لوگو بیت کوین

[box]

b1بیت کوین چیست ؟

b1نام بیت کوین از کجا اومد ؟

b1ساخت حساب بیت کوین به چه صورت است ؟

b1از کجا بیت کوین بخرم ؟

b1به کجا بیت کوین بفروشم ؟

b1بیت کوین در ایران چه قدر ارزش دارد ؟

b1آموزش بیت کوین به چه صورت است ؟

b1آنچه باید در باره بیت کوین بدانید ؟

b1آیا خرید و فروش بیت کوین مانند خرید و فروش وب مانی میباشد؟

[/box]

سلام دوستان ؛ وقت بخیر . امیدوارم که حالتون خوب باشه . کلی سوال بالا مطرح کردم و احتمالا این سوالات زیادترم بشند ؛ اما هدفم چی هست . از امشب میخوام به اختصار راجع به این مسائل با هم به گفتگو بپردازیم . قصد داریم این سوالات پاسخ بدیم و به صورت راحت و سلیس براتون توضیح بدم . تشکر میکنم از شما که وقت میزارید و مقالات ما را دنبال میکنید .

b1سوال اول را دنبال کنیم . بیت کوین چیست ؟ این سوال خود دارای سوالات زیر بخش دیگری میشود که برای اینکه مبحث راحتتر بشه اون را هم مطرح میکنیم .

بیت کوین امروزه یک واحد پول الکترونیکی (البته فعلا) به حساب می آید . شاید خیلی از شما ارزهای الکترونیکی مثل وب مانی ؛ پی پال ؛ پرفکت مانی را بشناسنید و اگر این ها را هم نمیشناسید به صورت خلاصه بهتون میگم . مثل پولی هست که تو کارت عابر بانک شما قرار دارد . در واقع شما با اون پولی که تو عابر بانکتون قرار داره هم میتونید برید از سایت ها خرید کنید ؛ هم میتونید برید تو رستوران غذا میل کنید ؛ و هم میتونید برید از دستگاه عابر بانک وجه نقد دریافت کنید . ارزهای الکترونیکی هم در همین مصداق است .

b1۱-۱ تاریخچه بیت کوین

از بحث دور نشیم ؛ اولش یکم بحث های تاریخچه ایی براتون بکنم. اصلا بیت کوین از کجا به وجود امد .حرف حدیث زیاد است ولی معتبر ترین چیز ها میگوید اسم پدید اورنده بیت کوین ساتوشی بوده است ؛ او فعلا از دیدگان محو است ؛ طبیعی هم به نظر میرسد . با کاری که انجام داده خیلی از معادلات را به هم زده و برای حفظ جان خود فعلا محو بودن را ارجحیت داده است . از سال ۲۰۰۹ به صورت جدی وارد کار شده است و میتوان گفت در این ۷ سال بدون انکار موفقیت های چشم گیری را به دست اورده است ؛ اصالت ژاپن را به پدید اورنده ان نسبت داده اند . و حتی کوچکترین واحد پولی بیت کوین را ساتوشی نامیده اند

b1۱-۲ آیا بیت کوین دارای پشتوانه است ؟

نه واقعیت اینکه پشتوانه ایی ندارد ؛ ببنید منظور از پشتوانه چیست ؟ به طور مثال بانک مرکزی یک کشور به میزان ارزی که در یک کشور به چاپ میرساند میبایست به همان میزان پشتوانه مالی داشته باشد ؛ این پشتوانه میتواند به صورت طلا ؛ سکه ؛ نقره و هرآثار گرانبهایی باشد. بیت کوین دارای پشتوانه نمیباشد . جلوتر راجع به این موضوع توضیحات بیشتری خواهم داد .

b1۱-۳ آیا کشورها بیت کوین را به عنوان پول رسمی قبول کرده اند ؟

وقتی صحبت از پول میشود یک بحث حقوقی عمیق شکل میگیرد . تا اینجایی که در حال نگارش این یادداشت هستیم هیچ دولتی بیت کوین را به صورت پول نپذیرفته است ؛ ولی بالای ۹۵ درصد از بیت کوین های موجود در جهان در راستای استفاده پول استفاده میشود . کشورهایی مانند ایالات متحده ؛ انگلستان ؛ چین ؛ استرالیا و … بیت کوین را به ماهیت کالا پذیرفته و قبول دارند .

پایان قسمت اول

فرهاد اکسچنج ؛ ارائه دهنده خدمات خرید و فروش بیت کوین در ایران

پاسخی بگذارید