آخرین افزایش قیمت ، در روز دوشنبه پس از چندین ماه، سود قابل توجهی را برای مبادله ی بزرگترین رمز ارز در جهان به دنبال داشته است به گونه ای که موجب شد قیمت آن از ابتدای سال گذشته بیش از سه برابرشود.

قیمت فعلی آن ۱۱،۸۰۰ دلار (۹،۴۰۰ پوند) راه زیادی تا رسیدن به ۲۰،۰۰۰ دلار (۱۶،۰۰۰ پوند) در پیش دارد که در اواخر سال ۲۰۱۷ به آن رسید. با این حال اما برخی تحلیلگران معتقدند که رسیدن به این رکورد دور از ذهن نیست.

انتشار خبری مبنی بر این که شرکت فیس بوک قصد دارد رمز ارز اختصاصی خود را روانه بازار کند منجر شده است بسیاری از رمز ارز های تقریبا فراموش شده دوباره به بازار رقابت بازگردند.

علاقه به غول تکنولوژیک باید در بستری هدایت شود که قوانین  مورد نیاز در فضای تجاری را به سمت جلو پیش ببرد به گونه ای که  قانونی بودن بیت کوین و مبادلات تجاری مربوط به آن را مشروعیت بخشد.

کارشناسان ارزهای دیجیتالی برخی از تفاوت های کلیدی بین افزایش قابل ملاحظه ۲۰۱۷ و رقایت قیمت در سال ۲۰۱۹ را ذکر کرده اند.

Christel Quek، افسر ارشد بازرگانی شرکت Bolt Bolch، در مصاحبه با  Independent بیان کرد: “بیتکوین در مرحله احیا شدنش رفتار بسیار متفاوتی را نسبت به توقف خود در سال ۲۰۱۸ نشان داده است.

“در حالی که بیت کوین در سال جاری به میزان ۲۱۵ درصد افزایش یافته است، احیا و رشد آن در مقایسه با سال ۲۰۱۷ منطقی به نظر می رسد.”

تحلیلگران بازار ،قیمت های چشمگیری را در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده اند که نشان می دهد که بیت کوین  حدود ۱۰۰۰ دلار (۸۰۰ پوند) افزایش قیمت خواهد داشت به گونه ای  تا نزدیک به ۲۰،۰۰۰ دلار در طی ۱۱ ماه افزایش پیدا می کند، چرا که وضعیت آن مشابه حباب است.

این امر با یورش سرمایه گذارانی که با هدف ایجاد سود سریع ازوضعیت کنونی بازار بودند، شدت بیشتری پیدا کرد.

خانم
Quek افزود: “در مقابل، در سال ۲۰۱۹ جنبشی پایدارتر و متعادل تر دیده می شود، با این حال فرایند  احیا نیز یک واکنش طبیعی به فضای قرار گرفته  در جریان اصلی مالی است”.

“به عنوان مثال، ورود فیس بوک و جی.تی. مورگان به فضای ارزهای دیجیتالی، از دیگر نشانه های حمایت  از ایده ارزهای دیجیتال بود.”

خانم
Quek پیش بینی می کند که حرکت فعلی بیت کوین، حداقل در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت به گونه ای  که دومین نقطه عطف نسبت  به سال ۲۰۱۷ را در خواهد نوردید.

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/bitcoin-price-latest-record-2019-usd-analysis-a8995721.html

پاسخی بگذارید