قیمت بیتکوین با چشم انداز ۱۱٫۹ دلار به صورت هفتگی و ماهانه تعیین می شود، به شدت معامله گران را تحت تاثیر قرار می دهد.

ماه نوامبر هم با انتشار مشتی از رویداد های خبری وسوسه انگیز شروع شد. طبق گزارش بلومبرگ در ۴ نوامبر، دو محقق دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که افزایش قیمت کلی بیتکوین در سال ۲۰۱۷ به تنهایی توسط یک بازار عظیم انجام شده است.

روز بعد بنیاد توسعه استلار اعلام کرد که این سازمان ۵۵ میلیارد نشانه (شامل ۴٫۷ میلیارد دلار مربوط به ارز های XLM) را در اقدامی که به منظور پر بازده تر کردن اکوسیستم طراحی شده بود، از بین برده است.

در ۳ نوامبر شرکت جهانی هیوبای نیز اعلام کرد که این سازمان حساب های مشتریان وابسته به ایالات متحده را بلوکه خواهد کرد که انجام این اقدام از ۱۳ نوامبر آغاز خواهد شد. متصدی مبادلات ارزی نیز تشریح کرد که توافقنامه کاربری این شرکت به طور آشکارا مشتریان وابسته به ایالات متحده را از کاربرد بستر معاملاتی آن باز خواهد داشت.

تا ۱۳ نوامبر، مشتریان می توانند باز پرداخت هایی را از طریق بیتکوین (BTC) و یا تتر (USDT) دریافت کنند و به مراجعینی که از معاملات مارجین استفاده کرده اند، گفته شده است که وجوهی را که قرض گرفته اند، باز گردانند و تمامی دارایی های دیجیتالی باقی مانده را از حساب های خود خارج سازند.

تمام این اتفاقات در طول همین چند روز گذشته، حتی قبل از پایان هفته اول نوامبر رخ داده است. در ضمن، بیتکوین به حرکت خود به سمت ارزش های بالاتر ادامه می دهد، زیرا به طور پیوسته توسط بازار های صعودی به جلو رانده می شود و ظاهرا از اخبار بی شمار و جالب توجهی که هم اکنون دنیای کریپتو را به لرزه در می آورند، ناآگاه است.

در روز دوشنبه، همچنان که دارایی های دیجیتالی از سطوح مقاومتی ۹۴۰۰ و ۹۵۰۰ دلار بالاتر رفت، بازار های صعودی وابسته به بیتکوین نیز به بالاتر کشیدن قیمت این ارز ادامه دادند تا ارزشی کمی بالاتر از سطح ۹۶۰۰ دلار برای آن تعیین کنند. این قیمت فورا به حد ۹۴۰۰ دلار بازگشت، اما با پشتیبانی در سطوح ۹۳۳۰ و ۹۰۹۰ نگاه داشته می شود. بعد از تصرف دوباره سطح ۹۶۰۰ دلار،  این بازار های صعودی به دریافت سود بیش از ۹۸۲۵ دلار چشم خواهند داشت تا بتوانند هجوم دیگری نیز به سطح ۱۰۰۰۰ دلار داشته باشند.

در دوره زمانی روزانه ،شاخص مقاومت نسبی (RSI)، همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) و RSI تصادفی همگی صعودی هستند، اما دوره های زمانی هفتگی و ماهانه به مراتب امیدوار کننده تر خواهند بود.

بیتکوین معاملات ماهانه را در خارج از بستر نزولی متوقف کرد و قیمت آن به طور پیوسته به سمت بالاتر به حد میانگین متحرک ۲۰ هفته ای (۲۰-WMA) کشیده می شود که در حال حاضر در سطح ۹۸۰۰ دلار قرار دارد. نشانگر باند های بولینگر نشان می دهد که در سطح بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ هفته ای (۲۰-WMA)، قیمت بیتکوین می تواند به حد ۱۱۸۹۰ دلار گسترش یابد، در حالی که یک شکاف نزولی قوی می تواند قیمت ها را به سطوح پایینی به اندازه ۷۷۶۸ دلار بکشاند.

MACD هفتگی کاهش ثابتی را در میزان فروش نشان می دهد، زیرا  نمودار هیستوگرام در طول ۳ هفته گذشته از قرمز به رنگ صورتی تغییر رنگ داده و طول هر کدام از خطوط نیز کوتاهتر شده است. خط MACD شیب خود را به سمت پایین کاهش داده و به صافی متمایل گشته است که این امر به معنای حرکتی ثابت و رو به بالا به سمت خط راهنما می باشد، اما بررسی دقیقتر MACD های روزانه و شش ساعته مورد نیاز است.

هر دو دوره زمانی روزانه و هفتگی شکاف های نزولی بیشتری را نشان می دهند و قیمت نیز به وسیله میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۰۰-DMA) به خوبی تایید می شود.

افزایش نرخ ۴۲ درصدی در ۲۵ اکتبر نیز مسیر میانگین های متحرک ۱۱۱ و ۱۲۸ روزه (DMA) را تغییر داد و این میانگین های متحرک شروع به ایجاد فاصله و اختلاف بین یکدیگر خواهند کرد. در حال حاضر از اختلاف وحشتناک (و مرگبار) بین میانگین های متحرک ۵۰ و ۱۰۰ روزه (DMA) نیز اجتناب شده است.

