Cryptocurrency and blockchain, NFT logo on the screen, man hold mobile phone, business and financial concept, pink background

نحوه ساخت و فروش NFT سوالی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از هنرمندان را به خود مشغول کرده است. توکن‌های غیرقابل تعویض برخی آثار هنری، به دلیل قیمت‌های چشمگیری شان، بسیار جنجالی شده اند. بنابراین، کنجکاوی شما در رابطه با اینکه آیا NFT ها، فرصتی برای کسب درآمد از کار خلاقانه شما را ارائه می دهند یا خیر قابل درک است.

برخی از آثار هنری NFT، میلیون‌ها دلار فروخته شده اند، معروف‌ترین آن ها Everydays – The First 5000 Days اثر هنری Beeple می باشد که در مارس ۲۰۲۱ از طریق کریستی، به قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد. همچنین The EverLasting Beautiful اثر هنری FEWOCiOUS با قیمت صدها هزار دلاری خود، در این لیست قرار دارد.

با این حال، این موارد استثنا هستند و حتی اگر موفقیت آن ها تکرار شوند، احتمالاً بیشتر پول آن ها به طور کامل برای شما نخواهد بود. شرکت‌هایی که تراکنش‌ها را فعال می‌کنند و پلتفرم‌هایی که NFT‌ها را تولید و نگهداری می‌کنند، طیف وسیعی از کارمزدها را از هنرمندان NFT، چه در ابتدا و چه پس از هر فروش، دریافت می‌کنند و حتی ممکن است بسته به قیمتی که کار شما فروخته شده، مبلغ هنگفتی از شما دریافت کنند.

*انتخاب پلتفرم ساخت NFT، بر عهده شخص شما می باشد.

ویدیوهای آموزشی ما را از دست ندهید!

حال بگذارید نحوه ساخت NFT ها را توضیح دهیم:

  • مقداری ارز دیجیتال بخرید.

شما می‌توانید NFT‌ها را روی دسته‌ای از بلاک‌چین‌های مختلف بسازید، اما برای سادگی، در نظر می‌گیریم که از اتریوم استفاده خواهید کرد. این شبکه محبوب ترین بوده و برجسته ترین بازارهای NFT از آن پشتیبانی می کنند. برای خرید اتریوم، باید کیف پول دیجیتال ایجاد کرده و مقداری اتریوم خریداری کنید.

*می توانید از پلتفرم های مختلفی جهت ایجاد کیف پول و شارژ آن با اتریوم، استفاده کنید. انتخاب این پلتفرم بر عهده شماست.

  • کیف پول خود را به یک پلتفرم NFT متصل کنید.

اکثر کیف پول های دیجیتال به روشی مشابه کار می کنند. هر کدام را که انتخاب کرده اید، زمانی که مقداری اتریوم به کیف خود اضافه کردید، می توانید به پلتفرم NFT انتخابی خود بروید تا کیف پول دیجیتال را به آن متصل کنید.

*دقت کنید که روش اتصال کیف پول به هر پلتفرم NFT متفاوت بوده و شما می بایست تحقیقات لازم را در رابطه با هر پلتفرم انجام دهید.

  • فایل خود را آپلود کنید.

اکنون می بایست با توجه به نحوه کار با هر پلتفرم NFT و نوع فایل و حجمی که پشتیبانی می کند، فایل دیجیتالی را که می خواهید با آن NFT بسازید آپلود کنید.

معمولا پس از آپلود، پیش نمایشی از ظاهر پست NFT خود را مشاهده خواهید کرد.

  • قیمت تعیین کنید.

در قسمت بعدی، می بایست نحوه فروش آثار هنری NFT خود را انتخاب کنید. در این قسمت معمولا سه ​​گزینه وجود دارد. گزینه «قیمت ثابت» که به شما امکان می‌دهد قیمتی برای NFT خود تعیین کرده و فوراً آن را به مشتری بفروشید. گزینه «حراج نامحدود» که به مشتریان اجازه می‌دهد تا پیشنهادات قیمتی خود را تا زمانی که شما آن را قبول کنید، ادامه دهند. در نهایت، گزینه “حراج زمان بندی شده”، این گزینه حراجی است که فقط برای مدت زمان مشخصی برگزار می شود.

مرحله بعدی، تعیین حداقل قیمت است. این قیمت را خیلی پایین تنظیم کنید، مطمئن باشید که کارمزدهای هنگفت، سود شما را از بین می برند و حتی ممکن است پس از فروش، باعث از دست رفتن پول شما شوند.

در مرحله بعد، گزینه ای با عنوان «باز کردن قفل پس از خرید» دریافت می کنید. این گزینه به شما این شانس را می دهد که از طریق یک صفحه وب مخفی یا لینک دانلود، نسخه کامل و با وضوح بالا از هنر خود و یا مطالب اضافی را به خریدار نهایی خود ارائه دهید.

  • NFT خود را شرح دهید.

اکنون می توانید عنوان و توضیحاتی را برای مجموعه خود اضافه کنید. برای به حداکثر رساندن شانس خود برای فروش NFT، باید کمی زمان بگذارید تا در مورد این موضوع فکر کنید. سپس از شما خواسته می شود که میزان درصد درخواستی خود از حق امتیاز فروش مجدد NFT تان را در آینده تعیین کنید.

توجه کنید که تعیین درصد بالاتر به ازای هر فروش در درازمدت، درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، اما در وهله اول مشتریان را از فروش مجدد هنر شما باز می دارد، زیرا احتمال کمتری در کسب سود برای آن ها وجود دارد.

در نهایت، یک فیلد اختیاری برای افزودن ویژگی های فایل شما وجود دارد.

  • هزینه مجموعه را بپردازید.

در نهایت از شما درخواست می‌شود تا به کیف پول خود متصل شوید تا هزینه مجموعه خود را بپردازید.

نکته مهم: هزینه پرداختی شما در ابتدا ممکن است کم به نظر برسد، اما این تنها شروع هزینه هایی است که از شما دریافت می شود. قبل از اینکه مراحل را جلوتر بروید، باید با هزینه های بیشتری موافقت کنید تا NFT شما ایجاد شود. اگر شخصی NFT شما را خریداری کند، کارمزدی برای فروش، به اضافه کارمزد تراکنش برای انتقال پول از کیف پول خریدار به کیف پول شما وجود خواهد داشت.

اخبار روز ارز دیجیتال

ماهیت گیج کننده فناوری بلاک چین، نوسانات شدید در ارزش ارزهای دیجیتال و عدم شفافیت در خود پلتفرم ها، مانع از آن می شود که به طور واضح و ساده نحوه محاسبه هزینه بالقوه ایجاد و فروش NFT ها را محاسبه کنیم.
در واقع، بازار NFTها نیز ریسکی بوده و می بایست منتظر بمانید و ببینید در صورت فروش NFT چقدر درآمد خواهید داشت و امیدوار باشید که همچنان با سود از این بازار بیرون بیایید.

منبع

پاسخی بگذارید