ارزش بیت کوین

یکی از محبوب ترین الگوهای رفتاری  ارزهای کریپتو براساس reddit، توجه علاقه مندان اینترنت به بیت کوین است که با یک سکه کارتونی که گاهی از ترن هوایی بالا یا گاهی پایین می رود و دست هایش به شدت در هوا تکان میخورد مقایسه میشود.وقتی بیت کوین قیمتی رو به بالا دارد، شکل کارترونی از ترن هوایی به طور مستقیم بالا میرود و روزهایی که ارزش بیت کوین رو به کاهش است، بیت کوین کارتونی نیز سقوطی رو به پایین دارد.

ارزش بیت کوین به طور نسبی همواره در حال افزایش و کاهش است و حتی کاهش ۷۰ درصدی آن در اوایل ۲۰۱۸ عجیب نیست و ممکن است از این هم بدتر باشد.بیت کوین اگر بدترین سقوطش را هم داشته باشد باز هم سرمایه گذاران با تجربه همراه با آن خواهند ماند.زیرا مسلما اصلاحات و تغییراتی انجام خواهد شد که دوباره بازار به روند عادی خویش بازگردد.

ارزش بیت کوین

ژوئن ۲۰۱۱

اولین روزهای متولد شدن بیت کوین  فقط تعداد اندکی صرافی امکان خرید و فروش آن را فراهم می کردند و فقط افراد بسیار شجاع و ریسک پذیر آن را خرید و فروش می کردند.این چنین شرایطی به خاطر کمبود نقدینگی بود و وقتی قیمت بیت کوین از ۰٫۹۵ دلار شروع به افزایش کرد،  روند صعودی و شیب زیاد آن بعیدد به نظر می رسید.

ارزش بیت کوین

در اواسط ژوئن ۲۰۱۱، قیمت بیت کوین حتی تا ۳۲ دلار نیز رسید اما پس از آن به ۲ دلار در ماه نوامبر کاهش یافت.این کاهش ۹۴ درصدی تصور بدی از بیت کوین برجای گذاشت. با این حال بودند کسانی که همچنان به بیت کوین امیدوار باشند. اگر چه اگر به گذشته بیت کوین نگاه کنیم قیمت آن به نظر ناچیز بوده باشد اما آن زمان این همه علاقه به بیت کوین وجود نداشت و هیچ کس از آینده این ارز مطلع نبود.به هر حال رسیدن به ۳۲ دلار قیمت خوبی برای سوددهی بیت کوین بود.

ژانویه ۲۰۱۲

دومین سقوط بیت کوین پس از دو دلاری شدنش در ژانویه ۲۰۱۲ رخ داد.در حالی که قیمت بیت کوین از پایان ۲۰۱۱ دو برابر شده بود، بازارهنوز هم به حالت عادی خود نرسیده بود زیرا افت قیمت از ۳۲ دلار خاطره تلخی بر جای  گذاشته بود.

ارزش بیت کوین

اگر بخواهیم خوشبین باشیم در ابتدای سال بیت کوین با ۴٫۵ دلار شروع شد و در ژانویه تا ۷ دلار هم بالا رفت.نکتع مهم این است که سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند پس از اصلاحات و تغییرات پس از سقوط یک بار قیمت، بار دیگر ارزش بیت کوین به همان مقدار قبل باز خواهد گشت.بیت کوین این بار سقوطی ۴۹ درصدی از ۷ دلار به ۳٫۸ دلار داشت.برخی از سرمایه گذاران با این کاهش قیمت ورشکست شده بودند.

اوریل ۲۰۱۳

در فاصله ۲۰۱۲ تا اوریل ۲۰۱۳ تغییر جالب توجهی در بیت کوین رخ نداد.بیت کوین در طی یک روند صعودی در ۲۰۱۳ به ۱۳ دلار رسیده یود.البته بالاترین قیمت آن در ۲۰۱۲، ۱۷ دلار بود.در اوریل ۲۰۱۳ بیت کوین رکورد قبلی خود که ۳۲ دلار بود را پشت سر گذاشت و به ۴۹ دلار رسید.

ارزش بیت کوین

بسیاری از صرافی ها و سرمایه گذارها علاوه بر پوشش گسترده رسانه ها از بیت کوین به اصلاح و تغییرات این ارز کمک کردند و این تلاش آن ها باعث سه رقمی شدن قیمت بیت کوین و رسیدن به ۲۴۰ دلار شد.اما مدتی بعد با کاهش ۸۳ درصدی این ارز، مقدار زیادی از ارزشش کاسته شد و به ۴۰ دلار رسید.

نوامبر ۲۰۱۳

این سقوط به عنوان یکی از بزرگترین سقوط های ارزش بیت کوین یاد می شود. بیت کوین بسیار غیر قابل پیش بینی شده بود.هم امکان داشت به ۲۰ هزار دلار برسد و هم امکان داشت ۸۷ درصد کاهش بیابد.مطابق با پیش بینی ها، نوامبر تا ژانویه ۲۰۱۴ نیز روندی مانند چهار ماه قبل از خود دارد با این تفاوت که سیل عظیم سرمایه گذاران و توجه بیشتر رسانه ها به این ارز افزایش قیمت آن را به حداکثر خواهد رساند.

ارزش بیت کوین

در اواخر ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین به ۱۲۰۰ دلار نیز رسید که به پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال های بعد کمک شایانی کرد.با تمام اصلاحات و تغییراتی که در قیمت بیت کوین صورت گرفت، ارزش این ارز از۱۵۰دلار کمتر نرفت.

نوامبر ۲۰۱۷

پنج سال پس از این که قیمت بیت کوین ۴ رقمی گشته بود،با رسیدن به ۱۰۰۰۰ دلار پنج رقمی گشته و قبل از این که قدرتش کاسته شود تا بیست هزار دلار هم پیش رفت.در ماه دسامبر چیزی نتوانست جلوی قیمت ۱۴ هزار دلاری بیت کوین را بگیرد و این ارز تا ۱۷ هزار دلار نیز پیش رفت.نگرانی شدیدی در مورد پایداری بیت کوین ایجاد شده بود.با این همه فروش بیت کوین به طور شدیدی افزایش یافت.با این حال اگر بخواهد مانند ۲۰۱۳ کاهش ۷۰ درصدی داشته باشد قیمت آن خیلی صعود خواهد کرد.با این حال تحلیلگران به ۲۰۱۸ خوشبین هستند.

ارزش بیت کوین

چشم انداز آینده ارزش بیت کوین

این فراز و نشیب ها در قیمت بیت کوین هر چه که باشند دید خوش بینانه ای نسبت به بیت کوین ارائه خواهند داد.بیت کوین از همان ابتدا، با محبوبیتی که داشته برقرار و پایدار مانده و از بین نرفته است.در تمامی مشکلات و جریان هایی که برایش پیش امده، تمام فشار های قانونی و اصلاحاتش این ارز در بازار ارزهای کریپتو همراه با بلاک چین باقی مانده است.

به هر حال ارزش بیت کوین به سرمایه گذاران آن بستگی دارد.به هر حال تمام کشمکش هایی که بیت کوین از ۲۰۱۳ داشته نشان می دهد که قیمت بالای بیت کوین و روند صعودی آن همیشه قطعی نیست.ماینرها به دنبال راه های دیگری برای سودآوری هستند و در هر حال، آینده بیت کوین همچنان ناشناخته است.