پس از آنکه امسال کشورهای مختلفی در سرتاسر جهان از جمله ایالت متحده، انگلستان، فرانسه و پرتغال دستورالعمل پرداخت مالیات با ارزهای رمزنگاری شده را منتشر کردند، منطقی است که این کشورها شاهد افزایش پرونده های مالیاتی ارزهای رمزنگاری شده باشند. آنها می توانند به دنبال تناسب با  خدمات درآمد داخلی آمریکا باشند و کارزار مطابقت با مالیات بر ارز رمزنگاری شده خود را آغاز کنند.

با افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در سال جاری، بدهی مالیاتی سود هر فروش، تجارت یا مبادله  برای دلالان بیت کوین مشخص شد. افت اخیر قیمت بیت کوین فرصت عالی برای کاستن از بدهی های مالیاتی که از ژانویه ۲۰۰۹ به بعد جمع شده را برای دلالان بیت کوین فراهم نموده است.

بیشتر مردم از آن اطلاع ندارند ولی بدهی مالیاتی ارز رمزنگاری شده اخیرا به واسطه برنامه ریزی پرداخت مالیات با ارزهای رمزنگاری شده کاهش یافته است.

درست مانند برنامه ریزی مالیات مال التجاره ، کشورهایی که ارز رمزنگاری شده را دارایی  مشمول مالیات بر سود سرمایه در نظر می گیرند دلالان ارزهای رمزنگاری شده را قادر به گزارش ضرر سرمایه شان می کنند، این به معنای دو چیز است:

اگر از ابتدای سال جاری از تجارت ارزهای رمزنگاری شده سود بدست آورید، و حال به خاطر افت قیمت ارز رمزنگاری شده ضرر نسیبتان شده باشد، می توانید این ضرر را جبران کنید و بدهی مالیات خود را کاهش دهید.

برخی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، به شما این امکان را می دهد تا توکن بیت کوینی که می خواهید بفروشید را خودتان انتخاب کنید. بنابراین، می توانید تصمیم به فروش همان بیت کوینی که قبلا با قیمت بالا خریداری کرده بودید با قیمتی  کمتر بگیرید. این کار به بهینه سازی بدهی مالیاتیتان کمک می کند. این روش برنامه ریزی مالیاتی استفاده از شناسه خاص، روشی معمول برای محاسبه و برنامه ریزی مالیات در بسیاری از کشورها می باشد.

همچنین، شاید شما  از برنامه ریزی مالیاتی بر اساس روش شناسایی خاص سود ببرید، حتی اگر در سال جاری سود فعالیت ارزهای رمزنگاری شده را جمع نکرده باشید و در عوض متحمل ضرر سرمایه ای شده باشید. می توانید ضرر و زیان را در مقابل سود سرمایه ای که امسال به دست آورده اید جبران کنید یا نگه دارید و سال بعد که سود بدست خواهید آورد، ضرر و زیان هایتان را جبران کنید. ضرر سرمایه زمانی اتفاق می افتد که قیمتی که برای خرید بیت کوین پرداخته اید بیشتر از مبلغی باشد که هنگام فروش دریافت می کنید.

از آنجا که فصل مالیات بسیاری از کشورها تا دو ماه دیگر آغاز خواهد شد،  یک ماه تا برنامه ریزی بدهی مالیات ارزهای رمزنگاری شده سال جاری باقی مانده است. لازم به ذکر است که قوانین مالیات کشورها با هم دیگر فرق می کند. بنابراین توصیه می شود با یک متخصص محلی در زمینه مالیات بر ارز رمزنگاری شده مشورت کنید. برای اینکه برنامه ریزی مالیاتیتان با حداکثر دقت انجام گیرد، می توانید از یک پلتفرم مالیات بستن ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنید، این پلتفرم تمامی آدرس های رمزنگاری شما را بررسی خواهد کرد و خواهد گفت که از کدام استفاده کنید.

https://cointelegraph.com/news/if-bitcoin-price-drops-an-opportunity-for-crypto-tax-planning?utm_source=Telegram&utm_medium=social

پاسخی بگذارید