Coin with the bitcoin symbol and the text "El Salvador republic" in spanish. 3d illustration.

السالوادور، اولین کشوری در جهان بود که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی خود معرفی کرد.

این طرح که توسط رئیس جمهور جوان، کاریزماتیک و محبوب این کشور به نام نایب بوکله (Nayib Bukele) هدایت می شود، بدین منظور بوده که مردم این کشور، در هزینه ارسال پول به خصوص از سمت ایالات متحده، صرفه جویی کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین تردید داشته و از نوسانات این بازار که منتقدان در رابطه با خطرات قانونی و مالی آن هشدار داده اند، احساس خطر می کنند. با این حال، برخی از ساکنان این کشور، نسبت به این طرح خوش بین هستند.

رینا ایزابل آگیلار (Reina Isabel Aguilar)، صاحب یک فروشگاه، می گوید: “این طرح مفید خواهد بود. افرادی از خانواده ما در ایالات متحده هستند و آن ها می توانند بدون هیچ هزینه ای برای ما پول ارسال کنند، در حالی که بانک ها هزینه ارسال پول از ایالات متحده به السالوادور را دریافت می کنند.”

هدف بعدی قیمت بیت کوین چیست؟

در آستانه معرفی این طرح، دولت دستگاه های خودپرداز کیف پول دیجیتالی Chivo خود را نصب کرده که به مردم امکان می دهد، ارز دیجیتال را به دلار تبدیل و بدون کارمزد برداشت کنند.
نایب بوکله در توییتر گفت: “مانند تمام نوآوری ها، روند بکارگیری بیت کوین در السالوادور، دارای یک منحنی یادگیری می باشد. هر مسیری به آینده اینگونه بوده و همه چیز در یک روز یا یک ماه به دست نمی آید.”

طرفداران بیت کوین در حال هل دادن این ارز به سمت 60 هزار دلاری شدن!

روز دوشنبه، السالوادور ۴۰۰ واحد اولیه از رمز ارز خود را خرید و موقتاً قیمت بیت کوین را ۱.۴۹ درصد افزایش داد و قیمت این ارز به بیش از ۵۲.۶۸۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال به طور قابل توجهی دارای نوسان بوده است. قیمت بیت کوین، در ماه آوریل به بیش از ۶۴۰۰۰ دلار افزایش یافت و در ماه مه تقریباً ۳۰.۰۰۰ دلار کاهش یافت.

اخبار روز ارز دیجیتال را از دست ندهید!

برخی تحلیلگران واهمه دارند که قانونی کردن بیت کوین در الساوادور، چشم انداز این کشور برای دستیابی به توافقنامه تامین مالی با صندوق بین المللی پول (IMF) را تیره کند.

پس از تصویب قانون استفاده از بیت کوین در الساوادور، آژانس رتبه بندی مودیز، اعتبار السالوادور را کاهش داد.
آژانس های رتبه بندی، شرکت هایی هستند که به سرمایه گذاران در تصمیم گیری در انتخاب کشور و اوراق بهادار کمک کرده تا ریسک کمتری را متحمل شوند. زمانی که رتبه یک کشور یا شرکت کاهش پیدا کند، سهام آن نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

بوکله، از بحث و جدال در این حوزه خودداری نمی کند. وی روز دوشنبه ویدئویی را بازنشر کرد که نشان می داد چهره ای روی بازیگر جیمی فاکس در صحنه ای از فیلم جنگو بدون زنجیر، فیلمی در مورد برده داری آمریکایی، قرار گرفته است. در این ویدئو بوکله به یک تاجر برده که نشان صندوق بین المللی پول روی صورت او نقش بسته، شلاق می زند. البته کمی بعد، این توییت توسط بوکله حذف شد.

بوکله در توییت شخصی خود نوشته است: “ما باید الگو های گذشته را بشکنیم. السالوادور این حق را دارد که به سمت جهان اولی شدن پیش رود.”

منبع

پاسخی بگذارید