بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین

 

* بیت کوین چیست؟

بیت کوین پول نقد الکترونیکی است” و دارای دو فرق اساسی با دیگر پول های الکترونیکی است. اولین فرق بیت کوین با دیگر پول های الکترونیکی این است که دارای مرجع واحدی نیست و دومین فرق آن این است که “حواله” یا “ژتون” نیست و “پول نقد” است.

بیت کوین پولی است که دارای مرجع واحدی نیست و اتوریته ی آن در بین میلیون ها کاربر و استفاده کننده از آن پخش شده است. مرجع ریال ایران، بانک مرکزی ایران است و مرجع دلار آمریکا، بانک مرکزی یا همان فدرال رزرو آمریکاست. مرجع “وبمانی” نیز شرکت وبمانی در روسیه است. اما بیت کوین مرجع واحدی ندارد و ارزش آن در بین کاربران آن پخش شده است. هر بیت کوین در واقع جوابی برای حل یک مساله پیچیده ریاضی است که تعداد زیادی کامپیوتر با هم برای پیدا کردن جواب آن رقابت می کنند. اولین کسی که بتواند جواب مساله را پیدا کند، صاحب آن بیت کوین خواهد بود.

بیت کوین “پول نقد” است. شما نمی توانید بفهمید پول نقدی که دست شما آمده از کجا آمده و به کجا می رود. بیت کوین نیز همین طور است و شما نمی توانید بفهمید بیت کوینی که به دست شما رسیده است از کجا آمده و به کجا می رود. بنابراین بیت کوین “جان می دهد” برای پولشویی boss.

اگر شما می خواهید پولی برای جایی بفرستید و هویتتان مخفی بماند و یا می خواهید پولی از کسی بگیرید و هویتتان مخفی بماند، بیت کوین گزینه ی ایده آل شماست.

 

مخترع بیت کوین شخصی (یا گروهی) به نام “ساتوشی ناکاموتو” بوده است و از اختراع بیت کوین بیش از پنج سال نمی گذرد. “ساتوشی ناکاموتو” را هیچ کس ندیده است و اصولا در وجود او  به عنوان یک شخص حقیقی شک و شبهه های فراوانی وجود دارد. برخی حتی معتقدند که این پول الکترونیکی ساخته ی شبکه های مافیایی و یا شبکه های اطلاعاتی CIA و از این قبیل است. آقای “ساتوشی ناکاموتو” هر شخص یا گروه یا شبکه ای بوده است با اختراع خود تاکنون میلیاردر شده است و ثروت او بالغ بر یک میلیارد دلار است.

* بیت کوین به چه درد می خورد؟

همان کاری که پول نقد در فضای فیزیکی برای شما می کند، بیت کوین می تواند در فضای مجازی انجام دهد. البته باید در نظر داشت که بیت کوین را فقط در جایی می توان خرج کرد که آن را قبول کنند. در این پنج سالی که از تولد بیت کوین گذشته است، فروشگاههای بسیاری آغاز به قبول کردن بیت کوین کرده اند و تعداد این فروشگاهها هر روز افزایش پیدا می کند. امروزه می توان تقریبا هر چیزی را با بیت کوین خریداری کرد.

ارزش بیت کوین در این مدت بالغ بر هزار برابر شده است و البته بعد کاهش پیدا کرد. الآن که من در حال نگارش (تایپ) این متن هستم – ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ – ارزش بیت کوین حدود ۴۰۰ برابر ارزش اولیه ی آن است.

ممکن است شما از جمله اشخاص “تیزی” باشید که معتقدند بیت کوین اصولا یک پدیده ی استعماری و زیر سر آمریکاست (در این صورت این روس ها که بیت کوین را به طور قانونی در سیستم وبمانی استفاده می کنند بدجوری سرشان کلاه رفته است). هم چنین ممکن است از جمله افراد ساده و خوش قلبی باشید که بیت کوین را یک اختراع از نابغه ای بنام ساتوشی ناکاموتو می شمارند. اما نوع عقیده ی شما در نتیجه ی اقتصادی که از پدیده ی بیت کوین می توان گرفت تغییری ایجاد نمی کند.

