Bit coin, the virtual currency symbol illustration with numbers and letters on background

اطلاعیه های اخیر بانک مردم چین (PBoC)، مبنی بر اینکه تمام معاملات و همچنین استخراج ارزهای رمزنگاری شده غیرقانونی هستند، با واکنش غیرمنتظره ای از سوی بازار روبرو شد.

قیمت انواع رمز ارزها کاهش یافت و صاحب نظران سیاسی از این موقعیت به عنوان فرصتی برای تکرار نظرات قبلی خود در مورد این موضوع استفاده کردند.

آیا رمز ارزها ارزش ذاتی دارند؟

چندین مورد اساسی وجود دارد که می بایست هنگام توضیح این دسته از اخبار برای قشر وسیعی از جامعه، مورد توجه قرار گیرند:

دنیای رمزنگاری نمی تواند محدود شود!

ایده یک صنعت کاملاً غیر متمرکز چیزی است که بازارهای جهانی و نهادهای نظارتی با آن ناآشنا بوده و به طور کلی، این مسئله برای آن ها نگران کننده می باشد.

تلاش برای تنظیم مقررات در این حوزه در نهایت ناموفق خواهد بود، به این دلیل که قانون گذاران، در وهله اول نسبت به ماهیت غیر متمرکز رمز ارزها محتاط هستند.

به بیان ساده تر، اگر سازمان های بلاک چینی و رمزنگاری، بیش از حد تحت فشار مقررات قرار بگیرند، در مکان های دیگر اقامت خواهند کرد.

چنین ایده ای ممکن است افراطی و تند به نظر برسد، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از کشورهای کوچک مانند باهاما و السالوادور به سرعت در حال حرکت به سمت پذیرش رمز ارزها در ترازنامه های بانک مرکزی هستند، رهبری دنیای رمزنگاری توسط قانون گذاران به هیچ وجه قطعی نیست.

دنیای رمزنگاری محدود نمی شود!

پادکست آموزشی در فرهاد اکسچنج

اکوسیستم های باز در نهایت برنده می شوند!

بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت مرکزی چین، در شش ماه گذشته تقریباً تمام جنبه های اقتصاد را مورد سرکوب قرار داده و تمرکز ویژه ای بر حصول اطمینان از عملکرد سازمان های فناورانه با دستورالعمل های صادر شده از پکن دارد.

بارها و بارها، این مسئله هم از نظر ساختارها و سیستم های دولتی و هم از نظر سیستم های شرکتی و خصوصی بررسی شده است که هرچه یک پلتفرم یا مدل حکمرانی بازتر و در دسترس تر باشد، متفکران خلاق و کارآفرین را بیشتر جذب خواهد کرد.

بدون کارمزد رمز ارز خرید و فروش کنید!

در چنین حالتی، ممنوعیت معاملات رمز ارزها باید به عنوان فرصتی برای اقتصادهای مبتنی بر بازار آزاد تلقی شود تا نقش رهبری را در توسعه برنامه های رمزنگاری منبع باز داشته باشند.

دارایی های رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین، ابزارها و ایده هایی هستند که زمان خودنمایی آن ها فرا رسیده است. پلتفرم ها و برنامه های کاربردی ثابت کرده اند که به کاربران خود ارزش داده و اجازه می دهند تا ثروت عادلانه تری ایجاد شود.

شکستن و تلاش برای فشردن این مدل های کاملاً جدید در چارچوب های موجود، جذاب به نظر می رسد و حتی ممکن است در کوتاه مدت کار کند، اما در نهایت نمی تواند آن مقدار پویایی که این بخش همچنان نشان می دهد را محدود کند.

منبع

پاسخی بگذارید