فیس بوک

فیس بوک ، غول رسانه اجتماعی سیاست جدیدی پیش گرفته است که طی آن تمام تبلیغات مربوط به بیت کوین، عرضه اولیه سکه و دیگر کوین ها مانند بیت کوین ممنوع شده است.

راب لیترن، مدیریت محصولات فیس بوک در ۵ ژانویه نوشت که این تصمیم در مورد تبلیغات هایی است که در مورد محصولات و خدمات مالی هستند که اغلب با شیوه های فریبنده و گمراه کننده همراهند مانند ارزهای الکترونیکی،عرضه اولیه سکه و ارزهای رمزنگاری شده.

لیترن در ادامه نوشته است:

“ما میخواهیم مردم در فیس بوک از تبلیغات برای پیدا کردن خدمات جدید و افزودن اطلاعات بدون ترس از کلاهبرداری و فریب استفاده کنند. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده عرضه اولیه سکه و دیگر ارز های رمزنگاری به دنبال فریب هستند.”

اکثر کاربرات سایت با پیشنهاد های عرضه اولیه سکه مواجه شده اند مثلا عرضه اولیه هایی که به شرکت کننده هایی که زودتر به آن ها بپیوندند سود بیشتری تعلق خواهد گرفت یا سایر آگهی هایی که در مورد مشاوره برای سرمایه گذاری روی این ارزها دیده می شد.

این سیاست جدید فیس بوک علیه فعالیت های جعلی در سایت مقصد است.

لیترن اضافه کرده است که این تصمیم جدید به زودی شامل دیگر شبکه های اجتماعی که تحت پلتفرم فیس بوک هستند نیز اجرا خواهد شد.من جمله این نرم افزارها اینستاگرام است.ممکن است این تصمیم در آینده تغییر کند ولی زمان این تغییر مشخص نیست.

این وضعیت تا وقتی که ما بتوانیم تبلیغات گمراه کننده و فریبنده را از بقیه تشخیص دهیم ادامه خواهد داشت و درتمامی پلتفرم ها اجرا خواهد شد.در آینده نیز این سیاست بازبینی شده و اجرای آن بهبود میابد.