فی تراکنش

با رسیدن قیمت بیت کوین به بیشتر از هفت هزار دلار،هزینه ماین کردن(استخراج) بیت کوین افزایش یافته و انجام تراکنش ها اندکی زمانبرتر شده است.این وضعیت منجر به شکایت کاربران در مورد تراکنش های کانفرم نشده و پرداخت ۵ تا ۱۰ دلار به ازای هر تراکنش شده است.

افزایش هزینه تراکنش و تعداد تراکنش های کانفرم نشده

در طول دو ماه گذشته، هزینه تراکنش ها و معاملات انجام نشده در طول چند هفته افزایش یافت.اما در طول سه هفته گذشته،تعداد تراکنش های کانفرم نشده به ۲۵ تا ۷۰ هزار تراکنش رسیده است. هم اکنون ۲۶ هزار تراکنش انکانفیرم در شبکه موجود است که حجم استخر های بیت کوین را با هزینه های زیادی مواجه کرده است.

در حال حاضر سریع ترین و ارزان ترین فی تراکنش ۶۵,۵۴۰ ساتوشی معادل ۴٫۵ دلار در هر تراکنش است.از آنجایی که هزینه های تراکنش های بیت کوین بالاست، کسانی که ارزش  بیت کوین آن ها کمتر از این مقدار باشد نمی توانند بیت کوین خود را نقد کنند.علاوه بر این بیت کوین دارای ۸ رقم اعشار است و مردم نگرانند که با بالا رفتن قیمت این ارز،واحد های کوچک تر این ارز هرگز نتوانند استفاده گردند.

هزینه تراکنش BCC کمتر از بیت کوین

با افزایش هزینه های تراکنش بیت کوین،بسیاری از افراد در حال مشاهده و بررسی BCC و بلاک های بزرگ تر هستند.فی تراکنش BCC  حدود ۰٫۰۵-۰٫۲۶ به ازای هر تراکنش است.این هزینه کم به مبادله کننده های BCC اجازه می دهد تراکنش ها با قیمت های کم نیز انجام شود.

فی تراکنش

هزینه تراکنش در سگویت دوم بیت کوین

موضوع دیگر در مورد فی تراکنش ، استفاده از سگویت است.قبل از اجرای سگویت گفته می شد که ۹۰ درصد بیزینس ها در زمینه بیت کوین آماده پذیرش سگویت هستند، اما کنون کمتر از ۹۰ درصد شرکت ها آن را پذیرفتند و اخیرا تراکنش های سگویت کاهش چشم گیری داشته است.

تا کنون، نرخ پذیرش سگویت شاهد افزایش ۷ درصدی در هفته اول اکتبر بوده است.در مورد موضوع افزایش فی تراکنش ها،سگویت یکی از موارد مورد بحث است. در ۴ نوامبر نیز Erik Voorhees مدیر عامل شرکت Shapeshift  نارضایتی خود را برای افزایش هزینه ها اظهار کرد:

“میانگین هزینه معاملات بیت کوین (۱۰٫۱۷ دلار) دو برابر قیمت خود بیت کوین در سال ۲۰۱۱(۵دلار) شده است.”

پس از این اظهار نظر وی در شبکه توییتر،Rodolfo Novak سرمایه گذار Coinkite و  Opendime به وی پیشنهاد داد:از معادلات سگویت استفاده کنند.و مدیرعامل Shapeshift اینگونه پاسخ داد:ما یکی از بزرگترین شرکت هایی هستیم که از سگویت استفاده می کنیم.

در حال حاضر هیچ کس دلیل قانع کننده برای این افزایش فی بیت کوین ندارد.مردم و سازمان ها در این مورد امیدوار هستند تا فورک بعدی بیت کوین این مشکل را حل کند.

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین