مجلس سنا ایالت آریزونا پرداخت مالیات در قالب کریپتوکارنسی را تصویب کرد.

مجلس سنای آریزونا در ۸ فوریه پرداخت مالیات توسط شهروندان این ایالت را در قالب کریپتوکارنسی تصویب کرد.

لایحه قانونی ۱۰۹۱ مجلس سنا که قصد ایجاد امکان پرداخت مالیات در قالب کریپتوکارنسی را دارد در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۱۸ اعلام شد و در ۲۴ ژانویه با ۴-۳ رای توسط هیئت دارایی و سرمایه گذاری تصویب شد.در ۸  فوریه مجلس سنا لایحه قانونی را با اختلاف ۱۶-۱۳ و یک رای منفی تصویب کرد.

لایحه قانونی به مجلس شورای نمایندگان آریزونا فرستاده شده است.اگر این لایحه پذیرفته شود,آنطور که در Public Record  قید شده ,آریزونا اولین ایالت آمریکا تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود که پرداخت مالیات در قالب کریپتوکارنسی را قبول کرده است.لایحه قانونی به مالیات دهندگان ایالت این اجازه را میدهد که از درگاه های پرداختی مثل بیت کوین,لیتکوین و هر ارز دیجیتال دیگری که به رسمیت شناخته میشود با بکار بردن سیستم های الکترونیکی نظیر به نظیر استفاده کنند.

بر اساس لایحه قانونی, حوزه ی درآمدی آریزونا ملزم است به محض دریافت وجه برای مالیات,سود,جریمه در قالب کریپتوکارنسی, وجه کریپتوکارنسی را ظرف ۲۴ ساعت به دلار آمریکا تبدیل کند.

نماینده جمهوری خواه ایالت آریزونا  Jeff Weninger  شخصی که از لایحه حمایت مالی کرد بیان کرد:معیار مالیات در نظر دارد که در آینده ایالت را به مرکزی برای بلاک چین و تکنولوژی کریپتوکارنسی تبدیل کند.با توجه به لایحه قانونی مالیات, Weninger این هفته در  Fox News  بیان کرد:این یکی از لایحه هایی است ما در حال انجام آن هستیم که نشانه ای برای همه ی مردم ایالت متحده و سراسر جهان است که قرار است آریزونا در آینده محلی برای بلاک چین و تکنولوژی ارز دیجیتال باشد.

پیشتر در سپتامبر ۲۰۱۷, Cointelegraph گزارش داد که شهردار Chiasso سوئیس, پرداخت مالیات با بیت کوین را در آغاز ژانویه ۲۰۱۸ ممکن کرد.

منبع: https://cointelegraph.com/news/us-arizona-senate-passes-bill-to-allow-tax-payments-in-bitcoin