اتریومDouble exposure of abstract virtual blockchain technology hologram with handshake on a modern meeting room background. Research and development decentralization software concept

در حالی که مزایای قابل توجهی در بلاکچین وجود دارد چالش های قابل توجهی نیز برای پذیرش آن وجود دارد. امروزه موانع استفاده از فناوری بلاکچین فقط فنی نیستند. چالش های واقعی سیاسی، نظارتی و برنامه نویسی هستند.

 در اینجا برخی چالش های موجود در راه پذیرش گسترده بلاکچین مطرح می شود:

  • هزینه فناوری

بلاکچین باعث می شود تا کاربران در هزینه های تراکنش صرفه جویی کنند. اما این فناوری کاملا رایگان نیست. مثلا سیستم “اثبات کار” که بیت کوین برای اعتبارسنجی معاملات از آن استفاده می کند مقادیر زیادی از قدرت محاسباتی را مصرف می کند. در دنیای واقعی، انرژی میلیون ها رایانه در شبکه بیت کوین تقریبا با انرژی سالانه کشور دانمارک برابر است. تمام این انرژی ها هزینه دارند. طبق تحقیقات جدیدی که از طرف شرکت تحقیقاتی Elite Fixtures انجام شده، هزینه استخراج یک بیت کوین با توجه به موقعیت مکانی از ۵۳۱ دلار به ۲۶۱۷۰ دلار به شدت در حال نوسان می باشد. براساس متوسط هزینه های آب و برق در ایالات متحده، این رقم نزدیک به ۴۵۷۵ دلار است.

در یوتیوب ما ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنید.

  • سرعت ناکافی

در سیستم “اثبات کار” بیت کوین حدودا ده دقیقه طول می کشد تا بلوکی جدید به بلاک چین افزوده شود. با این نرخ، برآورد می شود که شبکه بلاکچین تنها می تواند هفت معامله در هر ثانیه (TPS ) را مدیریت کند. اگرچه ارزهای رمز پایه دیگری مانند Ethereum (20 TPS) و Bitcoin Cash (60 TPS) عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند. اما هنوز هم توسط زنجیره بلوکی محدود هستند. نسخه قبلی برند Visa، می تواند ۲۴۰۰۰ معامله در هر ثانیه را پردازش کند.  

اینستاگرام فرهاد اکسچنج

  • فعالیت غیرقانونی

در حالی که محرمانه بودن اطلاعات در شبکه بلاکچین، از کاربران در برابر هک محافظت می کند و حریم شخصی شان را حفظ می کند. اما امکان معاملات غیرقانونی و فعالیت در شبکه بلاک چین را نیز فراهم می کند. قابل ذکر ترین نمونه بلاک چین که برای معاملات غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرد احتمالا Silk Road می باشد. Silk Road بازاری اینترنتی به نام “دارک وب” است. این بازار اینترنتی از فوریه ۲۰۱۱ تا اکتبر ۲۰۱۳ وقتی که توسط FBI خاموش شد، فعالیت می کرد. این وب سایت به کاربران این امکان را می داد که بدون ردیابی، وب سایت را جستجو کنند و خرید های غیرقانونی با بیت کوین انجام دهند.

معایب بلاکچین چیست؟

مقررات فعلی ایالات متحده باعث شده تا کاربران مبادلات آنلاین، مانند آن هایی که بر روی بلاکچین ساخته شده اند، هویت شان مشخص باشد. در ایالات متحده، مبادلات آنلاین هنگام باز کردن حساب، اطلاعاتی را در مورد مشتریان خود بدست می آورند، هویت هر مشتری را تأیید می کنند و هم چنین تایید می کنند که نام مشتریان در لیست سازمان های تروریستی شناخته شده یا مشکوک وجود ندارد.

منبع

پاسخی بگذارید