۲۲ سپتامبر گزارش ها حاکی از آن بود که تنظیم کنندگان بازار چین نه تنها تمام مبادلات مربوط به بیت کوین و دیگر ارزهای کریپتو با یوان چینی را ممنوع کرد،بلکه جابه جایی این ارز ها با اوراق بهادار نیز متوقف شده است یعنی؛ تمام مبادلات تاثیرگذار در این کشور ممنوع شده است.شانگهای

شانگهای فراتر می رود

علاوه بر این تنظیم کنندگان شانگهای از مدیران ارشد مبادلات شامل مدیران اجرایی،تیم های مالی و تکنیکی کمک خواسته اند تا این امور سریع تر انجام بشود.

پیش از این،تنظیم کنندگان پکن خواستار متوقف شدن تمام مبادلات ارزی نبودند.به هر که حال در ۱۵ سپتامبر تبادل هر دو ارز okcoin و HuoBi با یوان چینی ممنوع اعلام شد.اما روز بعد تصمیم خود را برای پایان دادن به تمام فعالیت ارز های کریپتو تغییر دادند.

مقامات چین علت اصلی متوقف شدن مبادلات را تغییرات بزرگ و خطرناک قیمت بیت کوین اعلام کرده اند که میتواند موجب جرائم متعددی شود.علاوه بر این بیت کوین قابل پیگیری نیست و امنیت مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد نمی کند.

این اتفاق چگونه افتاد؟

در ماه می سال جاری در حالی که قیمت بیت کوین به بیشتر از ۸۰۰۰ یوان رسیده بود،بانک مرکزی چین شروع به مذاکره با سه شرکت ارز های رمزنگاری شده کرد.

دولت چین تصمیم گرفت که صرافی های معتبر بیت کوین در چین را غیرقانونی اعلام کند و مبادلات بیت کوین به صورت قانونی در این کشور انجام نشود.بعد از آن بیت کوین را موظف کردند  تا خودش هزینه تراکنشش را بپردازد.این تصمیم برای جلوگیری از قمار،اجرای سیاست های دقیق مشتریان،اقدامات لازم برای جلوگیری از پول شویی و ارائه به موقع گزارشات گرفته شد.

در سپتامبر سال جاری،تنظیم کنندگان خواستار پایان دادن به تمام مبادلات ارزهای دیجیتال و بازگردانی وجوه به حساب مشتریان شدند.

لذا به همه صرافی های بیت کوین دستور داده شد که ثبت نام حساب های جدید را متوقف کنند و تعداد سرمایه گذاران را کاهش دهند و پس از مدتی مبادلات این ارز را متوقف کنند.

نظارت دقیق

هنگامی که از تنظیم کنندگان در مورد چگونگی بازگشت این وجوه بین المللی پرسیدیم شخصی توضیح داد که : مهم ترین قسمت این است که سیستم عامل ها،مدیران پروژه ها و سرمایه گذاران با یکدیگر در این زمینه به توافق برسند و مسئولیت دولت بازگردادن سرمایه و حفظ حقوق سرمایه گذاران است.

سیستم عامل های خارجی

برای برخی پروژه ها،اختلاف نظر بین سیستم عامل معاملاتی و سرمایه گذاران وجود دارد. با این حال قیمتی که باید به سرمایه گذاران برگردانده شود توسط دولت تعیین نمی شود.اگر طرفین نمیتوانند به توافق برسند باید روش قانونی در پیش بگیرند.

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در ایران