بیت کوین (BTC) اکنون از تاریخ ۱ آگوست ۸۵ درصد از عرضه خود را در گردش دارد و در ۱۲۰ سال آینده فقط ۳٫۱۵ میلیون سکه جدید به جای گذاشته است.

۳٫۱۵ میلیون بیت کوین ، ۱۲۰ سال

براساس اطلاعات بدست آمده از منابع مانیتورینگ Blockchain ، کاوندگان بیت کوین 
۱۷,۸۵۰,۰۰۰  واحد را به عنوان بخشی از روند اعتبارسنجی معاملات استخراج می کنند.

در نتیجه با توجه به تعداد سکه های استخراج شده  توسط کاوندگان بیت کوین در هر بلوک که با گذشت زمان کاهش می یابد، تعداد باقی مانده سکه ها تنها تا سال ۲۱۴۰ استخراج خواهند شد. ذخیره بیت کوین در حال حاضر ۲۱ میلیون واحد می باشد.

بیت کوین در حال داد و ستد است.

حساب تجاری رمزنگاری معروف به Rhythm در توییتر درباره این رویداد اظهار داشت: “قحطی بزرگ در راه است.”

عرضه فعلی بیت کوین بدان معنی است که حداکثر ۱۷،۸۵۰،۰۰۰ نفر می توانند کل سکه را در اختیار داشته باشند. با این حال ، در واقعیت ، برخی از منابع  موجود در حال گردش نیستند و هرگز نخواهند بود ، چرا که کاربران دسترسی به کلیدهای خصوصی را از دست می دهند.

تخمین ها ، مانند نمونه هایی از شرکت تحقیقاتی  Chainalysis در سال ۲۰۱۷ ، میزان این سکه های از دست رفته را تا ۴ میلیون – یا بیش از ۲۰٪ از کل عرضه – تخمین زده است.

رقابت بر سر استخراج بیت کوین در حال افزایش است

انتظار می رود   با فراسیدن  می ۲۰۲۰ شاهد کاهش بعدی استخراج بیت کوین – از ۱۲٫۵ به ۶٫۲۵ به ازای  هر بلوک – باشیم. رویدادی که بنا براعلام تحلیلگران افزایش قیمت بیت کوین را رقم خواهد زد.

یکی از تحلیلگران Filb Filb ، ماه گذشته پیش بینی کرده بود که BTC / USD  ، مجدداً به زیر سطح ۶٫۵۰۰ دلار نخواهد رسید. وی افزود ، به طور کلی ، در آستانه نیمه افزایش ، استخراج گران بیت کوین تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن اعمال می کند.

رقابت در میان کاوندگان بیت کوین از زمان پیدایش این رمز ارز در سال ۲۰۱۹ بسیار جدی است. همانطور که کوین گراف خاطر نشان کرد ، سرعت hash شبکه و دشواری در تنظیم رکوردهای جدید همچنان ادامه دارد چراکه فعالیت باعث می شود که بیت کوین امنیت بیشتری برای کاربران خود داشته باشد.

خیلی جالب است که تصور کنیم چه اتفاقی برای قیمت خواهد افتاد اگر ۹۹%   منابع باقی مانده باشد.

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-passes-new-milestone-as-network-mines-85-of-its-total-supply?utm_source=Telegram&utm_medium=social

پاسخی بگذارید