اتریوم

اگر شما در سال ۲۰۱۷ سرمایه گذار بیت کوین یا دیگر ارزهای رمزنگاری شده بودید، این سال برای شما قطعا فوق العاده بوده است.اما به یاد داشته باشید این آغاز راه است.

علی رغم پیش بینی های انجام شده، پرتکل اصلی بیت کوین هنوز ناکارآمد است.بیت کوین با هزینه تراکنش بسیار بالا و سرعت تراکنش بسیار پایین دیگر برای تراکنش ها مناسب نیست.هزینه تراکنش زمانی که ۱۰۰ هزار دلار خرید دارید با زمانی که خرید شما به اندازه پول یک قهوه است یکسان است. این مانند یک شوخی است اما واقعیت دارد.

بدیهی است که بگوییم این موقعیت جدید برای حفظ ارزش بیت کوین اندکی مشکوک است. به هرحال با این قیمت بالای بیت کوین و رشد آن، خرید و فروش آن هنوز نیز به صرفه است.

در حالی که خیلی از سرمایه گذاران قدیمی و جدید معتقدند که بیت کوین دیگر افزایش قیمتش را نخواهد داشت، اما توسعه دهندگان در تلاش هستند تا با فورک های متعدد کارکرد این شبکه را بهبود ببخشند.

بلاک چین برای کسانی که میخواهند قرارداد هایی نیز انجام دهد، ارزهایی مانند اتریوم را ارائه می دهد. پلتفرم هایی  مانند اتریوم  یک سیستم عامل برای سرمایه گذاری و تجارت غیر متمرکز است.

مقایسه بیت کوین و اتریوم

می توانیم بیت کوین را مانند DOS و اتریوم را مانند ویندوز یا مک در نظر بگیریم.DOS هیچ مشکلی ندارد. اولین سیستمی بود که به بازار آمد و موفقیت بزرگی در زمینه کامپیوتر بود.اکثر دانشمندان با DOS شروع به کار کردند اما کامپیوتر پس از سیستم عامل های ویندوز و مک کار اصلی خود را آغاز کرد.DOS برای یادگیری بسیار سخت بود و تعداد کمی برنامه روی آن اجرا می شدند. ویندوز و مک برنامه های بسیاری داریند و برای مردم آسان تر است تا با آن کار کنند.

تقریبا شبیه پیشرفت بسیار اینترنت در سال ۲۰۰۰ است. هزاران شرکت با ایده های بسیار خلاقانه در زمینه کسب و کار، قوانین را پذیرفتند و به روش های جدیدی برای سرمایه گذاری دست یافتند. اما بیشتر آن ها مانند pets.com و  webvan شکست خوردند و و بعضی از آن ها مانند ebay  و  amazon باقی مانده اند.

راه های بهتر

به نظر می رسد که اتریوم در آینده امنیت کافی خواهد داشت.اما ایجاد یک تکنولوژی قراردادی دیگر امکان پذیر است؟

مطمعنا گزینه هایی هستند که ادعا کنند اتریوم ورژن ۲ هستند.اما تا به حال وجود هیچ تکنولوژی با نوآوری و سرعت اتریوم ثابت نشده و نه حتی هیچ توسعه دهنده ای ایده ای برای آن دارد. اتریوم نشان داده است که بدون هیچ شکی نوآوری و تاثیری که بر شبکه بلاک چین گزاشته است تا سال ها باقی خواهد ماند.

توسعه دهندگان اتریوم مشغول  کار روی حریم خصوصی و مقیاس های آن هستند. به عقیده Jez San یا باید با اتریوم  کار کنید یا بمیرید.در ۲۰۱۸ و پس از آن اتریوم و تکنولوژی های دیگر به تکاملشان ادامه خواهند داد. این برنامه های قدرتمند، نسل بعدی تکنولوژی را مدیریت خواهند کرد.

به زودی منتظر سرویس های منحصر به فرد فرهاداکسچنج باشید.اتریوم در راه است…