BTC Halving symbol. Bitcoin protocol cuts block reward in half. Vector graphics

BITCOIN HALVING از نظر بنیادی نقطه قوتی برای قیمت بیت کوین محسوب می شود. زیرا در FIAT های دیگر مثل دلار یا ریال که زیر نظر یک موسسه و بانک مرکزی هستند، به دفعات QUANTITATIVE EASING داریم. بدین معنی که در واقع پول چاپ می کنند و نقدینگی را بالا می برند. بالا رفتن نقدینگی موجب بی ارزش شدن آن ارز می شود. مثل آن است که معدنی سرشار از طلا پیدا کنیم. همین موجب می شود قیمت طلا کاهش پیدا کند. بنابراین کاهش عرضه موجب افزایش قیمت خواهد شد. در مقابل افزایش عرضه موجب کاهش قیمت خواهد شد.

در بیت کوین بر خلاف ارز هایی مثل دلار یا ریال QUANTITATIVE EASING نداریم. در مقابل QUANTITATIVE HARDENING یا همان HALVING را داریم.
HALVING موجب می شود میزان چاپ و تولید بیت کوین محدود باشد. بنابراین نقدینگی و میزان بیت کوین همیشه یک مقدار ثابت و محدودی خواهد بود. همین موجب ارزشمند بودن این ارز می شود. هدف آقای ساتوشی ناکاموتو ایجاد روشی بود که بر اساس اعتماد به شخص یا موسسه خاصی نباشد.

اخبار روز ارز دیجیتال در فرهاد اکسچنج


در نهایت روشی برای محدود کردن ماینر ها ایجاد شد که HALVING نام دارد.

بنابراین هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک یعنی حدود ۴ سال یکبار جایزه ماینر ها نصف می شود تا این جایزه به سمت صفر برود. در واقع عرضه ی بیت کوین در یک زمانی متوقف شود تا دچار INFLATION نشود. حدود ۱۳ می ۲۰۲۰ نیز HALVING داشتیم که جایزه ماینر ها از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین رسید. این مسئله از نظر بنیادی برای ما مهم است چون عمل ماینینگ رو کمی از لحاظ اقتصادی کم صرفه تر می کند. برخی ماینرها از این کار صرف نظر می کنند. این موضوع به نفع قیمت بیت کوین است و عرضه آن را کم می کند. در نتیجه کم شدن عرضه بیت کوین تقاضا بالا می رود و قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کند.

عوامل بنیادی موثر در قیمت بیت کوین چیست؟

ویدیو های آموزشی ارز دیجیتال به صورت رایگان – از دست ندهید.


همانطور که در تاریخ مطالعه می کنیم. در گذشته نمک (SALT) کمیاب بوده است و قیمتی برابر با طلا داشته است. به مرور زمان با زیاد شدن نمک ارزش آن نیز کم شده است. ولی افرادی که نمک را در آن زمان حمل می کردند یا همان SOLIDIERS که جان خود را به خطر می انداختند همچنان در خاطر ما و تاریخ باقی مانده اند. اما ارزش نمک بسیار پایین آمده است. بنابراین هر چیزی که کاهش پیدا کند ارزشش بالا می رود. هر چیزی که افزایش پیدا کند ارزشش کاهش پیدا می کند.

پاسخی بگذارید