طبق گزارشی از وب سایت خبری COINDESK، کشور السالوادور در حال راه اندازی شهری با نام بیت کوین است، سوالی که مطرح می شود آن است که آیا این شهر، طناب نجاتی برای بالا کشیدن بیت کوین از قعر چاه سقوط خواهد بود؟؟؟

رئیس جمهور کشور السالوادور، نایب بوکله (Nayib Bukele)، طی یک سخنرانی اعلام کرد که السالوادور، تنها کشوری بوده که بیت کوین در آن یک ارز قانونی است، از این رو این کشور تصمیم دارد که یک شهر کامل را به نام بزرگترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین بسازد.

شهر بیت کوین، در امتداد خلیج فونسکا در نزدیکی یک آتشفشان واقع خواهد شد. رئیس جمهور این کشور گفت که دولت قصد دارد یک نیروگاه برق در کنار این آتشفشان ایجاد کند تا هم برای شهر و هم برای استخراج بیت کوین انرژی تامین کند.

به گفته نایب بوکله، بیتکوین سیتی یک کلانشهر تمام عیار با مناطق مسکونی و تجاری، رستوران ها، فرودگاه و همچنین بندر و خدمات ریلی خواهد بود. این شهر به صورت دایره ای (مانند یک سکه) ساخته خواهد شد و در مرکز شهر، میدانی قرار خواهد گرفت که با نماد عظیم بیت کوین آراسته شده است. این شهر هیچ درآمد، دارایی، سود سرمایه یا مالیاتی بر حقوق و دستمزد نخواهد داشت.

ویدیوهای آموزشی نحوه کار با ارز دیجیتال!

بازار ارز دیجیتال و به خصوص بیت کوین در برزخ هستند!!!

این خبر در حالی منتشر شده که بازار ارز دیجیتال در برزخ قرار گرفته است. قیمت بیتکوین در پایان هفته گذشته سطح ۶۰۰۰۰ دلار را مشاهده کرد، اما در ابتدای این هفته، بار دیگر کاهش یافته و صبح دوشنبه به زیر ۵۸۰۰۰ دلار رسید. چندین ارز دیجیتال پیشرو دیگر، از جمله اتریوم، بایننس کوین و کاردانو نیز متحمل ضرر شدند.

این رکود قیمت باعث شد که ارزش کل بازار کریپتوها یک شبه بیش از ۲ درصد سقوط کند، اگرچه که همچنان ارزش این بازار بالاتر از مرز ۲.۵ تریلیون دلار باقی مانده است.

بازار ارز دیجیتال و به خصوص بیت کوین در برزخ هستند!!!
https://coinmarketcap.com/charts/

این مسئله که بازار را در نوعی بلاتکلیفی قرار می دهد، با اختلاف نظر تحلیلگران نیز همراه است:

نظر اول: آیا بازار، شتاب خود را از دست داده و وارد فاز نزولی شده است؟

نظر دوم: برخلاف فرضیه بالا، آخرین افت قیمت، نتیجه یک اصلاح جزئی بوده که قبل از بالاترین رکوردهای جدید قیمت که برای پایان سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده، رخ داده است؟

اخبار روز ارز دیجیتال

پاسخی بگذارید