برق ژاپن

سومین تولید کننده برق ژاپن، اولین کمپانی است که می خواهد به طور آزمایشی پرداخت هایش را با تکنولوژی بیت کوین انجام دهد. مطابق با اخباری که به coindesk داده شده است، شرکت الکتریکی chub، یک ایده با ترکیب بیت کوین و اینترنت اشیا تحت استارت آپی با نام Nayuta ارائه داده است.دو چالش برای این استارت آپ مطرح است.یکی این که چگونه پرداخت بیت کوین با استفاده از شبکه الکترونیکی محقق می شود و دیگری این که چگونه این طرح انجام شود تا برای کاربران هزینه نداشته باشد.

Chubu با داشتن  ۱۵۰۰۰ کارمند و بیشتر از ۲۰۰ نیروگاه تولید برق، حال به شکل آزمایشی از این روش برای شارژ ماشین های الکترونیکی استفاده می کند.

در این نسخه آزمایشی Chubu وNayuta می خواهند نشان دهند که این پرداخت چگونه ماشین الکترونیکی را شارژ می کند و با یک بار پرداخت شروع به انرژی دادن کند.

مدیر ارشد این شرکت، گفته است که این فقط یک آزمون است تا ببینیم بیت کوین تا چه اندازه می تواند به اینترنت اشیا کمک کند و کارایی آن را بهبود ببخشد.

با این وجود کار این شرکت با ارزهای رمزنگاری خیلی امیدوار کننده نیست.دلیل عدم کارایی این ارزها همچون بیت کوین به دلیل ارزان نبودن کار با بلاک چین و کارمزد های بالای آن است.

مدیر این شرکت همچنین گفته است:

از  آنجایی که هزینه شارژ بالا نیست، کارمزد بلاک چین نیز باید متناسب با آن و کم باشد . لذا بلاک چین باید هزینه های استفاده عمومی از آن را کاهش دهد.هدف ما از این کار، این است که بیت کوین را برای پرداخت های اینترنت اشیا به کار ببریم اما باید مقرون به صرفه نیز باشد.پرداخت های اینترنت اشیا باید آنی باشد، لذا بلاک چین کاربرد فراوانی در آن پیدا می کند.

کمپانی های درگیر در این پروژه 

در این کار فقط این دو شرکت دخیل نیستند.برای نشان دادن این کاربرد در زمینه اینترنت اشیا، دو شرکت دیگر نیز مسئول برنامه نویسی یک اپلیکیشن موبایل برای ایجاد تجربه کاربری در حین کار است.با فشار دادن یک  دکمه و اتصال به بلوتوث یا وای فای، شروع به کار می کند.

البته این شرکت ها بیت کوین را به صورت حقیقی در این آزمایش به کار نگرفته اند.آن ها جهت این آزمایش و جلوگیری هرگونه ضرر احتمالی از بیت کوین های طراحی شده خودشان تحت یک شبکه بسته استفاده کردند تا تسلط بیشتری روی آن داشته باشند.

علاوه بر این ها آزمایش با موفقیت پشت سر گذاشته شد و نشان داد برای شارژ خودروهای الکتریکی میتوان از این روش پرداخت سریع استفاده کرد.

سخنگوی این شرکت نیز گفته است ممکن است این روش در آینده بتواند برای خودرو ها نیز عملی گردد.همانگونه که حالا از کارت های اعتباری استفاده می کنند تا شارژ را پرداخت کنند، می توانند از این روش پرداخت سریع نیز استفاده شود.

چشم انداز آینده

همانگونه که گفته شد این صرفا آزمایش اولیه است و تا بالفعل شدن آن راه زیادی مانده است و این شرکت درمورد هزینه مورد نیاز برای به اجرا درآوردن پروژه حرفی به میان نیاورده است.

“ما همچنان به آزمایش ادامه خواهیم داد تا بدانیم کدام معماری برای این کار به صرفه تر خواهد بود “