بیترکس

شرکت بیترکس با آغاز به کار سرویس جدیدش از ۹ مارس، دسترسی کشور های ایران، کره شمالی، سوریه، کوبا و شبه جزیره کریمه را قطع خواهد کرد.

محدودیت ها در بیترکس

بلوک های بیترکس ساکنان ایران، کره شمالی، سوریه، کوبا و کریمه با استناد بر مقاله جدید این سایت از ۹ مارس این ماه محدود خواهد شد.

براساس شرایط جدیدی که این سایت منتشر کرده است دسترسی ساکنین این مناطق مطابق با قوانینی که از سوی ایالات متحده گذاشته شده است ممنوع است.

ابتدا این طور گزارش شده بود که کاربران کشور روسیه نیز از مبادله از این سایت منع شده اند اما پس از اطلاع رسانی پشتیبانی این سایت به سرمایه گذاران روسیه مشخص شد که ساکنان این کشور شامل محدودیت نمی شوند.محدودیت فقط شامل کشور های ذکرشده بالا است.علاوه بر این هر شخصی که دولت آمریکا در مورد آن فرد محدودیت ایجاد کرده باشد نیز نمیتواند از سایت استفاده کند و تراکنش داشته باشد.

قوانینی که ایالت متحده وضع کرده است برای رسیدن به اهداف سیاسی است

 

بیترکسمحدودیت ایجاد شده در این سایت احتمالا پس از تصمیم های اتخاذ شده ایالت متحده در سال گذشته وضع شده است.در ۲۰۱۷ یاسر احمدی در سایت news.Bitcoin.com طی یک مقاله اطلاع رسانی کرد که سایت بیترکس از ۱۲ اکتبر حساب مشتریان ایرانیش را بدون هیچ اطلاع قبلی بسته است. اقای احمدی نیز گفته است که هیچ پاسخی از سوی این سایت داده نشده است و کاربران ایرانی هیچ راهی برای بازپس گیری پول خود از این سایت نداشته اند.

آقای احمدی این اقدام امپرسیالیسم گونه آمریکا را فراتر از اعمال محدودیت در کریپتوکارنسی ها دانسته است.

“آن ها از طریق بیت کوین به اهداف سیاسی خود دست پیدا می کنند.آن ها میتوانند نیاز های مردم در این زمینه را کنترل کنند و از این طریق به اهداف خود برسند”

اگر چه این خواسته ایالت متحده خلاف ماهیت بیت کوین و بلاک چین است و با آن تناقض دارد.