بیت کوین بدهید پیتزا بخرید

این یکی از مشهورترین داستان های کریپتوکارنسی است: مردی که دو پیتزا را با ۱۰،۰۰۰ بیت کوین در سال ۲۰۱۰ خریداری کرد تا ارزش پول دیجیتال را ثابت کند.


در این زمان، Laszlo Hanyecz بنیانگذار بیتکوین، میخواست شبکه ی Lightnin Network را آزمایش کند، یک تکنولوژی که به صورت موازی با شبکه Bitcoin اجرا می شود و قصد دارد تا معاملات را سرعت دهد. او به مبلغ ۰٫۰۰۶۴۹ بیت کوین برای دو پیتزا یا ۶۷ دلار پرداخت کرد و هزینه معامله حدود ۶ سنت ایالت متحده شد.
هنگامی که Hanyecz در حدود هشت سال پیش پیتزا را با بیت کوین خریداری کرد, یکی از اولین خرید های انجام شده با کریپتوکارنسی بود و جامعه بیت کوین را نشان می داد که می تواند به عنوان وسیله مبادله مورد استفاده واقع شود.

افزایش هزینه تراکنش بیت کوین تا ۵۵ دلار بر اساس داده های BitInfoCharts انجام معاملات روزانه را غیر عملی میکند.توسعه دهندگان به دنبال راهی برای حل کردن این مشکل هستند.
Hanyeczدر یک مصاحبه تلفنی از Jacksonville، فلوریدا بیان کرد:من قصد داشتم نشان بدهم که شما هنوز هم می توانید پیتزا را با بیتکوین خریداری کنید، اما اگر یک پیتزا ۵۰ دلار و هزینه تراکنش ۱۰۰ دلار باشد، این کار عملی نیست. ایده اصلی این است که در Lightnin Network بتوانیم امنیت بیت کوین و انتقال فوری را دریافت کنیم. شما لازم نیست برای تایید blockchain منتظر بمانید.
Lightnin Network  زمانی کار می کند که دو طرف یک کانال پرداخت بین یکدیگر باز کنند. پس از آن طرفین می توانند بدون نیاز به پخش تراکنش ها به بلاک چین بیت کوین، بدون احتساب تاخیر و هزینه، مبادله کنند. هنگامی که کانال بسته شود تنها توازن حاصل در blockchain ثبت می شود، نه جزئیات کامل معاملات.
این مکانیزم در این مرحله به هیچ وجه اصطکاکی نیست زیرا این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی است. Hanyec یک کانال پرداخت با یکی دیگر از علاقه مندان به بلاکچین، که سفارش پیتزا داده بود، باز کرد. به فرد تحویل دهنده دستور داده شد که فقط پیتزا را در صورتی تحویل دهد که Hanyecz اولین و آخرین چهار کاراکتر رشته ای از کد را نشان دهد که پرداخت را انجام داده است. او اعدادی که در یک دفترچه نوشته بود نشان داد، راننده آنها را با چیزی که دوست Hanyecz’ به او گفته بود تطابق داد و سپس پیتزا را تحویل داد
پیتزایی که Hanyecz در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۱۰ خریداری کرد حدود ۳۰ دلار ارزش داشت که در مقایسه با ۱۰۰ میلیون دلار برای ۱۰،۰۰۰ بیتکوین امروز است.از آن روز به عنوان روز پیتزا بیتکوین یاد میشود.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-26/crypto-legend-who-bought-pizza-with-10-000-bitcoin-is-back-at-it

پاسخی بگذارید