با نزدیک شدن به انتهای سال ۲۰۱۹ ، بیت کوین به یک سال قبل نگاه می کند. بیش از ۱۰۰٪ از کمترین میزان سالانه در فوریه در حدود ۳۳۵۰ دلار است. در پایان ماه ژوئن ، BTC / USD خود را نزدیک به ۱۳۸۰۰ دلار پیدا کرد. سپس پس از چند ماه تثبیت و فشار فروش بعدی، BTC در ماه نوامبر به پایین ترین نرخ ۶ ماهه در حدود ۶.۵ هزار دلار در ماه نوامبر رسید تا دوباره به محدوده ۷۰۰۰ دلار بازگردد. شرکت کنندگان در فضای رمزگزاری اغلب به دنبال روایت های مختلفی هستند تا تغییرات مختلف قیمت را احساس کنند ، و همچنین سعی کنند بر اساس روندهای تاریخی، پیش بینی هایی را درباره عملکرد قیمت آینده انجام دهند. چنین روایتی شامل حدس هایی است که بیت کوین در ماه دسامبر ، متناسب با فصل تعطیلات کریسمس و سال نو به طور قابل توجهی تغییر می کند. در واقع داده های قیمت تاریخی نشان می دهد که این مورد ، به ویژه در ۴ سال گذشته بوده است.

بنابراین آیا بیت کوین بار دیگر برای دسامبر غیرقابل پیش بینی تنظیم شده است؟ بیایید برای سرنخ های احتمالی به برخی از داده های تاریخی نگاهی بیندازیم.

دسامبر ۲۰۱۵

نمودار روزانه BTC USD.

با شروع داده ها از چهار سال پیش ، در سال ۲۰۱۵ بیت کوین شاهد بیش از ۳۴ درصد تغییر، در ماه دسامبر بود.

بیت کوین، ماه را با یک روز بحرانی آغاز کرد که در ۲ دسامبر به ۳۴۹ دلار کاهش یافت. با این وجود چند روز بعد تغییر قیمت مثبت بود ، و منجر به تغییر قیمت بیت کوین به بالای ۴۶۹ دلار در دسامبر  2015 و ۱۱۹ دلار بالاتر از نرخ پایین در ۲ دسامبر شد. بیت کوین برای نیمه اول ماه روند صعودی را طی کرد و در نزدیکی ۱۵ دسامبر ، تحکیم و فشار فروش در نیمه دوم ماه به وجود آمد.

دسامبر ۲۰۱۶

نمودار روزانه BTC USD.

یک سال بعد ، بیت کوین در همین مدت شاهد افزایش بیش از ۳۵٪ بود. اما بر خلاف سال ۲۰۱۵ ، ، بیت کوین برای نیمه اول دسامبر ۲۰۱۶ روند صعودی بسیار کمی را پشت سر گذاشت و نمودارهای میله ای روزانه پر شده از فعالیت قیمتی بسیار کمی را به نمایش گذاشت.

مشابه سال ۲۰۱۵ ، بیت کوین در ابتدای ماه دسامبر ۲۰۱۶ کمترین میزان خود را به دست آورد و ۷۴۳ دلار کاهش قیمت داشت. تا نیمه دوم ماه نگذشته بود که BTC نوسانات خود را افزایش داد ، در نهایت در ۱ ژانویه ۲۰۱۷ به ۱۰۱۰ دلار رسید.

دسامبر ۲۰۱۷

نمودار روزانه BTC USD.

در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۷ ، BTC قبل از ادامه گردش تاریخی خود به ۱۹.۷۰۰ دلار با قیمت  ۹.۴۱۰ دلار صعود کرد و قیمت آن را بیش از ۱۰۹٪ اعلام کرد.

این گردش در دسامبر سال ۲۰۱۷ هم زمان با معاملات بورس و بازرگانی شیکاگو (CME) و تبادل گزینه های هیئت مدیره شیکاگو (CBOE) هر دو محصولات تجاری معاملات آینده BTC که از نظر فیزیکی مستقر شده اند را شروع می کنند. CBOE محصول معاملات آینده بیت کوین خود را در تاریخ ۱۰ دسامبر به بازار عرضه کرد.

