همان طور که از اسم آن مشخص است والت های دسکتاپی، والتی است که شما دانلود می کنید و روی دسکتاپ کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ نصب و استفاده می‌کنید. اگر طوری تنظیم کرده باشید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما کلا به اینترنت وصل نشود و قبلاً هم وصل نشده باشد والت شما cold wallet خواهد بود. مخصوصا زمانی که می خواهید والت شما امن باشد اتفاقاً این گزینه خوبی است که یک لپ‌تاپ بگیرید و به صورت cold wallet از آن استفاده کنید. البته به شرطی که هیچ وقت آن را به اینترنت وصل نکنید.

تنها نقصی هم که این نوع cold wallet دارد این است که چون سیستم‌عامل و نرم‌افزار به اینترنت وصل نمی شود لاجرم آپدیت نمی شود. در نتیجه هم ممکن است نسبت به بدافزارهایی که ممکن است از اون درایو والت شما منتقل بشود کامپیوتر vulnerable بشود و امنیت پایین میاد. به همین دلیل موقعی که می خواهید از درایو والت اطلاعات را به لپ تاپ منتقل کنید، باید کاملا از این موضوع مطمئن باشید که حاوی ویروس یا بد افزاری نباشد.

شما برای امنیت بیشتر مجبور می شوید آفلاین باشید. اما همین آفلاین شدن از یک منظر دیگر امکان به روز رسانی نرم افزاری شما رو که لازمه ی آن آنلاین بودن است از بین میبرد. بنابراین امنیت شما کاهش پیدا میکند به جای اینکه افزایش پیدا کند. یعنی توی یک زمان دچار تناقض می شوید. آفلاین می شوید که امنیت بالا برود اما همین آفلاین شدن امنیت شما را از جهت دیگر پایین می آورد. سپس برای بالا بردن امنیت و به روز رسانی نرم افزار مجبورید آنلاین باشید. اما همین آنلاین شدن شما را در معرض هکرها قرار می دهد و امنیت پایین می آید. موقعیت های این چنینی که در تناقض قرار می گیرید را catch 22 می نامند.

والت های دسکتاپی چیست؟
وبلاگ ما را دنبال کنید.

صرافی فرهاد اکسچنج را بهتر بشناسید!


بهترین کار اگر می‌خواهیم از لپ‌تاپ به عنوان cold wallet استفاده کنیم این است که آن اطلاعاتی که ما دانلود و نصب می کنیم به یک درایو منتقل کنیم. سپس آن درایو را اسکن کنیم
تا کامل خیال مان راحت بشود که اوضاع مناسب است. در نهایت از آن درایو، هارد و یا فلش منتقل کنیم به لپ تاپ و در لپ تاپ نگه داریم. توجه کنید که این دستگاه را به اینترنت متصل نکنیم تا خیال مان از ویروس ها راحت باشد. هم اینکه cold wallet داشته باشیم.

۳ مزیت دسکتاپ والت ها:

  • برای ترید کردن مناسب هستند.
  • کلید های پرایوت نزد خودمان می مانند.
  • می توانند هم به صورت والت سرد و هم والت داغ مورد استفاده قرار گیرند.

۳ عیب عمده دسکتاپ والت ها:

  • کار کردن با آنها سخت تر از والت های آنلاین و موبایلی است.
  • وقتی به صورت والت داغ و متصل به اینترنت استفاده شوند امنیت پایینی خواهند داشت.
  • با خراب شدن کامپیوتر احتمال از بین رفتن کریپتو ها وجود دارد. بنابراین حتما باید از والت دسکتاپی خود back up بگیریم.

پاسخی بگذارید