قیمت بیت کوین پس از شکستن قیمت ۴۲۰۰ دلار آمریکا، به یک روند صعودی نسبتا شدیدی رسیده است. قیمت ها افزایش یافت و مقاومت ۴۵۰۰ دلار و ۵۰۰۰ دلاری را پیش از اغاز اصلاحات قیمت ، شکست. کانال صعودی قابل توجهی با حمایت ۴،۹۰۰ دلاری در نمودار ۴ ساعته زوج BTC / USD شکل گرفته  شده است .این جفت ارز در موقعیتی قرار دارند که خریداران احتمالا قیمت را به قیمت جدید ۲۰۱۹ افزایش خواهند داد. قیمت بیت کوین اخیرا به بالاترین سطح خود در برابر دلار آمریکا  یعنی بیش از ۵۰۰۰ دلار رسید. بیتکوین به دنبال یک روند صعودی است و احتمالا صعود به سطوح ۵۴۰۰ دلار و ۵۶۰۰ دلار برسد.

در هفته گذشته، قیمت بیتکوین پس از شکست  مقاومت ۴،۲۰۰ دلار در برابر دلار آمریکا، افزایش شدید داشت. جفت ارز BTC / USD بالاتر از سطوح مقاومت، از جمله ۴،۴۰۰ دلار، ۴۶۰۰ دلار و ۴۸۰۰ دلار بود. خریداران حتی پس از یک وقفه کوتاه مدت موفق به معامله در سطحی بیش از ۵۰۰۰ دلارشدند.  قیمت بیش از ۵،۲۰۰ دلار معامله شد و قیمت جدید ۲۰۱۹ با قیمت ۵،۳۵۸ دلار شکل گرفت. بعدها، قیمت اصلاح نزولی را آغاز کرد و معاملات در سطوح ۵،۲۰۰ دلار و ۵،۰۰۰ دلارشکل گرفت.

شکست قیمتی  مربوط به آخرین موج از کمتر ۴،۱۲۸ دلار تا بیشتر از ۵،۳۵۸ دلار بالا بود. با این حال، کاهش  قیمت شدید بود و قیمت نزدیک به سطح ۴،۷۵۰ دلار بود. سطح اصلاح ۵۰٪ Fib از آخرین موج از قیمت کمتر از ۴،۱۲۸  دلار تا بیشتر از ۵،۳۵۸ دلار نیز به عنوان یک حامی قوی عمل می کند. به تازگی، قیمت شروع به افزایش کرده است و بالاتر از سطوح مقاومت ۵،۰۰۰ تا ۵،۱۰۰ دلار است که نشانه مثبت است.

در ابتدا، کانال صعودی قابل توجهی با حمایت ۴،۹۰۰ دلار در نمودار ۴ ساعته جفت BTC / USD شکل گرفته است. احتمال دارد این جفت ارز همچنان ادامه  یابد، چرا که اخیرا سطح مقاومت ۵،۰۶۰ دلار را پشت سر گذاشته است. پیش بینی خوش بینیانه نشان می دهد که قیمت به احتمال زیاد به سطح  ۵۳۵۸ دلارنیز برسد. توقف بعدی می تواند ۵۴۰۰ دلار باشد که بالاتر از آن ممکن است بیتکوین در مقایسه با سطح مقاومت ۵،۶۰۰ دلار، در کوتاه مدت افزایش قیمت داشته باشد.

با نگاهی به نمودار، قیمت بیتکوین به وضوح در روند صعودی بالاتر از سطح پشتیبانی ۴۹۰۰ دلار قرار دارد. اگر یک روند نزولی زیر ۴،۹۰۰ دلار وجود داشته باشد، قیمت ممکن است به سطح حمایت ۴،۷۵۰ دلار بازگردد.پشتیبانی عمده بعدی در ۴۵۰۰ دلار است که احتمالا خریداران آن را در اختیار دارند.به طور خلاصه، قبل از اینکه قیمت به سطح ۵۴۰۰ دلار یا ۵۶۰۰ دلار برسد، ممکن است جهش های محدود قیمتی مشاهده شود.

شاخص های فنی

MACD 4ساعت – MACD برای BTC / USD در حال حرکت به ناحیه صعودی است.

۴ ساعت شاخص قدرت نسبی – RSI برای BTC / USD به خوبی در سطح ۵۵ قرار می گیرد.

سطح پشتیبانی عمده – ۴۹۰۰ دلار

سطح مقاومت عمده – ۵۴۰۰ دلار

پاسخی بگذارید