Business Economic crisis concept, Businessman holding showing bitcoin symbol, concede decrease of price and Depression of the economy. wooden block of the financial crisis of income in bitcoins.

در تاریخ ۸ سپتامبر، تیم تحقیقاتی ارزهای رمزنگاری شده پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین در روزهای آخر سال ۲۰۲۱ یا ماه های اولیه سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰۰۰۰ دلار می رسد. چندین تحلیلگر و مدیرعاملان شرکت های بزرگ مانند توماس لی، سهام دار شرکت تحقیقاتی Fundstrat Global نیز پیش بینی های مشابهی داشته اند. اما بیت کوین به تازگی نتوانسته است هیچ حرکت صعودی داشته باشد. حال چه چیزی باعث این فشار نزولی می شود؟

عوامل موثر بر کاهش قیمت بیت کوین!!

DeFi به رشد تصاعدی خود ادامه می دهد!

در سال ۲۰۲۰، بخش مالی غیر متمرکز (DeFi)، حجم معاملات بی سابقه ای را ثبت کرد و هزاران کاربر رمز ارز، دارایی خود را در چندین پروتکل DeFi سرمایه گذاری کردند تا درآمد با سود بالا کسب کنند. به این ترتیب، انتظار می رود که بسیاری از سرمایه گذاران، دارایی های بیت کوین خود را به اتر یا سایر توکن های هوشمند پشتیبانی شده برای مشارکت در این پروتکل تبدیل کرده باشند.

اگرچه در اواخر سال ۲۰۲۰ و تا اوایل سال ۲۰۲۱ در فعالیت های مرتبط با DeFi کاهش چشمگیری مشاهده شد، اما این بخش در ماه های اخیر، موج دوم سرمایه گذاری را تجربه کرد. بر اساس گزارش DeFi Pulse، در ۷ سپتامبر ارزش کل دارایی های سرمایه گذاری شده در DeFi تقریباً برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

ویدیوهای آموزشی ما را دنبال کنید.

رونق NFT!

این فقط DeFi نیست که موجب کاهش جذابیت بیت کوین شده، بلکه بازار NFT نیز در سال ۲۰۲۱ از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده است. مبلغی که برای خرید NFT در مدت ۳۰ روز هزینه شده از حدود ۱۰ میلیون دلار در ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۲.۶ میلیارد دلار تا ۱۷ سپتامبر افزایش یافته است.
با توجه به افزایش DeFi و NFT، تسلط بیت کوین (کل درصد ارزش بازار بیت کوین نسبت به کل بازار ارزهای رمزنگاری شده) به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این مقدار در ابتدای سال ۶۹.۷ درصد بود، اما اکنون حدود ۴۱.۹ درصد می باشد. به عبارت دیگر، بیت کوین همان جذابیت ۹ ماه پیش را ندارد.

فشار نظارتی ایالات متحده!

مجلس سنای آمریکا اخیراً لایحه ی بحث برانگیزی را تصویب کرد. این لایحه شامل بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری بوده که برای بهبود بخش های مختلف اقتصاد استفاده می شود. بخشی از این پیشنهاد شامل اصلاح قوانین مربوط به مالیات ارزهای رمزنگاری شده می باشد تا بتواند به این لایحه عظیم کمک کند.

یکی از تغییرات، شامل الزام ارسال گزارش تراکنش ها برای کارگزاران رمز ارزها می باشد. در حالی که این الزام به عنوان ابزاری برای نظارت بر کاربران رمز ارز و اطمینان از رعایت مالیات در نظر گرفته می شود، اصلی ترین مبحث، عدم وجود تعریف مشخصی برای واژه “کارگزار” می باشد. طرفداران کریپتو استدلال می کنند که این اصطلاح بسیار گسترده بوده و ممکن است شامل استخراج کنندگان رمز ارز، ارتقا دهندگان شبکه و اعتبارسنجان نودها شود که هیچ کدام متولی سرمایه مشتریان نیستند.

از لحاظ تاریخی، عدم قطعیت های نظارتی مانند این لایحه اغلب بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است.

چرا قیمت بیت کوین زیر سطح 50 هزار دلار باقی ماند؟

ارزش دلار در حال افزایش است!

پس از انتشار گزارش خرده فروشی برای ماه آگوست، ارزش دلار در ۱۷ سپتامبر به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید. این داده ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در روند صعودی قرار دارد. به این ترتیب، بهبود اقتصاد به معنای علاقه کمتر به دارایی های پرچینی مانند بیت کوین است.

یکی دیگر از داده های اقتصادی که ممکن است واکنش نامناسب به بازار بیت کوین را برانگیزد، کاهش نرخ تورم ایالات متحده از ۵.۴ درصد به ۵.۳ درصد در ماه اوت می باشد. در حالی که برخی معتقدند این رقم نسبت به گذشته همچنان زیاد است، برخی دیگر آن را به عنوان یک شاخص مثبت می دانند، چراکه وضعیت می توانست بسیار بدتر باشد.

کار با فرهاد اکسچنج را بیاموزید!

چین برای اولین بار معاملات بیت کوین را به طور کامل ممنوع کرد!

در ۲۴ سپتامبر، بانک مردم چین (PBoC) بیانیه جدیدی در مورد غیرقانونی بودن معاملات و استخراج رمز ارزها منتشر کرد و افزود که اکنون معاملات رمز ارزها ممنوع می باشد. این بدان معناست که تقریباً همه فعالیت های مربوط به معاملات رمز ارز برای اولین بار در این کشور ممنوع شده است.

اما فقط PBoC نبود که بر قوانین جدید رمز ارز تأثیر گذاشت، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) نیز قصد خود را برای افزایش سرعت سرکوب مداوم ماینینگ رمز ارز کشور اعلام کرد. در بیانیه ای با عنوان “اطلاعیه ای در مورد اصلاح فعالیت های استخراج ارزهای مجازی”، مقامات برنامه هایی را برای حذف کامل استخراج رمز ارز در کشور ارائه کردند.

ابتدا، شرکت های جدیدی که به دنبال ورود به صنعت استخراج هستند محدود می شوند. ثانیاً، به مقامات محلی دستور داده می شود که تمام پشتیبانی از عملیات استخراج موجود را متوقف کنند که این توقف پشتیبانی شامل تعطیلی منابع مستقیم برق و تشویق سایر تأمین کنندگان به افزایش هزینه ها می شود تا عملیات استخراج از نظر مالی غیرممکن شود. در نهایت، NDRC گفته است که از ورود هرگونه سرمایه گذاری جدید به این بخش جلوگیری کرده و هرگونه خدمات مالی را برای مشاغل استخراج رمز ارز قطع می کند.

هنگام اعلام این خبر، قیمت بیت کوین تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۴۵.۰۹۹ دلار به ۴۰.۶۹۳ دلار رسید.

منبع

پاسخی بگذارید