سپس بیت کوین در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ ، دقیقاً زمانی که CME محصول معاملات تجاری آینده  بیت کوین خود را تسویه حساب کرد ، به قیمت تمام وقت خود، یعنی  نزدیک به ۱۹۷۰۰ دلار رسید.

مشابه سال ۲۰۱۵ ، قیمت BTC برای نیمه اول ماه افزایش یافته است. بیت کوین ، در نیمه دوم ماه اصلاح صعودی را تجربه کرد، که در نهایت یک بازار نزولی (بازاری که در آن قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد) را آغاز کرد که بیش از یک سال ادامه یافت.

دسامبر ۲۰۱۸

با این حال، سال گذشته، قیمت سهام برخلاف سال های گذشته بود. در حالی که BTC در طول دسامبر ۲۰۱۸ بیش از ۳۵ درصد تغییر قیمت داده بود در حالی که قیمت خالص همچنان یکسان بود.

قیمت دارایی در تاریخ ۲ دسامبر تا ۴۲۷۵ دلار معامله شد ، و پس از آن فشار فروش تا اواسط ماه جاری، که قیمت بازار نزولی خود را با قیمت ۳۲۱۲ دلار به دست آورد، پیگیری می شد.

در طول نیمه دوم ماه ، بیت کوین پیش از اتمام ماه با ادغام نزولی ، به تمام روش های افزایش قیمت که به  ۴۲۷۵ دلار می رسید بازگشت.

اساساً ، بیت کوین هم در همان دوره ۳۱ روزه شاهد کاهش ۳۵٪ بود ، و بازار را به سمت عقب نشینی کلی ماه دسامبر بازگرداند.

چهار سال گذشته داده های قیمت به طور واضح، فعالیت قابل توجهی را در طول ماه تعطیلات دسامبر نشان می دهد، صرف نظر از دارایی، تغییر قیمت بیش از ۳۰ درصد قابل توجه است. داده ها همچنین به استثنای سال ۲۰۱۶ ، میانه ماه را از نظر فعالیت بالای قیمت یا پایین آمدن قیمت نشان می دهند.

اما در حالی که هیچ توضیح قطعی برای این نوسانات به ظاهر فصلی وجود ندارد، تحلیلگر بازار کوین تلگراف می گوید: بازارهای سنتی نیز در این زمان غالباً شاهد نوسانات هستند – پدیده ای که بعضاً از آن به عنوان “راهپیمایی بابانوئل” یاد می شود. او توضیح داد:

“راهپیمایی بابا نوئل به گرایش بازار سهام به تجمع در هفته های آخر دسامبر به سال نو اشاره دارد. تئوری های مختلفی برای آن وجود دارد ، از جمله افزایش خرید در تعطیلات ، خوش بینی به تعطیلات ، یا سرمایه گذاران نهادی “

ژاکوب کانفیلد معامله گر رمزنگاری(عضو سازمان های سری و مخفی) و شخصیت توییتر همچنین در ماه دسامبر قیمت بیت کوین را ارزیابی کرد و به کوین تلگراف گفت: “در حالی که ایجاد روایت برای بیت کوین بسیار آسان است، من بر این عقیده هستم که هنگام فرا رسیدن سال ، هیچ فصلی برای بیت کوین وجود ندارد. اگرچه قبلاً شاهد پیشرفت های رو به بالا بودیم ، اما شاهد حرکت های نزولی قابل توجهی نیز هستیم. ”

اما کانفیلد مفهوم متفاوتی را مبتنی بر شرکای بزرگ و پیامدهای مالیاتی عنوان کرد.او گفت: “یکی از نظریه هایی که من شنیده ام این است که معامله گران حرفه ای و مؤسسات سود خود را در ژانویه می گیرند تا از مالیات خود برای سال مالی جدید محافظت کنند. ”

“بنابراین در حالی که  توضیح نمی دهد که ما شاهد افزایش قیمت در بیت کوین هستیم ، ممکن است توضیح دهند که چرا در ژانویه شاهد فروش آن هستیم. ”

صرف نظر از منطق ، دسامبر هر سال، بیت کوین از سال ۲۰۱۵ میزبان تغییرات قابل توجهی در قیمت است.

آیا امسال این روند ادامه خواهد یافت؟

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-moves-30-in-december-since-2015-will-2019-be-different?utm_source=Telegram&utm_medium=social

پاسخی بگذارید