TXID یا همان Transaction ID که با نام Hash ID نیز شناخته می شود چیست و چه زمانی  مورد استفاده خواهد بود؟ در فرهاد اکسچنج پاسخ این سوال را خواهیم داد.
این سوالی ست که ممکن است خیلی از کاربران رمز ارز در ذهن خود داشته باشند.

تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی یک معامله رمز ارز مانند بیت کوین انجام می دهید چگونه خواهید فهمید که آن معامله انجام شده است یا خیر؟ آیا ارز شما به کیف پول مقصد رسیده است؟ در دنیای رمز ارزها این کار از طریق ثبت معاملات در بلاکچین امکان پذیر است.

در فرهاد اکسچنج مفهوم بلاکچین را به طور کامل درک کنید – کلیک کنید.

TXID چیست؟

TXID یا شناسه تراکنش یک عبارت ۶۴ کاراکتری منحصر به فرد است که در معاملات رمز ارزها استفاده می شود. این شناسه به طور خودکار به هر معامله اختصاص می یابد و از اعداد و حروف تشکیل شده است.
به عنوان مثال، یک شکل کلی TXID بیت کوین به این شکل است:
۵۴fe6f6b7c9b619c2a10bd81a6e0abad76a1bab1d65bd7627097d20f1a8d1dee
دقت کنید که TX ID اتریوم با عبارت ۰x شروع می شود.

در سایت فرهاد اکسچنج TX ID در سفارش شما قابل مشاهده است. سفارش نیز در تاریخچه سفارشات ثبت شده است. در سایت فرهاد اکسچنج TX ID با نام شماره تراکنش یا لینک تراکنش در داخل سفارش نمایش داده می شود.

سایت فرهاد اکسچنج

چرا شناختن TXID مهم است؟

در مواردی که معامله تأخیر دارد، می توانید با استفاده از TXID وضعیت معامله را ردیابی کنید. این یکی از سریعترین راه ها برای بررسی وضعیت معامله است. همچنین، TXID می تواند اثبات انتقال وجوه به آدرس های دیگر باشد. با وارد کردن TXID در قسمت سرچ سایت بلاکچین، می توانید بررسی کنید که آیا وجوه با موفقیت ارسال شده است یا خیر.
در سایت بلاکچین TX ID با نام Hash نمایش داده شده است.

صرافی فرهاد اکسچنج را بهتر بشناسید!

سایت بلاکچین کارمزد معامله را نیز به شما نشان می دهد. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن TXID مشکلی ندارد، زیرا هیچ اطلاعات شخصی را فاش نمی کند. به لطف ناشناس بودن نسبی معاملات بلاکچین، تنها اطلاعات عمومی مانند مبلغ تراکنش، تاریخ انتقال، آدرس های مربوط به معامله و کارمزد قابل نمایش است.

در فرهاد اکسچنج مفهوم بلاکچین را به طور کامل درک کنید – کلیک کنید.

چگونه TXID معاملات خود را بررسی کنیم؟

مرحله اول: مرورگر خود را باز کرده و به سایت بلاکچین بروید. سپس وارد قسمت Explorer شوید.
مرحله دوم: روی قسمت جستجو کلیک کنید و آدرس کیف پول فرستنده یا TX ID را تایپ کنید.
مرحله سوم: روی گزینه Bitcoin Explorer کلیک کنید و بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم را انتخاب کنید.
مرحله چهارم: پس از جستجو لیستی از معاملات رمز ارز نشان داده می شود. در این قسمت هش یا TXID و همچنین تاریخ و زمان معامله را مشاهده خواهید کرد. روی رشته اعداد و حروف هش مورد نظر خود کلیک کنید.
مرحله پنجم: اکنون می توانید جزئیات کامل هش یا TXID و اطلاعات معامله را مشاهده کنید.

برای تراکنشات اتریوم می توانید از سایت اتراسکن نیز استفاده کنید.

وبلاگ ما را دنبال کنید.
منبع

پاسخی بگذارید