کوین چک ، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری شده ارز های الکترونیکی در ژاپن، هک شد. این صرافی در این هک ۵۲۳ میلیون دلار ضرر کرده است. سکه ها از کیف پول صرافی در ساعت ۳ صبح ۲۶ ژانویه سرقت شده اند. پس از این هک، صرافی کوین چک یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد ارائه جزئیات در این باره و اتفاقات آینده برگزار کرد.
سرقت ها با استفاده از کلید خصوصی بوده است.
در طی این هک فقط ارز NEM به سرقت رفته است و هیچ گونه ارز دیگری مانند ریپل اهداف این سرقت نبوده اند.
به گفته نماینده این صرافی، هکر ها با استفاده از کلید خصوصی کیف پول hot توانستند دزدی کنند.تمام کوین های به سرقت رفته متعلق به مشتریان این صرافی بود. کوین چک این سرقت را همان روز به شرکت خدمات مالی ژاپن گزارش کرده است.
بلافاصله پس از این اتفاق، صرافی تمامی واریزی های سایت را متوقف کرده است تا ضرر را به حداقل برساند و پس از حل این مشکل، واریزی های این صرافی شروع به کار خواهند کرد.
به نظر می رسد از این به بعد نیز این کوین ها روی کیف پول های امن تری ذخیره بشوند.نمایندگان کوین چک نیز ادعا میکنند که امنیت کیف پول های این ارز با یک دیگر ارز ها متفاوت است.
بقیه ارز های کریپتو این سایت در کیف پول هایی با امنیت بالاتر ذخیره شده اند اما ارز NEM اینگونه نبوده است. این شرکت در برابر رسانه ها نیز گفته است:استاندارد های امنیتی ما کم نبوده است. به هر حال ممکن است برای این ارز به سرقت رفته این مسئله برعکس بوده باشد.
این شرکت نیز گفته است که از کیف پول های مختلف برای ارزهای مختلفش استفاده می کند. مخصوصا برای بیت کوین و اتریوم از کیف پول هایی با امنیت بالا استفاده می شود.بر اساس اظهارات این شرکت بیشتر از نیمی از ۸۰ کارمند این شرکت در زمینه امنیت فعالیت می کنند.

اتفاقات آینده

کوین چک ادعا کرده است که آدرس کوین های به سرقت رفته را می داند و قادر به پیگیری است.صرافی هنوز نمی داند چند تن از کاربرهایش در این هک ضرر کرده است اما میگوید در حال تلاش خورد برای بازگرداندن این کوین های از دست رفته است.
در پاسخ به سوال خبرنگاران که میگفتند آیا شرکت ورشکست خواهد شد و دیگر فعالیتی نخواهید داشت؟ این صحبت را رد کردند و گفتند که شرکت قصد دارد فعالیت های خود را ادامه دهد و گفته است بدترین ننتیجه میتواند این باشد که ,جوه بازگردانده نشود.
این صرافی خطاب به مشتریانی که پول از دست داد است گفته است که به شدت به خاطر این اتفاق متاسف است.