پی پال چیست؟

پی پال جیست؟

سوال و جواب راجع به پی پال

پی پال چیست؟

۱ . پی پال چیست؟ 

پی پالPayPal – یک پول الکترونیک همانند دیگر ارزهای الکترونیک از قبیل وبمانی و پرفکت مانی است.

PayPal.com یک سایت اینترنتی است که امکان انتقال امن پول بین دو حساب مختلف (دو ایمیل مختلف) از دو کاربر مختلف را مهیا می سازد. پی پال بانک نیست. اما انجام انتقال امن پول روی این سایت تضمین شده است. هر حساب پی پال یک ایمیل یا یک شماره موبایل است که متصل به حساب پی پال شما می باشد. وقتی شما مبالغی را در پیپال جابجا می کنید – مثل هر بانکداری اینترنتی دیگر – در واقع هیچ پول واقعی جابجا نمی شود و اعداد صرفا به صورت مجازی کم و زیاد می شوند. تنها هنگامی واقعی بودن اعداد در سیستم پی پال مشخص می شود که شما بخواهید موجودی پی پال خود را برداشت کنید. در این حالت پی پال مبلغ را به بانک شما می فرستد و مبلغ به صورت فیزیکی – اسکناس – از طریق بانک قابل برداشت خواهد بود.

شرکت پیپال یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و حدود چهارسال بعد توسط کمپانی Ebay.com خریداری و شرکت تابعه ی Ebay گردید. جدیدا (از ماه جولای سال ۲۰۱۵) شرکت پی پال از Ebay جدا و یک شرکت مسقل شده است، اگرچه هنوز همکاری تنگاتنگی بین PayPal و Ebay وجود دارد.

۲ . فایده و مورد استفاده ی پی پال چیست؟

پی پال در جهان بیش از یکصد و هفتاد و پنج میلیون کاربر فعال دارد (طبق آمار سال ۲۰۱۵). تقریبا هر کس که در اینترنت کاری مالی انجام می دهد، به پی پال احتیاج خواهد داشت. بسیاری از سایت های فروشنده، پذیرنده ی پی پال هستند و در برخی مواد تنها و تنها پی پال قبول می کنند. برای خریداران، پی پال امکانات تضمینی بی نظیری را فراهم کرده است طوری که شما به عنوان یک خریدار می توانید با خیال راحت با پی پال خرید کنید و مطمئن باشید که اگر کوچکترین احجافی از سوی فروشنده به شما شده باشد، شرکت پی پال تا “قران آخر” پولتان را برخواهد گرداند و به عنوان خریدار از حقوق شما دفاع خواهد کرد. به عنوان یک فروشنده و صاحب سایت اینترنتی نیز، می توانید از امکانات بی نظیری که پیپال روی سایت خود برای فروشندگان ایجاد کرده است استفاده کنید و مطمئن باشید که پی پال به هر طریق موجود (پول نقد – کارت اعتباری – چک)، وجوه خریداران را به حساب شما خواهد رساند.

از آنجا که پی پال یک سیستم بین المللی شده است، هر فروشنده که بخواهد مشتریانی از اقصانقاط جهان داشته باشد، برای دریافت وجوه بهتر از پی پال پیدا نخواهد کرد.

شما هر پولی را به هر طریقی که باشد، می توانید از طریق پی پال به شخص دلخواه خود در هر نقطه از کره ی زمین در کمترین زمان ممکن (بلافاصله) انتقال دهید و یا دریافت کنید. از آنجا که سلامت و صحت معاملات – Integrity –  در پی پال حرف اول را می زند، هر فروشنده با داشتن آرم پی پال در فروشگاه اینترنتی خود، به مشتریان این اطمینان را می دهد که با خیال راحت خرید کنند و به این ترتیب مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود جلب خواهد کرد.

*اگر شما قصد خرید از حراجی های انلاین بین المللی – مثل Ebay.com – را دارید،

*اگر قصد رزرو  هتل در کشورهای مختلف را دارید،

*اگر قصد خرید در سایت های مختلف اینترنتی را دارید،

*اگر قصد ثبت نام در دانشگاههای کشورهای مختلف را دارید،

*اگر قصد پرداخت برای ثبت نام در انواع آزمون های بین المللی از قبیل تافل و آیلتس را دارید،

*اگر قصد ثبت مقاله ی خود در مجلات معتبر بین المللی را دارید،

*اگر قصد ارسال (دریافت) پول برای (از) اعضای خانواده و دوستان و آشنایان در اقصی نقاط جهان را دارید،

*اگر قصد تجارت و وارد کردن کالا و خرید عمده از سایت های تجاری را دارید.

