سرمایه بازار کریپتو

بازار کریپتو

سرمایه بازار کریپتو در روز یک شنبه تنها چند روز پس از رکورد ۷۰۰ میلیارد دلاری و یک ماه پس از رکورد ۵۰۰ میلیارد دلاری، از ۸۰۰ میلیارد دلار گذشت.بالاترین مقدار تا الان ۸۲۵ میلیارد دلار بوده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

پس از یک دوره دو روزه کاهش قیمت شدید این بازار قبل از سال نو، این ارز ها دوباره روند رو به رشدی داشته اند و باعث افزایش سرمایه در بازار شده اند.با توجه به شروع به کار بازار این ارز با ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷، به نظر می رسد که  بازار ارز های کریپتو در حال تبدیل شدن به بازار تریلیون دلاری است.

بیت کوین، مبنای اصلی رمزنگاری، در محدوده قیمت نسبتا پایدار بین ۱۶،۵۰۰ دلار و ۱۷،۰۰۰ دلار با رشد کمی در هفته گذشته حرکت میکند.با این حال این ارز ۳۴ درصد از بازار ارزهای کریپتو را شامل می شود و ممکن است که رقبای دیگر از این ارز پیشی بگیرند.

مثلا اتریوم جمعه این هفته برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید و در حال رشد است.ریپل نیز یکی دیگر از دلایل رشد این بازار است.این ارز رشد خود را در اواسط دسامبر ۲۰۱۷ اغاز کرده و در حال حاضر موفق شه تا جای اتریوم را بگیرد و در مکان دوم ارزهای کریپتو قرار گیرد.

با همه این ها، اگر بازیگران این بازار را نادیده بگیریم، عوامل متعددی در رشد سریع این بازار دخیل بوده اند.از عوامل این رشد سریع قانونی بودن این ارز ها در بسیاری از کشورها و نظرات برخی مدیران اجرایی مانند Thiel و Zuckerberg بوده است.

 

خریدبیت کوین و فروش بیت کوین را در فرهاد اکسچنج دنبال کنید.