BANNER, LONG FORMAT Young man, a digital artist, DJ creates digital art on a tablet at home and shows a coin with the inscription NTF - non fungible token. Remote work, digital nomad, digital painting, animation, video.

آیا تا به حال راجع به NFT ها شنیده اید؟ توکن های غیرقابل تعویض، نوعی دارایی دیجیتالی منحصر به فرد و قابل جمع آوری هستند که بر روی یک بلاک چین وجود دارند.

آیا می دانید NFT چیست و چه تاثیری بر قیمت ارز دیجیتال دارد؟

یکی از پدیده‌هایی که طرز فکر ما از مالکیت را به چالش کشیده است، NFT ها (توکن‌های غیرقابل تعویض) هستند. آن ها یک رویکرد مبتنی بر بلاک چین برای اثبات مالکیت و اصالت دارند. اگرچه این توکن ها مفهوم جدیدی نیستند، اما اخیراً هنگامی که آثار هنری کاملاً دیجیتالی با قیمت‌های حیرت‌انگیز به حراج گذاشته شدند، آن ها وارد عرصه عمومی شده‌اند.

هر نوآوری با پذیرندگان و مخالفان خود همراه است. اما درواقع NFT ها یک روش جدید و هیجان انگیز برای مالکیت دیجیتالی بوده و حتی اگر آن ها پذیرش انبوه را تجربه نکنند، ما باید از آن ها الهام بگیریم.

برخی از نمونه های معروف NFT ها

اثر هنرمند دیجیتالی Beeple، با نام هر روز: ۵۰۰۰ روز نخست

این اثر یک نقطه عطف مهم برای هنرمندان تجسمی در سراسر جهان بوده و اولین اثر هنری دیجیتالی NFT است که در یک خانه حراج بزرگ با قیمت خیره کننده ۶۹ میلیون دلار به حراج گذاشته شده است.

نمونه هایی معروف از NFTها

یادگاری شخصی ویلیام شاتنر یک NFT پرفروش

ویلیام شاتنر، بازیگر مشهوری در طول بیش از ۶۰ سال می باشد. در سال ۲۰۲۰، او مجموعه‌ای از یادگاری‌های شخصی خود را در قالب NFT منتشر کرد که مجموعه‌ای از عکس‌های گرفته شده در طول دوران کاری پربارش را نشان می‌دهد. او ۱۲۵۰۰۰ مجموعه را در ۹ دقیقه فروخت.

نمونه هایی معروف از NFTها

NFT های هنرمند محبوب گریمز

هنرمند محبوب گریمز، با فروش NFT های خود در اواخر فوریه امسال در عرض چند دقیقه، ۵.۸ میلیون دلار به دست آورد. مجموعه ای از ۱۰ دارایی دیجیتال با عنوان “WarNymph” که محصول همکاری او با برادرش بود.

پادکست های ما را گوش دهید!

گیف گربه Nyan

گربه Nyan، پدیده مشهور اینترنتی در دهه ۲۰۱۰ می باشد. برای دهمین سالگرد انتشار این گیف، سازنده آن تصمیم گرفت آن را به یک NFT تبدیل کرده و به حراج بگذارد. این گیف به قیمت ۳۰۰ اتر فروخته شد. گربه Nyan، یک هش رمزنگاری‌ شده از این تصویر بر روی بلاکچین اتریوم می باشد.

اولین توییت جک دورسی

جک دورسی، مدیر عامل توییتر، اولین توییت خود را در این پلتفرم (نوشته شده در ۲۱ مارس ۲۰۰۶) به قیمت نزدیک به ۳ میلیون دلار به عنوان NFT فروخت.
دورسی اشاره کرد که پول جمع‌آوری‌شده از فروش NFT به بیت‌کوین تبدیل شده و سپس به یک سازمان خیریه به نام GiveDirectly اهدا می‌شود که این وجه نقد را بین افراد فقیر توزیع می‌کند.

بیت کوین یک میلیون دلاری در راه است؟!

نمونه هایی معروف از NFTها

منبع

پاسخی بگذارید