سرمایه بازار بیت کوین

سرمایه بازار بیت کوین که ابتدای سال ۲۰۱۷ تنها ۱۵٫۶ میلیارد دلار بود اکنون با ۶۰۰ درصد سود در حال رقابت با ۱۰۰ کمپانی برتر جهان است.

سرمایه این بازار در مقایسه با صد کمپانی برتر جهان در رتبه ۸۱ قرار گرفت یعنی؛ تنها سه پله کمتر از Goldman Sachs که طبق داده های موجود در بازار ۹۶ میلیارد دلار سرمایه دارد.بیت کوین یک پله بالاتر از خدمات پستی ایالات متحده با ۹۳ میلیارد دلار و چندین پله بالاتر از Nike و BHP Billiton  استرالیایی که هردو سرمایه ای حدود ۹۲ میلیارد دلار دارند ایستاده است.

بر اساس پیش بینی های صندوق بین المللی مالی،بیت کوین در مقایسه با تولیدات ناخالص داخلی در بین ۱۹۱ کشور در جایگاه شصت و ششم قرار گرفته است.

اگر بیت کوین یک کشور بود،پس از اوکراین که تولیدات ناخالصش ۹۵٫۹ میلیارد  دلار است قرار می گرفت.همچنین این ارز رتبه بالاتری از کشور های جمهوری اسلواکی (۸۹٫۱ میلیارد دلار) ، سریلانکا (۸۴ میلیارد دلار) و اتیوپی (۷۸٫۴ میلیارد دلار) داشت.

بیت کوین در حال حاضر شامل ۵۴٫۴ درصد از ۱۷۵٫۲ میلیارد دلار سرمایه کل ارزهای کریپتو است.

درحال حاضرسرمایه کل بازار ارزهای کریپتو با رتبه ۳۶ در رتبه بندی بین المللی Philip Morris با ۱۷۵  میلیارد دلار سرمایه است.سرمایه این بازار پس از شرکت های Home Depot و تویوتا (هر یک با سرمایه ۱۷۷ میلیارد دلار) و بالاتر از تولیدات ناخالص داخلی الجزایر، اقتصاد ۵۵ جهان  (۱۷۳٫۹ میلیون دلار) و پایین تر از عراق (۱۸۹٫۴ میلیارد دلار) قرار دارد.

سرمایه بازار کریپتو در سال ۲۰۱۷ رشد چشم گیری داشته است.اتریوم با سرمایه ۳۲٫۵ میلیارد دلار بین از نود و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان،کامرون (۲۹٫۵ میلیارد دلار) و بحرین (۳۴٫۳ میلیارد دلار) قرار گرفته است. Ripple،سومین سرمایه بزرگ در بازار ارزهای کریپتو (حدود ۱۰ میلیارد دلار) نیز پس از اقتصاد ۱۳۵ دنیا یعنی مغولستان است.

آیا فکر می کنید که رشد سرمایه بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۷ هم چنان ادامه خواهد یافت؟

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در ایران