درس اول مدیریت ریسک:
چنانچه از نظر مالی یا ذهنی آمادگی ریسک ندارید وارد بازار کریپتوکارنسی ها نشوید. بازار سرمایه همیشه در بهترین حالت حتی در سیکل شکوفایی و رونق درصدی ریسک با خودش به همراه دارد. ریسک پذیر یا ریسک گریز بودن صفات مثبت یا منفی برای توصیف انسان ها نیست. صرفا یک خصیصه شخصیتی است.ذباید بگوییم بازار سرمایه جای مناسبی برای افراد ریسک گریز برای سرمایه گذاری نیست.

ویدیو های آموزشی فرهاد اکسچنج را دنبال کنید.

درس دوم مدیریت ریسک:
به هیچ عنوان پول سخت به دست آمده و پولی که از دست دادنش خللی در زندگی شما ایجاد می کند را وارد بازار کریپتوکارنسی ها نکنید.

مسئله مهم دیگر در ضرر وزیان بازار و مدیریت ریسک لوریج یا اهرم است. لوریج یا اهرم مبلغی هست که کار گزار، اکسچنج یا بروکر به سرمایه گذار وام می دهد.
به شرط اینکه زیان هر پوزیشن باز سرمایه گذار از سرمایه یا مارجین اولیه بیشتر نشود.
چنانچه زیان پوزیشن از مبلغ مارجین اولیه بیشتر شود پوزیشن وارد مارجین کال شده و سپس توسط بروکر با زیان ۱۰۰ درصدی سرمایه گذار بسته می شود.

مدیریت ریسک چیست؟

درس سوم مدیریت ریسک:
به هیچ وجه در بازار کریپتوکارنسی ها از لوریج یا اهرم استفاده نکنید. این نکته مختص بازار کریپتوکارنسی ها نیست و به راحتی به دیگر بازار های مالی قابل تعمیم است. اما چون نوسان در بازار کریپتوکارنسی ها از دیگر بازار ها بیشتر است این درس را می بایست بطور اولا برای این بازار به خاطر داشته باشیم.

اخبار روز ارز دیجیتال


به زبان ساده لوریج دامی است که بروکر یا اکسچنج ها برای شما پهن می کنند تا ریسک شما را به شدت بالا ببرند. زمینه مارجین کال شدن شمارا فراهم می کند.

پاسخی بگذارید