cryptocurrency bitcoin golden coin with digital circuit lines background

در این مقاله به بررسی تاثیر رویکرد بزرگترین بانک استرالیا بر قیمت ارزهای دیجیتال و دیدگاه قانون گذاران به این ارزها پرداخته ایم.

بانک Commonwealth، به عنوان اولین بانک از چهار بانک بزرگ استرالیا، هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد به کاربران برنامه CommBank خود اجازه دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنند.

ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات غیرقابل پیش‌بینی قیمت، آسیب به محیط زیست و استفاده مجرمان برای پنهان کردن فعالیت‌های غیرقانونی، مانند پولشویی، شناخته می‌شوند. تعدادی از کشورها از جمله چین، ترکیه و ویتنام استفاده از ارزهای دیجیتال را در حوزه قضایی خود ممنوع یا محدود کرده اند.

پس چرا CBA اجاره معامله آن ها را می دهد؟

طبق آمار CBA، حدود ۵۰۰۰۰۰ مشتری آن در حال حاضر در تجارت کریپتو مشغول هستند. مدیر اجرایی CBA، مت کامین، در بیانیه‌ای گفت:

ما معتقدیم که می‌توانیم نقش مهمی در بازار کریپتو ایفا کنیم تا نیازهای رو به رشد مشتری ها را برطرف کرده و امنیت را در یک پلت‌فرم معاملاتی کریپتو فراهم نماییم.

این بانک ظرف چند هفته، از ۲۰۰۰ مشتری خود دعوت کرده است تا به یک برنامه آزمایشی بپیوندند که در آن می توانند ارزهای دیجیتال را از طریق برنامه تلفن CBA خریداری، نگهداری و بفروشند.

این بانک در ابتدا ۱۰ مورد از محبوب ترین توکن ها از جمله بیت کوین را ارائه خواهد کرد.

کاری که کاربران قادر به انجام آن نخواهند بود، انتقال ارزهای دیجیتال به افراد دیگر می باشد. همه تراکنش ها شامل خرید یا فروش توکن ها می شود. این قانون به این دلیل است که ردیابی انتقال ارزهای رمزنگاری شده دشوار بوده و باعث جذابیت آن برای مجرمان و یک کابوس برای بانک ها در هنگام پیروی از قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم می شود.

ویدیو های آموزشی کار با ارزهای دیجیتال

مسائل زیست محیطی چیست؟

رمزارزها عموماً توسط رایانه‌هایی ایجاد می‌شوند که نام فرآیند آن «ماینینگ» بوده و از برق زیادی استفاده می‌کند.

استخراج بیت کوین به تنهایی در حال حاضر از برق بیشتری نسبت به ایرلند استفاده می کند که اکثریت آن از سوخت های فسیلی تامین می شود و به زودی مصرف برق آن با مصرف برق استرالیا برابری خواهد کرد. سوزاندن سوخت های فسیلی برای تولید برق منبع اصلی گرمایش جهانی می باشد.

آیا ارزهای دیجیتال ناپایدار هستند؟

بله، برای مثال قیمت بیت کوین می تواند در عرض یک یا دو ماه نصف یا دو برابر شود. این نوسان یکی از دلایلی است که این ارزها برای استفاده به عنوان ارز واقعی مناسب نیستند.

سرعت انجام تراکنش ها نیز کند و کارمزد تراکنش ها بسیار بالاست. کارمزدها بسیار نوسان دارند، اما در حال حاضر کمی بیش از ۱% ارزش معامله هستند.

این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد زیرا تقریباً همان چیزی است که برای استفاده از کارت اعتباری در یک فروشگاه پرداخت می کنید. اما وقتی از کارت استفاده می کنید، بانک به شما وام می دهد. در مقابل، انتقال پول بین دو حساب بانکی استرالیا و همچنین استفاده از eftpos رایگان است.

پرداخت‌های بیت‌کوین نیز بسیار کندتر از تراکنش‌های تقریباً فوری از طریق کارت‌های اعتباری و eftpos هستند.

تایید تراکنش های بیت کوین در حال حاضر بیش از شش دقیقه طول می کشد. در ماه ژوئیه، این زمان نزدیک به ۲۰ دقیقه بود. این زمان برای استفاده در معاملات خرده فروشی بسیار طولانی است. با این سرعت، هیچ کس از بیت کوین برای خرید پیتزای گران قیمت استفاده نمی کند.

برخی از ارزهای دیجیتال دیگر که CBA قصد دارد ارائه دهد، خیلی در این زمینه بهتر نیستند. طبق داده‌های crypto.com، میانگین کارمزد گس در تراکنشات اتریوم بین ۸۵ تا ۱۵۶ دلار آمریکا می باشد. این مقدار برای تراکنش های بزرگ خوب به نظر می رسد اما برای تراکنش های کوچک چندان کاربرد ندارد.

مقالات روز ارز دیجیتال

قانون گذاران در این مورد چه می کنند؟

قانون گذاران ایالات متحده نظارت خود را بر این بخش افزایش داده اند. ماه گذشته، کمیسیون معاملات آتی کالا، صاحبان پلتفرم معاملاتی Bitmex را به راه اندازی یک پلتفرم معاملاتی ثبت نشده و سایر تخلفات، از جمله عدم اجرای رویه‌های لازم برای مبارزه با پولشویی متهم کرد.

همچنین نگرانی‌های شدیدی در میان تنظیم‌کننده‌ها در مورد به اصطلاح «استیبل کوین‌ها» وجود دارد که قرار است ارزش آن‌ها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا یورو مرتبط باشد.

استرالیا در تنظیم مقررات حوزه ارزهای دیجیتال کند بوده است. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا هیچ نظارتی بر اکثر توکن ها ندارد.

یک تحقیق پارلمانی به رهبری سناتور لیبرال اندرو براگ پیشنهاد کرده است که بخش کریپتو در مقایسه با محصولات مالی عادی تحت یک رژیم نظارتی ملایم‌تر قرار گیرد.

در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، تحقیقات براگ تغییراتی از جمله دادن معافیت مالیاتی به کریپتوها را به منظور تشویق رشد این بازار توصیه کرده است.

تاثیر بزرگترین بانک استرالیا بر قیمت ارزهای دیجیتال

به نظر شما آیا رویکرد بزرگترین بانک استرالیا تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟ راه اندازی پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال در این بانک، با وجود برخی رویکردهای منفی نشان از چیست؟

منبع خبر

پاسخی بگذارید