سلام دوستان من ؛
وقت بخیر
بعد از صحبت در دو مقاله گذشته(لینک بخش اول | لینک بخش دوم) راجع به موضوعات (چیستی ، تاریخچه ؛ پشتوانه ؛ حساب ؛ چرخه تولید ؛ نوسان قیمتی) بیت کوین ؛ قصد این را داریم که امروز راجع به مفاهیم این ارز دیجیتال بیشتر به گفتگو بپردازیم .
کریپتو کارنسی (cryptocurrency) : مجموعه پول هایی که به صورت دیجیتال و برروی کامپیوتر اشخاص تولید و نگه داری میشود را با این نام میشناسیم ؛ در دنیا این پول ها در فضای ایننرنت و بعضا در فضای باز خارج از اینترنت قابل استفاده قرار میگیرد ؛ از این حیث که این پول توسط کامپیوتر تولید و بروری کامپیوتر نگه داری میشود را ارزهای دیجیتال مینامیم .امروزه حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد ولی بیت کوین ورد زبان ها شده است و از مقبولیت بیشتری نزد مردم برخوردار است زیرا قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی را دارد .
استخراج (Mining ) : معمولا برای کشف و یا حفاری معادن به منظور یافتن طلا از این واژه استفاده میکنند ولی واقعیت همین است که ما میدانیم . بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دقیقا استخراج میشوند یعنی اینکه برای بدست اوردن ان ها باید هزینه انجام داد و از کامپیوترهای قدرتمند بهره جست تا بتوان این ان ها را بدست اورد سعی میکنیم در زیر عکس های از دیتا سنترهای قدرتمند جهان که در حال فعالیت برای استخراج بیت کوین هستند را برایتان قرار دهیم .

قیمت بیت کوین روزی روزگاری از یک دلار شروع شده است و این روزگار اصلا زمانه دیری نیست حدود ۹ سال پیش این اتفاق روی داده است و بیت کوین را به یک ارز سرمایه گذاری نیز تبدیل کرده است لذا افرادی که از زمان هایی بسیار نزدیک شروع به استخراج بیت کوین کرده اند و ان را در گاو صندوق دیجتال خود نگه داری کرده اند همینک به سودهای قابل توجهی دست یافته اند . البته نباید از این موضوع بگذریم واقعا زحمت استخراج را این کار دارد و دردسرهای زیاد و داشن فنی متعادلی را خواستار است .

والت(Wallet) : کیف پول شما در بیت کوین و یا همان حساب بانکی شما میباشد ؛ کلیه تبادلات شما از این طریق انجام میشود و مانند یک حساب بانکی وظیفه اش را به خوبی انجام خواهد داد . برای داشتن کیف پول حتما مقاله دوم را مطالعه بفرمایید .

بلاک چین (Block Chain) : یک مفهوم بسیار پیچیده میباشد ولی سعی میکنیم به مرور بیشتر راجع به این مفهوم صحبت کنیم .اگر بخوام به صورت ساده بگم در سیستم سنتی تبادل پول با پول همه تراکنش ها و مبادلات در بانک مرکزی به ثبت میرسید ولی در مفهموم بلاک چین تمامی تبادلات بر روی سیستم کاربران به ثبت میرسد و تایید میشود . سعی میکنم در اینده این مفهوم را بیشتر باز کنم تا به صورت کامل برای همه دوستان جا بیوفته . ولی فعلا در همین حد از من بپذیرید تا در اینده بیشتر توضیحات بدم .

سختی شبکه (Difficulty) : هنگامیکه میزان استخراج یک کوین افزایش یابد سختی شبکه نیز به طبع آن افزایش میبابد و در نتیجه با دستگاه هایی که قبلا کوین استخراج میشد و میزان n درامد میداد در اشل جدید n-1 درامد ایجاد میکند . سختی شبکه موضوع مهمی در ایجاد استخراج میباشد و یکی از نکات مهمی که یک ماینر میبایست به ان توجه کند سختی شبکه میباشد .

از اینکه این مقاله را مطالعه و با ذکر نام نشر میدهید کمال تشکر را داریم

از همراهی شما سپاس گزاریم و این همراهی را ارج مینهیم

آرزو مند بهترین لحظات برای شما

فرهاد اکسچنج[/raw]

پاسخی بگذارید