لازم است بیتکوین سودی بالاتر از نرخ ۹۵۷۵ دلار کسب کند و در غیر این صورت، فروشندگان بازار های نزولی می توانند بازار هایی را راه اندازی کنند و قیمت را به حد میانگین های متحرک ۲۰ روزه و ۲۰۰ روزه (۲۰-DMA و ۲۰۰-dma) بکشانند که در نرخ ۸۷۲۲ دلار با یکدیگر هم تراز می شوند. همان طور که در دامنه قابل مشاهده مشخصات حجم قیمت ها نشان داده شده است، نرخ ۹۵۰۰ دلار به صورت یک سطح مقاومتی ثابت باقی مانده است، اما در نرخ های بالاتر از این حد، میزان فروش شروع به کاهش و از بین رفتن خواهد کرد.

معامله گران همچنین  این نکته را ذکر خواهند کرد که در دوره زمانی روزانه شاخه بالایی نشانگر باند بولینگر در سطح نرخ ۱۰۱۰۶ دلار قرار دارد، بنابر این معامله گران فعالی که در نرخ ۹۰۰۰ دلار موضع هایی ایجاد کرده اند، می توانند شروع به دریافت درصد هایی از سود در نرخ ۱۰۱۱۰ دلار نموده و سپس در صورتی که یک شکاف با حجم زیاد و یا یک فشار کوچک نرخ قیمت بیتکوین را با زور به حد ۱۰۵۰۰ دلار باز گرداند، حدود ضرر را تعدیل کنند.

نمودار دوره شش ساعته نشان می دهد که سازماندهی کنونی و کوتاه مدت بیتکوین در حالت صعودی باقی مانده و عملیات های صعودی دیگری می تواند برای آینده در دست اقدام باشد. حرکت نرخ روز دوشنبه به سمت ۹۶۰۰ دلار قیمت بیتکوین را به حد بالاتر از میانگین های متحرک نمایی (EMA) 12 و ۲۶ دوره ای رسانده است.

MACD شش ساعته نشان دهنده ایجاد یک اختلاف صعودی می باشد، اما خط راهنما و MACD به سمت صافی متمایل شده اند، زیرا قیمت به سمت شاخه وسط نشانگر باند بولینگر تنزل پیدا کرده است. نمودار تصادفی شش ساعته همچنین صعودی دو برابر را به سمت نرخ ۹۹ شکل داده و سپس در زمان یادداشت نرخ ها، این نرخ به سمت ۸۷ کشیده می شود.

همان طور که به طور مکرر در بررسی های قبلی نیز ذکر گردیده است، خارج از نخستین شکاف امروز، حجم معاملات به کاهش تدریجی خود ادامه می دهد و باند های بولینگر نیز به محکمتر کردن پیوند خود ادامه می دهند. میزان قیمت از شاخه بالایی به سمت عقب کشیده شده و در حال حاضر همان طور که دامنه قیمت به طور دقیق تعیین می شود، قیمت نیز افت کرده است تا در میزان نرخ ۲۰-MA یعنی در حدود ۹۲۴۷ دلار تایید شود.

ممکن است قیمت بیتکوین بتواند به شاخه پایینی باند بولینگر یعنی در سطح نرخ ۹۰۸۰ دلار افت کند که این نیز ادعایی است که مکررا مورد آزمایش قرار گرفته است.

در پایینتر از این حد نیز تنزل به نرخ قیمت ۸۹۵۷ دلار هم می تواند رخ دهد. در ۳۱ و ۲۶ اکتبر قیمت بیتکوین به همین سطح برگشت و از پرش آن به سطح ۹۰۰۰دلار توسط بازار های صعودی به خوبی دفاع شد. اگر بیتکوین نتواند سودی بالاتر از نرخ ۹۵۰۰ تا ۹۶۰۰ دلار کسب کند، معامله گران فعال ممکن است تمرکز بر نرخی پایینتر از ۹۴۵۰ دلار را مد نظر قرار دهند و قبل از تغییر جهت برای ایجاد موضعی در حدود نرخ ۹۰۰۰ دلار، در صورتی که نرخ قیمت چنین مسیری را در پیش گیرد، سود هایی نزدیک به قیمت ۹۰۰۰ دلار به دست آورند.

نگاهی خوشبینانه به آینده

جدای از اقدامات کوتاه مدت مربوط به قیمت، سازماندهی های بیتکوین در دوره های زمانی ماهانه، هفتگی و روزانه همراه با نشانه ای شفاف و در دسترس از سازمان های نیرومند مربوطه هیجان انگیز است. به طور خاص، این حقیقت که دارایی دیجیتالی موفق به صعود و خروج از بستر نزولی چند ماهه شده است، امیدوار کننده می باشد و استمرار تقویت بیشتر نرخ ها و پیدایش نشانگر های صعودی فزاینده در سراسر دوره های زمانی طولانی تر به این نکته اشاره دارد که انجام یک تغییر مسیر در دست اقدام است؛ و تنها لازم است معامله گران صبورانه منتظر بمانند تا ببینند آیا نرخ بیتکوین در طول هفته های آتی جهش دیگری به سمت نرخ قیمت ۱۱۵۰۰ دلار می کند؟

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-posts-strong-weekly-monthly-closes-traders-eye-119k?utm_source=Telegram&utm_medium=social

پاسخی بگذارید