*اگر قصد خرید نرم افزارهای با لایسنس اصلی از سایت های خارجی را دارید،

*اگر قصد دریافت وجه از سایت های مختلف اینترنتی را دارید،

*اگر کارتان بین المللی است و از کارفرمای خود به طور  بین المللی دریافت دارید،

*اگر فری لنسر  هستید و قصد دریافت حقوق خود را به طور بین المللی دارید،

*اگر صاحب سایت هستید و می خواهید از مشتریان بین المللی دریافت داشته باشید،

و بالاخره اگر قصد دارید پرداخت و دریافت اینترنتی برای هر کاری و در هر زمینه ای را انجام دهید،

پی پال، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

۳٫ چگونه یک حساب پی پال باز کنیم؟

اگرچه شعبه ی اصلی پی پال در آمریکاست، اما شعبات مختلفی در اقصا نقاط دنیا دارد. پیپال در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا به طور مستقیم نمایندگی دارد، و کشورهای دیگری را نیز تحت پوشش خود خدمات رسانی می کند. لیست این کشورها در لینک زیر موجود است:

https://www.paypal.com/webapps/mpp/country-worldwide

متاسفانه پی پال به علت سیاست تحریمی آمریکا نسبت به ایران، در ایران شعبه ندارد و برای اشخاص با اقامت ایرانی، حساب باز نمی کند. پیپال به طور کلی برای هر کس که بخواهد از ایران وارد سایت این شرکت شود، حساب باز نمی کند. توجه به نکات زیر در این مورد ضروری هست:

*اگر شما دارای پاسپورت ایرانی و دارای آدرس ایرانی باشید (مقیم ایران باشید) پی پال برای شما حساب باز نمی کند.

*اگر شما دارای پاسپورت هر کشور دیگری باشید و دارای آدرس ایرانی باشید، پی پال برای شما حساب باز نمی کند و اگر از قبل حساب پی پال داشته باشید آن را می بندد.

*اگر شما با هر ملیتی از آی پی متعلق به کشور ایران به سایت پی پال وارد شوید، پی پال برای شما حساب باز نمی کند و چنانچه حسابی از قبل داشته باشید نیز آن را می بندد.

*اگر شما دارای پاسپورت ایرانی باشید، می توانید با آدرس اقامتی کشور دیگر در پی پال حساب باز کنید. بنابراین پی پال با پاسپورت ایرانی شما مشکلی ندارد، و فقط با محل اقامتی شما که ایران باشد، مشکل دارد. 

ایرانی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بنابراین به راحتی می توانند حساب پی پال داشته باشند. 

داشتن حساب پی پال برای ایرانی هایی که در داخل ایران زندگی می کنند، مشکل تر است، اما غیر ممکن نیست. در ادامه ی این مقالات ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک حساب معتبر پی پال برای خود داشته باشید.

لیکن داشتن یک حساب پی پال، برای دوستانی که در ایران زندگی می کنند، دارای ریسک و گران است. بهترین و کم ریسک ترین کار برای کاربرانی که قصد خرید با پی پال (یا قصد دریافت پی پال) دارند، استفاده از خدمات سایت هایی است که در زمینه ی پی پال فعالیت می کنند. نحوه ی کار به این صورت است که شما به این سایت ها ریال پرداخت می کنید و این سایت ها با حساب پی پال خودشان برای شما خرید یا پرداخت را انجام می دهند و یا ارز مربوط به پی پال شما را از سایت مربوطه دریافت می کنند و در ایران به ازای آن به شما ریال پرداخت می کنند.  به این ترتیب ریسک و هزینه ی مربوط به داشتن و نگهداری یک حساب پی پال از گردن شما ساقط می شود. 

سایت فرهاد اکسچنج از جمله سایت هایی است که خدمات مربوط به پرداخت اینترنتی پی پال و دریافت اینترنتی پی پال را برای شما انجام می دهد.

قیمت ارائه ی خدمات پی پال روی سایت فرهاد اکسچنج “بدون رقیب” است. به ایم معنی که ما بهترین قیمت ارائه ی خدمات پی پال را در ایران ارائه می کنیم.

نحوه ی سفارش خرید پی پال و خرید با پی پال در سایت فرهاد اکسچنج

نحوه ی نقد کردن درآمد ارزی پی پال (ارسال پی پال به حساب ما و دریافت ریال) در فرهاد اکسچنج

ادامه دارد …

پاسخی بگذارید