptocurrency-hit-50000-or-100000-this-year-forecast-2018-mon-dec-10/

پاسخی بگذارید