Ethereum currency sign and financial graph on the wall. 3D rendering.

گس اتریوم چیست؟

گس به واحدی اطلاق می شود که میزان تلاش محاسباتی مورد نیاز برای انجام عملیات در شبکه اتریوم را اندازه گیری می کند. از آنجایی که هر تراکنش اتریوم برای اجرا نیاز به منابع محاسباتی دارد، انجام هر تراکنش مستلزم پرداخت هزینه است. گس به واحد اندازه گیری هزینه مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز معاملات در شبکه اتریوم اشاره دارد.

گس اتریوم

در واقع هزینه های گس با رمز ارز بومی شبکه اتریوم یعنی اتر ETH پرداخت می شوند. قیمت گس با gwei نشان داده می شود. هر gwei برابر ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ETH (10-9 ETH) است. به عنوان مثال، به جای آنکه بگویید گس شما ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ اترهزینه دارد، می توانید بگویید گس شما ۱ gwei هزینه دارد.

اخبار روز ارز دیجیتال

فرض کنید آلیس باید ۱ اتر به باب پرداخت کند. در این معامله محدودیت گس ۲۱،۰۰۰ واحد و قیمت گس ۲۰۰ gwei است.

کل کارمزد به این شکل خواهد بود: واحدهای گس (محدود) * قیمت گس در هر واحد.
یعنی ۲۱،۰۰۰ * ۲۰۰ = ۴،۲۰۰،۰۰۰ gwei یا ۰.۰۰۴۲ ETH

اکنون، وقتی آلیس ۱ اتریوم را ارسال می کند، ۱.۰۰۴۲ اتر از حساب او کسر می شود. ۱.۰۰۰۰ اتر به باب تعلق می گیرد و ماینر ۰.۰۰۴۲ اتر دریافت می کند.

چرا هزینه های گس وجود دارند؟

به طور خلاصه، هزینه های گس به حفظ امنیت شبکه اتریوم کمک می کنند. درخواست هزینه برای هر محاسبه ای که در شبکه اجرا می شود، مانع از اسپم شبکه خواهد شد.

محدودیت گس چیست؟

محدودیت گس حداکثر میزان گسی است که شما مایل به پرداخت برای پردازش معامله هستید. معاملات پیچیده تر، شامل قراردادهای هوشمند، مستلزم انجام کارهای محاسباتی بیشتری است، بنابراین به گس بیشتری نسبت به معاملات ساده تر نیاز دارند. یک تراکنش استاندارد اتر به ۲۱۰۰۰ واحد گس نیاز دارد.

قیمت روز بیت کوین و اتریوم

قیمت گس اتریوم چقدر است؟

قیمت گس به مقدار اتری که شما مایل به پرداخت برای هر واحد گس هستید اشاره دارد و این مقدار معمولاً با ‘gwei’ اندازه گیری می شود. قبل از بروزرسانی لندن در شبکه اتریوم، شما می توانید در معاملات مشخص کنید که چقدر مایل به پرداخت برای هر واحد گس بوده و دقیقاً همان مبلغ را پرداخت کنید. معاملات مختلف در یک بلوک می توانند هزینه گس بسیار متفاوتی داشته باشند. هزینه گسی که پرداخت می کنید در سرعت انجام تراکنش تاثیر گذار خواهد بود. ماینرها تراکنشاتی که کارمزد بالاتر یا همان قیمت گس بالاتری برای آن ها در نظر گرفته شده را سریع تر تایید می کنند.

Coinmarket cap

منبع

پاسخی بگذارید