امنیتی

پست جدید بلاگ اتریوم از یک باگ در نسخه بتا مرورگر mist خبر داده است.این مرورگر به سایت های مخرب اجازه دزدیدن کلید خصوصی را می دهد. تمام ورژن های v0.9.3 و قبل آن این مشکل را دارند.

از طرف تیم mist نیز یک هشدار امنیتی داده شده است. گفته است که در آپدیت جدید این مرورگر مشکلات برطرف خواهد شد.طی این به روزرسانی برای این مرورگر از پلتفرم الکترون استفاده خواهد شد.مرورگر Chromium نیز اطلاعات کاربران را به خطر می اندازد.

“باتوجه به آسیب پذیری Chromium در تمامی نسخه های mist و بتا از ورژن v0.9.3 به قبل، با مرورگر خود وارد سایت های ناشناس نشوید”

با وجود تمام این مشکلات کاربران دسکتاپ کیف پول اتریوم نگران نباشند.این کیف پول تحت تاثیر این مشکل قرار نمیگیرد و در امنیت کامل است.

در حال حاضر قیمت بالای اتریوم به علت مسائل امنیتی است مخصوصا هک وحشتناک parity و قرنطینه اتفاقی وجوه.به همین دلیل توسعه دهندگان سعی میکنند در مورد مسائل امنیتی از این قبیل اطلاع رسانی کامل داشته باشند.

با وجود آپدیت جدید این نرم افزار سه گانه الکترون، Chromium و mist باز هم با مشکلاتی مواجه است.در این مورد گفته شده که پیچیدگی زیاد می تواند مشکل آفرین باشد.همچنین گفته شده:

“مشکل اصلی با معماری فعلی این است که اسیب پذیری Chromium  بیشتر از mist است.ابتدا نیاز است که Chromium  بهبود یابد.سپس  الکترون باید Chromium  را آپدیت کند و در اخر نیز mist به ورژن فعلی الکترون به روز رسانی شود. ”

کاربران این مرورگر لازم این کارهای زیر را انجام دهند تا از امنیت مرورگر خود مطمئن شوند:
  • از کلید خصوصی خود بک آپ بگیرید.
  • وارد سایت هایی که خیلی به آن ها مطمئن نیستید نشوید.
  • وقتی به شبکه های ناشناس وصل شدید از mist استفاده نکنید.
  • همیشه مرورگر خود را آپدیت کنید.
  • پیگیر به روز رسانی سیستم عامل و آنتی ویروس خود باشید.