ایمیل بیش از ۵۰ سال است که وجود دارد و یک کانال رسمی ارتباطی در سراسر جهان است. ایمیل با بیش از ۳ میلیارد کاربر، پرکاربردترین و فوری ترین شکل ارتباط است.

ایمیل به عنوان یک کانال ارتباطی ایمن نیست!

تخمین زده شده است که مردم در سراسر جهان هر روز حدود ۳۲۰ میلیارد ایمیل ارسال می کنند. در سال ۲۰۱۹، شرکت امنیتی ابر سازمانی Avanan در گزارش جهانی فیشینگ فاش کرد که از هر ۹۹ ایمیل یک ایمیل مورد حمله فیشینگ قرار می گیرد. به این معنی که در سال ۲۰۱۹ هر روز حدود ۳۰۰ میلیون حمله فیشینگ انجام می شود.

در سال ۲۰۱۶، شرکت امنیتی IT Hold Security تخمین زد که بیش از ۲۷۲ میلیون ایمیل و رمزعبور حساب های ایمیل برای خرید در دارک وب ارائه شده است. یک نمونه سرسام آور زمانی بود که نیدی رزدان روزنامه نگار برجسته، شکایتی مبنی بر جرایم اینترنتی را در ژانویه به پلیس دهلی هند اعلام کرد. وی گفت که قربانی کلاهبرداری فیشینگ شده است. ترفند کلاهبرداران پیشنهاد سمت استادیاری در دانشگاه هاروارد بوده است.

حتی اگر تمام مشکلات امنیتی و فیشینگ را برای لحظه ای کنار بگذاریم، تصور یک صندوق ورودی بدون هرزنامه و بدون تبلیغات عملاً غیرممکن است. با درنظر گرفتن ماهیت متمرکز بودن ایمیل ها و مسائل مختلفی که همراه آن است، یک سرویس ایمیل ساخته شده در  بستر بلاکچین راه حل هایی برای تمام اشکالاتی که سرویس های ایمیل متمرکز فعلی دارند ارائه می دهد.

نحوه ثبت نام در فرهاد اکسچنج!

ایمیل غیرمتمرکز چه ویژگی هایی دارد؟

امنیت در هنگام ارسال ایمیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاکچین در هنگام ورود به ایمیل، بالاترین سطح امنیت را ایجاد می کند. شبکه های توزیع شده در هنگام ورود داده ها، اطلاعات شخصی و رمزهای عبور، بالاترین سطح حفاظت را دارند.

مسئله مهم بعدی حریم خصوصی ۱۰۰٪  است. این مرحله با رمزنگاری الگوریتم ها، مکانیسم های کلیدی نامتقارن (کلید عمومی و خصوصی) و تابع هش رمزنگاری تحقق می یابد.

  • هر شخصی که بخواهد برای اولین بار معامله رمز ارز انجام دهد یک جفت کلید خصوصی و کلید عمومی برایش ایجاد می شود. کلید عمومی همان آدرس کیف پول شماست. کلید خصوصی همان امضای تراکنش است که این امضا به منظور تایید ایجاد تراکنش توسط صاحب رمز ارز ایجاد می شود. علاوه براین مانع دستکاری تراکنش بعد از ایجاد می شود. کلید خصوصی باید محفوظ بماند و به هیچ عنوان نباید در اختیار اشخاص دیگر قرار گیرد. این دو کلید بخشی از رمزنگاری نامتقارن هستند.
  • تابع هش یک عملگر ریاضی است که داده های ورودی را به یک خروجی رمزنگاری شده تبدیل می کند. تابع هش رمزنگاری ویژگی های منحصر به فردی دارد که برای هویت سنجی و امنیت استفاده می شود.

از هجوم مداوم ایمیل های ناخواسته در تمام ساعات روز می توان به راحتی جلوگیری کرد و می توان با استفاده از قراردادهای هوشمند صندوق ورودی بدون اسپم را فراهم کرد.

امکان ایجاد یک آدرس ایمیل یک بار مصرف برای اشتراک گذاری با غریبه ها وجود دارد که بعداً به طور کامل پاک می شود. گزینه ایجاد آدرس ایمیل با زمان مشخص، از مدت زمان یک روز تا چند ماه نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، صندوق ورودی در برابر تبلیغات ناخواسته محافظت می شود.

قیمت اتریوم سطح ۱۰ هزار دلار را خواهد دید!

چگونه راه حل بلاکچین به موفقیت می رسد؟

فرهاد اکسچنج

فرهاد اکسچنج

برای اینکه ویژگی های فوق العاده در این سیستم غیرمتمرکز محقق شود، بلاکچین باید:

مقیاس پذیر باشد: بلاک چین امروز مقیاس پذیر نیست. در بلاکچین اتریوم فقط ۱۵ تراکنش در ثانیه قابل تأیید است. این بدان معنی است که این شبکه به هیچ وجه قادر به اداره میلیون ها ایمیل در روز نیست. از این رو، بلاکچین ذاتاً باید این توانایی را داشته باشد که میلیون ها تراکنش در روز را با اعتبار تقریباً فوری انجام دهد.

مقیاس پذیری به چه معناست؟ مقیاس پذیری در یک سیستم به معنای قابلیت گسترش و ادامه فعالیت به شکل مشابه در مقیاس بزرگتر است. شبکه بلاکچین بیت کوین می تواند ۷ تراکنش در ثانیه را پردازش کند. این مسئله سرعت انجام تراکنش ها را کاهش می دهد و کارمزد تراکنش را بالا می برد. در واقع مقیاس‌پذیری در رمز ارزها به معنای انجام معاملات سریع و ارزان است.

پایداری: بلاک چین بیش از هر سیستم موجود انرژی مصرف می کند. به عنوان مثال، بلاکچین اتریوم ۱.۰۲ کیلووات ساعت در هر معامله انرژی مصرف می کند. این بدان معناست که در صورت رد و بدل شدن ۱ میلیارد ایمیل در یک روز، بلاکچین اتریوم ۱.۰۲ تراوات ساعت مصرف می کند. مصرف انرژی بلاکچین باید آنقدر سبک باشد که بتواند با سیستم های متمرکز رقابت کند یا قابل مقایسه باشد.

امنیت با حریم خصوصی مطلق: حتی اگر بلاکچین را ایمن فرض کنیم، ممکن است ۵۱٪ در معرض حمله قرار گیرد، چون ممکن است گره های مخرب ۵۱٪ یا بیشتر شبکه را اشغال کنند! اما باید اعتراف کرد که الگوریتم های رمزنگاری، مکانیسم های کلیدی نامتقارن (کلید عمومی و خصوصی) و تابع هش رمزنگاری بالاترین سطح رمزگذاری را می توانند فراهم کنند.

در فرهاد اکسچنج یک تریدر حرفه ای شوید! 

با وجود این موارد، همه بلاکچین ها قادر به ارائه خدمات ایمیل نیستند یا برای این موضوع ساخته نشده اند. مقیاس پذیری، پایداری و امنیت هنگام انتخاب نوع بلاکچین باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. اگر نگوییم تمام بلاکچین ها، می توان گفت اکثر بلاکچین ها یک یا دو مورد از سه مورد اصلی را دارند.

منبع خبر
وبلاگ ما را دنبال کنید.

پاسخی بگذارید