آینده ی بیت کوین از آنچه اکنون در آن به سر می بریم بهتر خواهد بود زیرا (این البته نظر شخصی من است و لزوما وحی منزل نیست):

الف – اگر بیت کوین یک پدیده ی استعماری و زیر سر دولت آمریکا برای پوشاندن کسری بودجه باشد، که خود کشور آمریکا قیمت آن را به طور مصنوعی بالا خواهد برد تا به نیتش برسد. این نشان می دهد که بیت کوین نسبت به الآن آینده ی بهتری خواهد داشت.

ب- اگر بیت کوین یک فکر خلاقانه از یک نابغه ی ژاپنی بوده و توانسته در عرض پنج سال چنین جایگاهی در جهان پیدا کند، قاعدتا به رشد خود ادامه خواهد داد و باز این دیدگاه نیز موید آینده ی بهتر بیت کوین خواهد بود.

نتیجه ی اقتصادی اینکه بیت کوین چه برای سرمایه گذاری و چه برای خرید و فروش های مقطعی کاملا قابل توصیه است big_smile

 

* چگونه حساب بیت کوین باز کنم؟

اگر شما حساب وبمانی دارید، می توانید با باز کردن یک کیف WMX  یک حساب بیت کوین داشته باشید و از طریق سایت زیر عملیات ارسال و دریافت بیت کوین را انجام دهید:

https://wmx.wmtransfer.com

نحوه ی باز کردن حساب بیت کوین در وبمانی و اداره ی آن را به طور کامل در لینک های  زیر توضیح داده ایم:

 

نحوه ی خرید WMX  به طور کاملا اتوماتیک از فرهاد اکسچنج

نحوه ی تبدیل وبمانی به بیت کوین و برعکس به طور کاملا اتوماتیک در فرهاد اکسچنج

 

مشکلی که در کار کردن با کیف پول WMX وجود دارد این است که عملیات آن نسبت به سرویس های دیگر خیلی کند انجام می شود. شارژ WMX نسبتا سریع است اما برداشت از WMX از ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می برد که واقعا طولانی است و وبمانی با این کار خود خیلی از مشتریان بیت کوین خود را از دست داده است. بنابراین چنانچه کارتان عجله ای باشد بهتر است از سرویس های دیگر استفاده بفرمایید.

من به تجربه دو سرویس زیر را توصیه می کنم که هم از نظر امنیت و هم از نظر امکانات جزو بهترین های اینترنت در زمینه ی بیت کوین هستند:

https://localbitcoins.com

https://blockchain.info

نحوه باز کردن حساب بیت کوین در سایت بلاک چین

*آیا ممکن است بیت کوین یک باره جمع کند و برود؟

این سوالی است که هر شخص محتاطی از خود خواهد کرد و در پی جواب قانع کننده برای آن خواهد بود.

پاسخ به این سوال خیر است. زیرا همان طور که گفته شد بیت کوین یک مرجع واحد ندارد که آن مرجع واحد بخواهد جمع کند و برود و سر ما بی کلاه بماند.

تا وقتی که در جهان اینترنت هست و حداقل دو نفر هستند که به اینترنت دسترسی داشته باشند، بیت کوین نیز پا برجا خواهد ماند. 

[box type=”bio”]

* بیت کوینی که دارم چگونه ریال کنم؟ ریالی که دارم چگونه بیت کوین کنم؟

سایت های زیادی هستند که تبدیل بیت کوین به ریال و تبدیل ریال به بیت کوین را برای شما انجام می دهند. واضح است که بنده آدرس سایت خودمان:

https://farhadexchange.net

را بدهم (به مصداق همان ضرب المثل شیرین پارسی که بقال هیچ وقت نمی گوید ماستم ترش است)

اما شما با یک سرچ ساده در گوگل می توانید سایت های دیگر را بیابید. 

از نظر قیمتی که می توانید بیت کوین خود را بفروشید به جرات می توانم بگویم که سایت https://farhadexchange.net بهترین است و با بهترین قیمت بیت کوین را از شما می خرد.

اما از نظر سرعت واریز ریال باید صادقانه بگویم که سایت ما بهترین نیست (اگر چه در راه بهترین شدن است) و می توانید سایت یا سایت هایی پیدا کنید که بیت کوین را با قیمت کمتر ولی با سرعت بیشتر از شما بخرند.

البته در این بلبشوی اینترنت “اعتماد” هم کم عاملی نیست چون اگر به کسی بیت کوین بدهید و شخص کلاهبردار باشد، هیچ طوری نمی توانید موضوع را پیگیری کنید. بنابراین “مورد اعتماد بودن” از همه چیز مهم تر است. 

