خرید و فروش وب مانی

نکات کلیدی راجع به خرید و فروش وب مانی

 

فرهاد اکسچنج

رجیسترار رسمی بانک وب مانی در ایران

 

خوشحالم که اعلام کنم سیستم وبمانی اگر امن ترین سیستم دنیا نباشد، یکی از امن ترین سیستم های دنیاست که با رعایت اصول ایمنی امکان کلاهبرداری را به صفر رسانده و در صورت کلاهبرداری این امکان را برای مالباخته فراهم کرده است تا در کمترین زمان ممکن به حق و حقوق خود به طور کامل برسد.

اولین نکته ای که در کار کردن با وبمانی باید بخاطر داشته باشید – و من شاهد بوده ام که دغدغه ی بسیاری از دوستانی است که با وبمانی کار می کنند- این است که پاسپورت “فرمال” شما هیچ وقت و با هیچ مقداری از تراکنش بلوک نخواهد شد مگر اینکه “منبع” یا “مقصد” وبمانی شما مشکوک باشد.

در این مورد شرکت وبمانی به هیچ وجه شباهتی به شرکت های پیپال یا مانی بوکرز ندارد که چپ و راست و با کوچکترین بهانه ای حساب کاربران را مسدود می کنند. . بنابراین چنانچه پاسپورت “فرمال” در وبمانی دارید و هنوز به پاسپورت های “اینیشیال” یا “پرسنال” ارتقا نداده اید و تایید هویت نشده اید فقط و فقط از کسانی وبمانی تهیه کنید که پاسپورت اینیشیال به بالاتر دارند و یا فقط و فقط  به کسانی وبمانی بفرستید که پاسپورت “اینیشیال” به بالاتر دارند. در این صورت می توانید با خیال راحت هر مقدار وبمانی در طول روز جابجا کنید بدون اینکه نگرانی بلوک شدن توسط سیستم آربیتراژ وبمانی را داشته باشید. (توضیح اینکه پاسپورت های وبمانی دارای درجات هویت و اعتبار می باشند که از پایین ترین سطح الیاس – Alias – آغاز می شود و سپس به ترتیب فرمال – اینیشیال – پرسنال و … هستند). بنابراین پاسپورت “فرمال” می تواند کاملا احتیاجات شما را به هر اندازه رفع کند – بدون اینکه نگرانی بلوک شدن را داشته باشید – اگر و تنها اگر “منبع” و “مقصد” پول شما شناخته شده و معتبر باشند. 

 

[box]

اولین نکته ای که در کار کردن با وبمانی باید بخاطر داشته باشید – و من شاهد بوده ام که دغدغه ی بسیاری از دوستانی است که با وبمانی کار می کنند- این است که پاسپورت “فرمال” شما هیچ وقت و با هیچ مقداری از تراکنش بلوک نخواهد شد مگر اینکه “منبع” یا “مقصد” وبمانی شما مشکوک باشد.

[/box]

اگر پاسپورت شما الیاس – Alias – و ناشناس در وبمانی هست حتما با تکمیل مشخصات خود در قیمت پاسپورت – کنترل پنل خودتان روی سایت اصلی وبمانی – به پاسپورت فرمال – Formal – ارتقا دهید. این ارتقا هیچ هزینه ای برای شما ندارد و همان طور که گفتم باعث می شود مادام که از منبع مشخص وبمانی را تهیه می کنید و به مقصد مشخص وبمانی را می فرستید بتوانید “بدون محدودیت” از وبمانی استفاده بفرمایید. (منبع مشخص یا مقصد مشخص، منبع یا مقصدی است که پاسپورت بالاتر از اینیشیال – Initial – در وبمانی داشته باشد. به این ترتیب امنیت حساب شما از نظر جلوگیری از امکان بلوک شدن حساب توسط شرکت وبمانی بخاطر مشکوک شدن به پولشویی – Money Laundering – تضمین می گردد.

اگر ریال دارید و قصد تبدیل ریال خود به وبمانی را دارید باید به نکات امنیتی زیر توجه بفرمایید تا درصد ریسک معاملاتی خود را به پایین ترین مقدار ممکن برسانید.

 

[box type=”info”] با آشنایان کار کنید. [/box]

اگر کسی هست که سالهاست او را می شناسید و قبلا هم اعتماد شما را به خوبی پاسخ گفته است، کم ریسک ترین کار این است که همکاری خود را با او ادامه دهید.

من در زمان بچگی در یکی از فقیرترین محلات جنوبی تهران بزرگ شدم . در کوچه ی ما چند تا از بچه محل ها دزد بودند اما در محل ما هیچ گاه دزدی نمی شد. یادم هست که در محله به راحتی و با کمال آسودگی خیال به کسانی که می دانستیم “دزد” هستند اعتماد می کردیم و حتی کلید خانه مان را در مواقعی که نبودیم به ایشان می سپردیم. معمولا اگر کسی کلاهبردار هم باشد سر غریبه ها کلاه می گذارد و با آشنایان کاری ندارد. بنابراین اگر کسی هست که روی او شناخت دارید و او را از نزدیک می شناسید و از قضا در کار خرید و فروش وبمانی هم هست، از او خرید کنید.

 

یک ضرب المثل هست که “هیچ کس در محله ی خود پیغمبر نیست”  این ضرب المثل را من اینگونه تغییر می دهم که “هیچ کس در محله ی خود  دزد نیست” . 

 

یادتان باشد با آشناها کار کنید.

