Bitcoin Cryptocurrency Digital Money Bow Arrow Bullseye Target 3d Illustration

نکات مربوط به معامله بیت کوین که در این مقاله فرهاد اکسچنج ذکر شده است قطعا کامل نیست و نکات ریز دیگری نیز وجود دارد. همچنین این مقاله به منزله مشاوره حرفه ای برای سرمایه گذاری نیز نیست. می توانید از این مقاله به عنوان نقطه شروع تحقیقات خود استفاده کنید.

قسمت اول مقاله را مطالعه کنید – کلیک کنید.

قیمت روز بیت کوین را در فرهاد اکسچنج دنبال کنید!

در این مقاله بخش دوم این نکات را با یکدیگر بررسی می کنیم.

با احتیاط از اهرم استفاده کنید

اهرم چیست؟ اهرم یا همان لوریج به شما امکان می دهد تا سود بیشتری از معاملات بوسیله سرمایه کم بدست آورید. لوریج در واقع نوعی وام است. اگرچه این موضوع جذاب به نظر می رسد و در واقع می تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد، اما اگر معامله اهرمی علیه شما اتفاق بیفتد، می تواند خسارات زیادی را نیز به همراه داشته باشد. استفاده موفقیت آمیز از اهرم عملی متعادل کننده بین ریسک و پاداش است و برای تسلط بر آن تمرین لازم است. برای مبتدیان بیت کوین، اهرم بهتر است با احتیاط بسیار زیاد استفاده شود و ترجیحاً از آن اجتناب شود. فقط باتجربه ترین معامله گران با دانش بازار مناسب باید از اهرم به عنوان بخشی از استراتژی معامله بیت کوین استفاده کنند.

توجه: استفاده از لوریج به هیچ عنوان از طرف فرهاد اکسچنج یک توصیه نیست حتی برای معامله گران حرفه ای. در این مقاله صرفا این مفهوم توضیح داده شده است.

در فرهاد اکسچنج 10 نکته مهم برای معامله بیت کوین را بیاموزید - مبتدی ها بخوانند!

متنوع کردن سبد سرمایه گذاری

مهمترین نکات مربوط به معاملات بیت کوین نکاتی است که بر کاهش ریسک تمرکز دارد و متنوع کردن سبد سرمایه گذاری از جمله این نکات است. با سرمایه گذاری در انواع مختلف رمز ارزها، ضرر های خود را جبران می کنید. اگر ارزش یک ارز کاهش یابد، ممکن است ضرر شما از سود ارز دیگر جبران شود. متنوع سازی همچنین می تواند سود شما را در شرایط خوب بازار افزایش دهد. اگر هوشمندانه سرمایه گذاری کرده باشید، می توانید چندین دارایی با ارزش بالا را در اختیار داشته باشید. در انتخاب ارز خود دقت کنید.

بیت کوین بخرید و نگه دارید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، انواع مختلفی از استراتژی های معامله بیت کوین وجود دارد. استراتژی خرید و نگهداری ارز یک استراتژی بلند مدت است.

این استراتژی مزایای متعددی دارد:

  • خرید و نگه داشتن بیت کوین به شما امکان می دهد نوسانات کوتاه مدت را پشت سر بگذارید.
  • به عنوان یک معامله گر دوراندیش، می توانید پوزیشن معاملاتی خود را باز نگه دارید و در زمان کم سود خوبی بدست آورید. اما هنوز هم باید یک استراتژی قوی برای مدیریت ریسک داشته باشید.

آموزش بلاکچین در فرهاد اکسچنج – کلیک کنید.

احساسات خود را کنترل کنید

در کنار نکات دیگر معامله بیت کوین شامل مدیریت ریسک و تعیین استراتژی، عوامل عاطفی نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. به ویژه ترس از دست دادن (FOMO). با توجه به نوسانات شدید بیت کوین، دیدن جهش های چشمگیر قیمت در یک زمان بسیار کوتاه امری غیرمعمول نیست و خرید در یک روند صعودی وسوسه انگیز است. زیرا می ترسید اگر این کار را نکنید سود عمده را از دست خواهید داد. با این حال، این مسئله مغایر با اساسی ترین قاعده معامله است – خرید کم، فروش بالا.
اگر قیمت بیت کوین سر به فلک کشید، به احتمال زیاد شما از نقطه مثبت روند صعودی غافل شده اید و در پایان با پرداخت کارمزد بالا برای دارایی که به ناچار از ارزش آن کاسته خواهد شد، ضرر قابل توجهی خواهید کرد.

قربانی شدن FOMO یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت بسیاری از معامله گران مبتدی است. محتاط باشید و بپذیرید که برخی از فرصت های سودآور فقط برای شما مناسب نبوده است.

مراقب کلاهبرداران باشید

متاسفانه بازار ارز دیجیتال یک محیط بدون مقررات است. همین مسئله آن را به یک فضای ایده آل برای کلاهبرداران تبدیل کرده است. صرافی ها و کیف پول های جعلی، فیشینگ که در آن ایمیل های جعلی شما را به سمت سایت های کلاهبرداری برای گرفتن اطلاعات حساس هدایت می کنند، روش های معمول کلاهبرداری هستند.
طرح های Ponzi که روی یک ساختار هرمی کار می کنند و باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود.
وجود بدافزارها مسئله دیگری است که بدون اقدامات امنیتی مناسب برای محفوظ نگه داشتن کیف پول بیت کوین، خود را در معرض تهدید تخلیه حساب قرار می دهید.
این ها فقط برخی از کلاهبرداری هایی است که باید مراقب آنها باشید. از آنجا که بازار بیت کوین یک بازار پیچیده و نسبتاً جدید است، تهدیدهای جدید به طور منظم ظاهر می شوند.

بنابراین، آخرین نکته این است که گول نخورید، از کلاهبرداری ها آگاه باشید و اقدامات ایمنی قوی را عملی کنید.

در فرهاد اکسچنج 10 نکته مهم برای معامله بیت کوین را بیاموزید - مبتدی ها بخوانند!

نتیجه

هر نوع استراتژی معاملاتی که قصد اتخاذ آن را دارید، باید اقدامات امنیتی و مدیریت ریسک را در هسته اصلی آن قرار دهید. از آنجا که این بازار پر نوسان است، پتانسیل سود و زیان هم در آن زیاد است و معامله گران اولین بار هرگز نباید بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری کنند.

از این نکات معاملات بیت کوین در کنار سایر منابع قابل اعتماد استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که درک خوبی از بازار و مشکلات آن دارید. نحوه انجام تجزیه و تحلیل فنی استراتژیک را درک کنید و یک برنامه مدیریت ریسک دقیق تنظیم کنید تا شانس خود را برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای و موفق فراهم کنید.

منبع خبر
وبلاگ ما را دنبال کنید.

پاسخی بگذارید