کریپتوروبل

ولادمیر پوتین،رییس جمهور روسیه دستور تشکیل ارز کریپتو ملی روسیه،با نام کریپتو روبل را صادر کرد.وزیر ارتباطات روسیه جزئیاتی در مورد این ارز جدید منتشر کرده است.

دستور اجرایی پوتین

روزنامۀ AIF روز شنبه گزارشی از دیدار Nikolay Nikiforov،وزیر ارتباطات روسیه، با اعضای کلوب پایتخت مسکو منتشر کرد که طی این دیدار خبر تشکیل ارز کریپتو جدید این کشور با نام کریپتوروبل گزارش داده شده است.

در پی این تصمیم پس از جلسه ای که پوتین در هفته گذشته با رؤسای عالی روسیه داشته به بانک مرکزی نیز دستور داده است تا موانع غیز ضروری برای این ارز ها ایجاد نکند.با اشاره به حکم دولت در مورد تشکیل کریپتوروبل Nikiforov افزود:

“ما این ارز را فقط به یک دلیل ایجاد می کنیم.اگر ما امروز این ارز را ایجاد نکنیم قدرت های اقصادی در اوراسیا این کار را در طول دو ماه آینده خواهند کرد.”

اطلاعات اولیه از کریپتوروبل

Nikiforov عقیده دارد که کریپتوروبل به زودی منتشر خواهد شد.وی همچنین افزود:یکی از ویژگی های این ارز “ساده کردن پرداخت مالیات درآمد های شخصی ” است که این مورد این ارز را قانونی می سازد.

کشور ما در حال حاضر دارای نرخ ۱۳ درصد درآمد بر مالیات است. با این حال، پوتین خواستار اصلاح نظام مالیاتی شده است تا رشد اقتصادی را افزایش دهد.طبق گفته The Moscow Times قرار است تا کد مالیاتی در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و در سال ۲۰۱۹ به اجرا در بیاید.

Nikiforov در مورد جزییات این ارز گفته است:برای خرید و فروش کریپتوروبل،تفاوت ۱۳ درصدی در نظر گرفته شده است.اگر صاحب کریپتو روبل نتواند دلیل داشتن کریپتوروبل را توضیح دهد با کسر ۱۳ درصد مبلغ از وی،پول وی به روبل معمولی تبدیل خواهد گشت.

علاوه بر این کریپتوروبل قابل استخراج نیست.به احتمال زیاد در مدت زمان های مشخص این ارز ایجاد خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه نیز از ارز کریپتو جدید این کشور حمایت کرده است.

Olga Skorobogatova،معاون دولت گفت:دراین فن آوری مالی جدید،بانک مزایای بسیاری را در این رمزنگاری کسب می کند.همچنین یکی از معاونان نخست وزیر، Igor Shuvalov نیز گفت: ما در ماه اگوست باید یک ارزکریپتو داشته باشیم.

کریپتوروبل منجر به قانونی شدن بقیه ارزها نیست.

وزیر در مورد قوانین این ارز کریپتو گفت:ساختار کریپتوروبل موافق با قانونی کردن بیت کوین و سایر ارز های کریپتو نیست.رمزنگاری کشور روسیه باید از رمزنگاری های روسی استفاده کند.

پس از ملاقات هفته گذشته با پوتین،تنظیم کنندگان تصمیم گرفتند که روسیه تنظیم کننده ارزهای کریپتو باشد.وزیر دارایی نیز درحال کار با بانک مرکزی برای طراحی این ارز است.

نظر شما در مورد کریپتوروبل چیست؟آیا فکر می کنید که موفق شود؟

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در ایران