بیت کوین یا آلت کوین ها؟ ترید یا سرمایه گذاری؟
برای تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال، بیت کوین معمولاً اولین ایستگاه در مسیر سرمایه گذاری می باشد. این ارز مشهورترین پروژه بلاک چین و بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار شناخته می شود.
با این حال، هزاران ارز رمزنگاری شده متفاوت (آلت کوین) وجود دارند. برخی از آلت کوین ها دارای بلاک چین خاص خود بوده، در حالی که برخی دیگر از یک شبکه بلاکچین از قبل طراحی شده استفاده می کنند. هر پروژه پیشنهاد متفاوتی داشته و هر کدام خطرات و مزایای بالقوه خود را دارند.
اینکه آیا می خواهید فقط در بیت کوین سرمایه گذاری کنید یا در بازار آلت کوین ها، کاملاً به شما بستگی دارد. برخی ترجیح می دهند به بیت کوین پایبند باشند. برخی دیگر ترجیح می دهند، سبد سرمایه گذاری خود را با آلت کوین ها متنوع کنند.

از یک سو، ایجاد تنوع در سبد دارایی ها، خطرات سرمایه گذاری تنها در یک پروژه را حذف می کند. اگر دارایی های متعددی داشته باشید، در صورت شکست یکی از آن ها، احتمال کاهش قابل توجه ارزش سرمایه شما کمتر می شود. از سوی دیگر، سرمایه گذاری در برخی آلت کوین ها می تواند خطرناک باشد، زیرا متأسفانه کلاهبرداری های زیادی در اطراف آن ها وجود دارند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از ریسک کردن، تحقیقات خود را انجام دهید.
با وجود حجم عظیمی از آلت کوین ها، سخت است بدانید از کجا شروع کنید. پس مطالعه کرده و با جلسات آموزشی ما همراه باشید.

صرافی فرهاد اکسچنج را بهتر بشناسید!

ترید یا سرمایه گذاری؟

این دو به راحتی اشتباه گرفته می شوند، اما تفاوت هایی میان آن ها وجود دارند. به بیان ساده، سرمایه گذاری شامل انتخاب دارایی هایی بوده که قصد دارید برای مدت طولانی تری آن ها را نگهداری کنید. چنین استراتژی ای، معمولاً ریسک کمتری دارد.
در مقابل، هدف ترید کردن، خرید و فروش منظم، سود کوتاه مدت یا میان مدت می باشد. تبدیل شدن به یک معامله گر خوب، به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد. یک معامله گر، باید استراتژی های پیچیده تری را توسعه داده، زمان بیشتری را به تجزیه و تحلیل بازار و بسترهای معاملاتی اختصاص دهد و ریسک بیشتری را مدیریت کند.

به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای رمزنگاری شده، گاهی اوقات نوسان بیشتری نسبت به بازارهای سنتی دارند. در حالی که معامله گران، برای ایجاد سود به نوسان نیاز دارند، سطوح بالای نوسان نیز ممکن است ریسک بالایی را به همراه داشته باشد.

برای مبتدیان، سرمایه گذاری ساده ترین و مطمئن ترین گزینه می باشد. سرمایه گذاران معمولاً به سود بلند مدت فکر می کنند، بنابراین تغییرات قیمت کوتاه مدت چندان مهم نیست. تصمیم برای سرمایه گذاری، بیشتر بر اصول بنیادی یک ارز استوار است. پروژه چقدر محکم بوده و چقدر احتمال موفقیت در دراز مدت دارد.
برخی ترجیح می دهند سرمایه گذاری کرده و نگران نوسانات کوتاه مدت نباشند. برخی دیگر، اغلب در تلاش برای به حداکثر رساندن سود ترید هستند. برخی حتی هر دو را همزمان انجام می دهند. همه چیز به استراتژی، مشخصات و تحمل ریسک شما بستگی دارد.

تصمیم با شما است، اما هرگز نباید با پولی سرمایه گذاری یا ترید کنید که نمی توانید آن را از دست بدهید. بدین معنی که پول مایحتاج و ضروری زندگی شما، برای سرمایه گذاری و ترید مناسب نیست.

ترید یا سرمایه گذاری؟ مبتدی ها بخوانند!

قیمت رمز ارزها را لحظه ای چک کنید.

در نهایت

مدتی طول می کشد تا نحوه سرمایه گذاری یا ترید ارزهای رمزنگاری شده را بیاموزید. بهبود دانش، راه خوبی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری بوده که منجر به تصمیمات آگاهانه تری می شود. به راحتی می توان یک دارایی را بر اساس احساسات بازار به فروش رساند، اما هنگام مطالعه در مورد سرمایه گذاری و ترید، احتمال وقوع این امر بسیار کمتر می باشد.

با ما همراه باشید.

منبع

پاسخی بگذارید