راهنمای فروش بیت کوین به فرهاد اکسچنج را با کلیک بر روی این لینک مطالعه بفرمایید

از نظر قیمتی که می توانید بیت کوین را بخرید هم سایت https://farhadexchange.net جزو سایت های مدعی است و یکی از بهترین قیمت ها را ارائه می دهد. خرید در این سایت کاملا اتوماتیک است و همان لحظه که شما پرداخت را از سیستم شتاب انجام می دهید، بلافاصله پس از پرداخت، بیت کوین به طور اتوماتیک برایتان ارسال می شود که از این لحاظ بی رقیب است. 

راهنمای خرید بیت کوین به طور کاملا اتوماتیک و لحظه ای از سایت فرهاد اکسچنج را با کلیک بر روی این لینک مطالعه بفرمایید

[/box]

 

 

 

 

 

8 thoughts on “بیت کوین چیست؟”
  1. عرض ادب

    خیلی ممنون جناب سلیمی مثل همیشه نوشته هاتون بسیار متین بود و خوندنش لذتبخش

    اما با کمال احترام من دو نقد به این مطلب وارد میدونم …

    در مورد دلایلتون در این که بیت کوین آینده ی بهتری نسبت به امروز داره … به ترتیب

    با فرض اول (پدیده استعماری) : اگر امریکایی ها در ادامه مسیر و تحقق هدفشون ناتوان و ناکارا بودند چه اتفاقی ممکنه بیوفته ؟ (به نظر میرسه نمونه های شکست اونا رو ما امروز در اطرافمون میبینیم)

    و همینطور
    با فرض دوم (نبوغ خلاقانه ژاپنی) : به قول یه دوستی اگر این فکر خلاقانه اون ژاپنی اونچنان پایدار و فراگیر نبود چی؟

    مطلب سوم این که اگر دولت ها (چین روسیه و …) در سطح بین الملل (از روی ترس یا به هر دلیلی) قانون ممنوعیت معامله بیتکوین رو تصویب و اجرایی کنند چه اتفاقی سر این “”” کالا “”” ممکنه بیوفته ؟!؟!؟

    حقیقت من خودم هم نمیدونم پاسخ این پرسش ها چیه …

    به نظر میرسه در سطح کلان باید کمی با احتیاط رفتار کرد … زمان بهترین روشن کننده است

    در هر صورت همه چی به این برمیگرده که ” ما مردم دنیا ” در آینده به این پرسش چی جواب میدیم که :

    ” آیا شما بیتکوین خواهید خرید ؟ ”

    ارادتمند

    1. سلام

      فرمایش شما کاملا متین هست. تشکر از تقریظ شما.
      من هم عرض کردم که این صرفا نظر خود بنده است و بدون شک وحی منزل نیست.

      با تشکر
      فرهاد

  2. اقای سلیمی بابت مطلبتون تشکر میکنم .میخواستم اگر ممکنه سایتهایی رو برای بدست اوردن و استخراج بیت کویین معرفی بفرمایید . به هرحال شنیدم که سایتهایی هستند که میشه از اونها بیت کویین رایگان دریافت کرد .

    1. سلام برادر

      ۱٫ استخراج بیت کوین خیلی کار سودآوری نیست. سیستم قوی کامپیوتری می خواهد و محاسبات آلگوریتمی حسابی از سی پی یو کار می کشد.

      ۲٫ اگر استخراج بیت کوین سودآور بود اولین نفر شرکت گوگل با آن همه سرور قدرتمند دست بکار می شد و کل بیت کوین عالم را استخراج می کرد.

      ۳٫ استخراج بیت کوین در شرایطی که به کامپیوتری مفت و مجانی – مثلا در یک جای دولتی – دسترسی دارید به عنوان کمک خرج می صرفد.

      ۴٫ نرم افزارهای مختلفی هست که لیستی از آن در لینک زیر موجود است:

      http://www.bitcoinx.com/bitcoin-mining-software/

      ۵٫ خودتان هم Bitcoin Mining را یک سرچ بزنید نتایج جالبی بدست می آورید.
      ۶٫ به امید خدا یک مقاله راجع به استخراج بیت کوین خواهم داشت.

      با تشکر
      فرهاد

پاسخی بگذارید