[box type=”info”]

با کسانی کار کنید که در سیستم وبمانی دارای پاسپورت “پرسنال” – Personal Passport –  یا “اینیشیال” – Initial Passport –  و یا بالاتر هستند.

[/box]

 

در این مورد اولویت با حساب “پرسنال” است. اگر طرف شما دارای پاسپورت “مرچنت” – Merchant Passport –  یا “رجیسترار” – Registrar Passportt –  باشد که نور علی نور است. یعنی شخص در سیستم وبمانی هر چه پاسپورت بالاتری داشته باشد از اعتبار بیشتری برخوردار است. درجه ی پاسپورت در سیستم وبمانی به ترتیب از کم اعتبار به پر اعتبار به ترتیب زیر است:

Alias Passport

Formal Passport

Initial Passport

Personal Passport

Capitaller Passport

Merchant Passport

Registrar Passport

کسی که دارای “الیاس پاسپورت”  یا  “فرمال پاسپورت” در سیستم وبمانی هست، شخص شناخته شده و وریفای شده ای نیست. این شخص می تواند به راحتی پس از کلاهبرداری از شما، قید حسابش را بزند و برود حساب دیگری باز کند و از طریق آن کلاهبرداری را ادامه بدهد.

 

 [box type=”info”] با سایت هایی کار کنید که در لیست مرچنت های صراف وبمانی باشند. یعنی کسانی که گواهینامه ی خرید و فروش وب مانی را از شرکت وبمانی دریافت کرده اند. [/box] 

 

لیست این مرچنت ها که مورد تایید شرکت وبمانی هستند در لینک زیر است:

http://www.megastock.ru/Resources.aspx?gid=19&lang=en

در این حالت شما می توانید مطمئن باشید که بر اثر خرید و فروش با این صرافی های تایید شده، حساب وبمانی شما هیچ وقت بلوک نخواهد شد. 

 

[box type=”info”] با سایت ها و کسانی کار کنید که به فکر زن و بچه ی کارمندان شرکت وبمانی هم باشند. [/box] 

شاید به نظر عجیب برسد، اما عده ای هستند که برای دور زدن کارمزد هشت در هزار شرکت وبمانی، هیچ گاه از حساب خودشان، حساب شما را شارژ نمی کنند. بلکه وجه را در حساب فروشنده ی وبمانی نگه می دارند و به محض پیدا شدن خریدار، به طور مستقیم از حساب فروشنده ی وبمانی به حساب خریدار وبمانی انتقال می دهند. در این حالت کارمزد هشت در هزار شرکت وبمانی را دور می زنند. این کار اگر چه اقتصادی است، اما اخلاقی نیست. ضمن اینکه اگر شرکت وبمانی متوجه شود، حساب هر سه ی شما را خواهد بست (هم فروشنده ی وبمانی، هم خریدار وبمانی و هم دلال این وسط). کار بد نکن برادر.

 

لازم به توضیح است که طبق روش هایی که در ادامه خواهیم گفت، شما می توانید به راحتی در خواست بلوک شدن حساب شخص کلاهبردار را از وبمانی بنمایید و در این مورد شرکت وبمانی کاملا جدی هست و به سرعت عکس العمل نشان می دهد. اگر شخص کلاهبردار وبمانی شما را به حساب وبمانی دیگری منتقل کرده باشد (مثلا به شخص دیگری فروخته باشد) شرکت وبمانی آن حساب را هم می بندد و اگر وبمانی شما حتی تا ده دست در ده حساب مختلف چرخیده باشد، کل ده حساب را بلوک می کند تا شما به پولتان برسید.

 

نهایتا و با استفاده از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت چنانچه حقدار باشید به حقتان خواهید رسید، اما این وسط ممکن است دوستان دیگری از شما که بدون اطلاع ، وبمانی را از شخص کلاهبردار خریده باشند به مشکل بر بخورند و مجبور شوند تاوان بی دقتی شما و کار کردن با شخصی که دارای پاسپورت الیاس یا فرمال بوده است را بدهند. به این ترتیب شخص کلاهبردار که حساب وبمانیش برایش اهمیت ندارد، یک حساب دیگر باز می کند و به کارش ادامه می دهد و قید آن حساب بلوک شده را می زند، اما یک شخص بیگناه که حسابش برایش اهمیت دارد، مجبور به تاوان دادن در مورد بی دقتی شما راجع به کار کردن با کسی می شود که پاسپورت “الیاس” یا “فرمال” داشته است. بنابراین اگر ریال دارید و می خواهید وبمانی بخرید، حتما از کسی بخرید که دارای پاسپورت “اینیشیال” به بالا باشد. هر چه درجه ی پاسپورت بالاتر باشد اعتبار شخص بیشتر است .

 

 نحوه ی تشخیص پاسپورت شخص در سیستم وبمانی ساده است. کافیست شماره آی دی طرف در وبمانی را از خودش بگیرید و از طریق لینک زیر چک نمایید:

https://passport.wmtransfer.com/asp/certView.asp?wmid=426811416752

لینک بالا البته پاسپورت خود من را نشان می دهد. شما باید  بجای آی دی بنده (۴۲۶۸۱۱۴۱۶۷۵۲) آی دی طرف مقابلتان که قصد چک کردن او را دارید بگذارید و چک کنید و ببینید که دارای چه نوع پاسپورتی هست. نمایش پاسپورت های رایج به صورت زیر است:

alias

 

formal

 

initial

 

personal

 

merchant

 

پاسخی بگذارید