اگر BCC را نمیشناسید اینجا کلیک کنید.

بیت کوین، BCC، بیت کوین طلایی !

اگر استخراج کنندگان و توسعه دهندگان تصمیمشان را مورد فورک (شکاف)بیت کوین تا اخر این ماه را عملی کنند، بیت کوین شامل ۴ ارز در بازار کریپتو خواهد شد.این شکل جدید بیت کوین،با نام بیت کوین طلایی (bitcoin gold ) با اهدافی مشابه BCC ایجاد خواهد شد.شبکه بلاک چین در تابستان گذشته برای اولین بار این عمل را با نام شکافت سخت افزاری انجام داد در حالی که این ایده جدید نسخه بهبود یافته بر پرتکل است و به همین دلیل میتواند رقیب جدی برای BCC باشد.

Jack Liao مدیرعامل شرکت LightningASIC در هنگ کنگ ،در ۲۵ اکتبر از بیت کوین طلایی به عنوان یک ارز کریپتو جدید رونمایی خواهد کرد. اما شروع مبادلات این ارز از اول نوامبر خواهد بود.

با این که از این موضوع فقط زمزمه هایی به گوش می رسد، اما از اهمیت بحث در این مورد چیزی کم نمی کند. با این که BCC یک شبکه کوچک تری از بیت کوین را ایجاد کرد، ارزش این ارز در حال حاضر ۱۲ درصد ارزش بیت کوین است،  لذا تشکیل یک ارز دیگر را میتوان دیوانگی تلقی کرد.

به نظر می رسد که بیت کوین طلایی حتی کمتر از BCC کمتر مورد توجه قرار گیرد زیرا تعداد زیادی از استخراج کنندگان و توسعه دهندگان از این ارز نوپا پشتیبانی نمی کنند.

در مقالاتی دیگر،Jiang Zhuoer و  Haipo Yang دو تن از افراد که در زمینه BCC  فعالیت می کنند، بر این عقیده هستند که بیت کوین طلایی کمتر از حد انتظار ظاهر خواهد شد.

بیت کوین طلایی

غیرمتمرکز ساختن بیت کوین

با تمام این بدبینی ها در مورد این ارز،یک ویژگی وجود دارد که افراد را متمایل به این ارز می سازد.این ارز موجب  می شود که بیت کوین کاملا متمرکز نباشد و با شکافتن این ارز، متمرکز بودن آن از بین می رود.

مهم تر از همه،توسعه دهندگان امیدوارند که استخراج کنندگان در تلاش برای جایگزینی الگوریتم استخراج بیت کوین با الگوریتمی دیگر با هدف استخراج با کارت گرافیک باشند.

بیت کوین طلایی ، یک تغییر از بیت کوین SHA256 به بیت کوین Equihash خواهد بود.این الگوریتم،الگوریتم سخت افزاری مقاوم به ASIC و سازگار با استخراج  GPU خواهد بود.

میتوان گفت اگر شبکه ای در بین مردم بسیار محبوب شود،این قابلیت را دارد تا استخراج کنندگان بتوانند از آن حذف شوند.اما عملی کردن این حرف به سادگی بیان آن نیست.برخی نیز بر این عقیده هستند که این روش بیت کوین طلایی را به خواسته اش خواهد رساند.

بیت کوین طلایی ناشناخته است

حتی سازندگان این پروژه نیز اعتراف میکنند که هنوز خیلی چیزها در مورد این ارز جدید مبهم است.

توسعه دهنده بیت کوین طلایی با نام مستعار h4x گفت:پروژه هنوز در حال انجام است .جزییاتی مانند ارتفاع دقیق بلاک ها هنوز در حال بررسی است.

با توجه به متن اصلی سایت، این ارز ابتدا قرار بود به عنوان یک ICO برای پروژه وارد بازار شود،اما این تصمیم منتفی شده است.

پس از شکاف اخیر بیت کوین در تابستان گذشته، یکی از توسعه  دهندگان شبکه Tadge Dryja در این مورد پیش بینی کرده بود که در آینده شکاف های بیشتری رخ خواهد داد، ولی فقط به دلایل مالی تشکیل خواهند شد.

با این شکاف بیت کوین در ماه نوامبر به این نتیجه میرسیم که این پیش بینی کم کم دارد به واقعیت تبدیل می شود.

فرهاد اکسچنج ارائه دهنده کیف پول بیت کوین، خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در ایران