[box]

در مقاله قبل به اختصار با بیت کوین ؛ تاریخچه ؛ و پشتوانه بیت کوین اشنا شدیم .
تا اینجا متوجه شدیم که بیت کوین یک واحد پولی است ؛ بیت کوین دارای پشتوانه طلا ؛ نقره و ..نمیباشد و وابسته به کشور خاصی نیست .
در این مجال راجع به کیف پول بیت کوین ؛ چرخه تولید بیت کوین؛ نوسان قیمت بیت کوین صحبت خواهیم داشت .

[/box]

۲-۱ در کجا حساب بیت کوین افتتاح کنم ؟

سایت های زیادی (خارجی) این کار را برای شما انجام میدهند ؛ شاید برای شما هم جالب باشد؛شما میتوانید کیف پول بیت کوین خود را حتی برروی کامپیوتر شخصی خود نیز افتتاح کنید ! بله  درست است .  ولی این کار را به دلیل مسائل امنیتی توصیه نمیکنیم ؛ میتوانیم توصیه کنیم اگر قصد چنین کاری را دارید کیف بیت کوین خود را در یک کول والت افتتاح کنید . کول والت (Cool Wallet) به اصطلاح به کامپیوتر خاموش اطلاق میشود ؛ فرض کنید شما یک کامپیوتر بلا استفاده دارید در صورتیکه هر روز تراکنش بیت کوین نخواهید داشت . میتوانید برروی کامپیوتر خود بلاک چین را دانلود کنید و بیت کوین های خود را روی ان نگه دارید و همیشه خاموش باشد . فقط حواستان باشد کامپیوتر به راحتی بالا بیاید و الا دست یابی به بیت کوین ها خیلی سخت و در بسیاری مواقع امکان پذیر نیست .

خوب از بحث کامپیوتر های شخصی که خارج شویم میرسیم  . به حساب های بیت کوین انلاین ؛ معروفترین ان ها بلاک چین میباشد . که تا الان به غیر از شلوغی شبکه و کانفیرم های دیر در بعضی از مواقع و ندرت چیزی از ان ندیده ایم .

ما در فرهاد اکسچنج خودمان دارای بلاک چین انلاین هستیم .ما برای هر کار بر یک کیف پول منحصر به فرد قرار داده اییم پس یک توصیه دیگر استفاده از بلاک چین فرهاد اکسچنج و یا تنها بلاک چین آنلاین موجود در کشور میباشد ؛

سایت های زیادی (خارجی) این سرویس را ارائه میدهند ولی طبیعتا اعتماد سخت است زیرا پول شما در ان جا گیر است و اذیت کننده . استفاده از کیف پول های سخت افزاری هم در حال رواج است در مقالات بعدی انشالله راجع به این موضوع هم صحبت خواهیم کرد . پس ۴ راه را برای نگه داری و انتقال بیت کوین به حساب های دیگر ذکر کردیم . اول کول والت ها  دوم سایت هایی مانند بلاک چین سوم بلاک چین فرهاد اکسچنج و چهارم والت های سخت افزاری .

۲-۲ چرخه تولید بیت کوین

بیت کوین به اصطلاح ماین (Mine) یا استخراج میشود ؛ برای به دست اوردن بیت کوین میبایست از یک و یا چند کامپیوتر کمک گرفت ؛ به وسیله کامپیوتر ها بلاکی به استخراج کننده اختصاص داده میشود و از منابع ان سیستم برای حل مسائل پیچیده استفاده میکند ؛ در پایان به استخراج کننده یا ماینر (Miner) پاداش (Reward) استخراج تعلق میگیرد .

علاوه بر کامپیوتر شرکت های سخت افزاری دست به کار شده است و دستگاه هایی مانند انت ماینر را برای استخراج ارائه کرده اند که به مراتب به صرفه تر میباشد ؛ معیارهایی که کارشناسان استخراج مد نظر قرار میدهند ؛ هزینه برق ؛ میزان گرما تولید شده ؛ میزان فضای مورد نیاز و … میباشد که هم اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم استخراج برای دوستانی که دید کوتاه مدت دارن به صرفه نمیباشد . جزییات در این زمینه بسیار میباشد ولی کار پر دردسری است و اصلا کار ساده ایی پنداشته نمیشود .

۲-۳ نوسان قیمت بیت کوین

نمودار رشد بیت کوین از ابتدای ورود تا به امروز را در شکل زیر مشاهده میشود .

۱قیمت بیت کوین از یک چند صد هزارم سنت شروع شد و در بالاترین نقطه ۱۱۳۲٫۲۶ را تجربه کرده است یک رشد فوق العاده در چندین سال در یک بازار پولی فوق العاده ؛ البته این رشد دلیل های متفاوتی داشته است که از حوصله بحث خارج است .

ولی منظور از بحث پیش امده این است که بیت کوین دارای ارزش نسبت به دلار ،یورو میباشد یعنی هر بیت کوین معادل چندین دلار در لحظه های متفاوت میباشد هم اکنون و در حین نگارش هر بیت کوین دارای ۷۵۰ دلار در بازارهای جهانی معامله میشود .

پایان قسمت دوم

فرهاد اکسچنج مرکز رسمی خرید بیت کوین و فروش بیت کوین

پاسخی بگذارید