حمله منع سرویس(تلاش برای خارج کردن ماشین و منابع شبکه از دسترس کاربران مجاز) منجر شد تا توسعه دهندگان اتریوم ورژن جدید این نرم­ افزار(geth) را تنها چند روز قبل از فورک بیزانتیوم عرضه کنند.

درپی یافتن این اشکال،تیم پشتیبانی اتریوم ورژن جدیدی از این نرم ­افزار منتشر کرد.با این وجود اطلاعات آنالیز شده از بلاک چین سایت Ether Nodes نرخ بسیار کمی (حدود ۱٫۹ درصد geth)را نشان می ­دهد.

Geth که حدود ۷۵ درصد تمام node های اتریوم را تشکیل می­دهد،می­تواند آسیب ­پذیری بیزانسیوم در برابر حملات پس از فورک اتریوم را کاهش دهد.

کیسی دیمیرووی،یکی از توسعه­ دهندگان اتریوم در Reddit گفت:

“آسیب پذیری در برابر اشتباهات سهوی یکی از معایب بیزانسیوم است.بیزانسیوم این خطر را دارد که به ­وسیله هکرها مورد حمله قرار گیرد.البته در گذشته تیم اتریوم به این مشکل پرداخته است.”

رفع اشکالات node های اتریوم در طی این هفته پیش از فورک اتریوم صورت خواهد گرفت.

دیروز،تیم پشتیبانی Parity،دومین مشتری بزرگ اتریوم یک نسخه جدید از نرم ­افزار خود را منتشر کرد.در این نسخه مشکل تفکیک شدن شبکه در حین فورک اتریوم حل شده است.در حال حاضر حدود ۲۰درصد node  های اتریوم به این نسخه ارتقا یافته است.

بیزانتیوم

فورک سخت افزاری کار پیچیده ای است.

مشکلات غیر­منتظره اخیر درفورک اتریوم،منجر شد تا توسعه دهندگان  اتریوم در روند فورک آن بیش­تر تردید کنند.صحبت هایی نیز در مورد به تعویق انداختن فورک بیزانتیوم به گوش می­رسد.

با این که توسعه ­دهندگان با روش های ذکرشده سعی کردند مشکلات را از بین ببرند،اما بازهم این فورک با مشکلاتی رو­به ­رو است.این روش نیازمند به ­روزرسانی همه node های نرم­ افزار است،لذا تمام تغییرات این نرم ­افزار اندکی به تعویق خواهدافتاد یعنی؛ با فاصله زمانی اندک قبل از فورک اتریوم !

در حقیقت تیم Parity نیز عقیده دارد که فورک اتریوم به علت کشف این مشکلات تازه باید به تعویق بیفتد.

Detrio نیز در گفت­وگو با coindesk توضیح داد که:”به­ روزرسانی برای زیرساخت های پیچیده و عظیم،نمی ­تواند یک فرآیند آسان و سریع باشد.”این  عمل مانند تراکنش ها یا استخراج­ ها نیازمند زمان کافی است تا به درستی انجام گیزد.وی نیز اضافه کرد:

“نگرانی دیگر ما این است که پس از فعال­سازی بلاک­ ها مشکلات جدیدی یافت شوند.در این صورت کاربران باید فورا  آپدیت­ های لازم را انجام دهند.

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در ایران