شمارش معکوس ساعت‌های وخیم قبل از  بالارفتن نمودار

  • بعد از چندین روز ایستائی(رکود)، اتریوم بیش از ۸ درصد تنها در یک دقیقه بالا رفت.
  • در غیاب تصدیق فنی، ما در مرز یک افزایش قیمت جدید هستیم.
  • در چنین زمانی، شکست یا پایین آمدن قیمت‌ها می‌تواند مهلک باشد و بازار را دچار کساد یک‌ساله کند.

ما شاهد یک واکنش سرسختانه در صفحه‌ی کریپتو، با توقف‌های تصدیق نشده‌ی چشم‌گیر در سطوح مهم در نخستین ساعت مبادلات اقتصادی هستیم. نشانه‌ها تا موقع بسته‌شدن زمان بین قیمت اولیه و ثانویه نباید در نظر گرفته شوند، ولی ما هم‌اکنون دارای حداقل نیمی از اجزای لازم برای روشن‌سازی یک خط صعودی در قیمت‌ها در دوره‌ای کوتاه می‌باشیم.

سناریویی که مورد بحث قرار گرفت نیازمند ETH/USD می‌باشد تا اولین قسمت یک آغازگر باشد با سطح تقریبی بیش از ۱۰۹ دلار و بالاتر از EMA50 و یک SMA100 به‌عنوان دلیلی برای این امر.

در این‌جا شاهد نمودار ETH/BTC هستید. می‌توانید ببینید که یک ETH/BTC نزدیک به بالای ۰٫۰۳۱۱۶۳ نشان‌گر خروج از محدوده‌ی حداقلی این روزها است و آغازی بر یک محیط مناسب برای مشاهد‌ه‌ی یک ترنچ (بالارفتن سهام مالی) می‌باشد که ممکن است آن ‌را تا سطح ۰٫۰۴۰ ETH/BTC برساند.

نمودار ۲۴۰ دقیقه‌ای BTC/USD

هم‌اکنون BTC/USD با قیمت ۳۳۸۸ دلار پس از شکست سطح قیمت ۳۴۰۰ دلار
معامله میشود، که تنها چند سنت با EMA50 که قیمت ۳۴۰۶ دلار را دارا می‌باشد فاصله دارد. اگر این قیمت از متوسط تعریف‌شده عبور کند، قیمت بعدی بین SMA100 در ۳۴۵۵ دلار و قیمت مقاومتی ۳۴۶۵ دلار است.  از این‌رو، BTC/USD ممکن است کساد در قیمت‌های اخیر را پشت سر گذاشته و دوباره وارد یک دوره‌ی افزایش قیمت کوتاه‌مدت شود.

در قسمت پایین‌تر، اولین تکیه‌گاه در سطح قیمتی ۳۳۶۰ دلار است (تراکم پشتیبانی‌ها). دومین سطح تکیه‌گاه در قسمت ۳۳۱۵ دلار(تراکم پشتیبانی قیمت‌ها) و آخرین سطح تکیه‌گاه قبل از خط‌پایه‌ی کانال وخیم (BEARISH) است که تحرکات BTC/USD را در ۳۲۵۰ دلار مدیریت می‌کند.

MACD در نمودار چهارساعته یک صعود زودرس را نشان می‌دهد. چند ساعت زمان لازم است تا این صعود و تاثیرش بر قیمت‌ها مشخص‌شده و تصدیق شود.

DMI در نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که چگونه بعد از یک صعود، این افزایش‌ها مستقیما به پایین و به سمت سطح وخیم رفتند. همچنین در مورد این شاخص، چند ساعت زمان لازم است تا ارزیابی صحیحی از تحرکات آن داشته باشیم.

نمودار ۲۴۰ دقیقه‌ای ETH/USD

جفت ETH/USD هم‌اکنون با قیمت ۱۰۸٫۱۳ دلار معامله می‌شوند که از قیمت حداکثری ۱۱۰٫۲۷ دلار پایین‌تر آمده. تحرکات زودهنگام در قسمت اروپایی به اتریوم اجازه داد که EMA50 و برای لحظه‌ای SMA100 را پشت‌سر بگذارد. این شفاف‌سازی بسیار خوبی از قدرت بالارفتن شاخص‌ها است.

اگر ETH/USD به قیمت متوسط بین یک دوره نزدیک SMA100 شود، هدف بعدی در سطح قیمت ۱۲۰ دلار  (SMA200) است که سطحی متوسط دربرابر سطح سوم قیمت مقاومتی ۱۳۱ دلار است.

زیر قیمت کنونی، اولین سطح تکیه‌گاه در EMA50 با قیمت ۱۰۶٫۶۵ دلار است، درحالی‌که تکیه‌گاه دوم در ۱۰۵٫۵ دلار (پشتیبانی مقاومتی قیمت‌ها) است. سومین سطح نیز در ۱۰۳ دلار است (پشتیبانی مقاومتی قیمت‌ها).

MACD در نمودار ۴ ساعته جنبش آنی کسب کرد، با این‌حال بازگشایی بین خطوط کم است. لازم است که از تکامل با دقت پیروی کرده تا ببینیم مگر MACD می‌تواند از سطح صفر شاخص  عبور کند.

DMI در نمودار چهارساعته بسیار بهتر از جفت BTC/USD به‌نظر می‌رسد. شاخص‌های صعودی قرار است که از سطح شاخص‌های وخیم عبور کرده و به سطوحی که تا دسامبر پیشین مشاهده‌ نشده‌بود برسند.

نمودار ۲۴۰ دقیقه‌ای XRP/USD

XRP/USD هم‌اکنون با قیمت ۰٫۲۹۶۰ دلار معامله می‌شود. این جفت از سطح مقاومتی اول در قیمت ۰٫۲۹۳۶ گذشت و مستقیما به سمت تاثیر گذاری برعلیه سطح مقاومت بعدی با قیمت ۰٫۲۹۸۸ دلار می‌رود (تکیه‌گاه مقاومتی قیمت و EMA50).

برای شاخص‌های صعودی XRP حیاتی است که از این سطح قیمت بگذرند. وقتی چنین اتفاقی بیافتد، منطقه‌ی مقاومتی بعدی بین ۰٫۳۰۴ SMA100 و ۰٫۳۰۸ دلار ( تکیه‌گاه مقاومتی قیمت) می‌باشد. سطح مقاومتی بعدی در قیمت ۰٫۳۲۱ دلار است (SAM200).

MACD در نمودار ۴ ساعته نشان‌دهنده‌ی یک شیب مثبت خطوط است، که به‌دلیل تحرکات روبه‌بالای اخیر، فضای بین این خطوط نیز بیشتر شده. هنوز راه زیادی تا رسیدن به سطوح صفر و ورود به یک منطقه با صعود کامل شاخص‌ها است.

DMI در نمودار ۴ ساعته نشان‌دهنده‌ی شکست شاخص‌های وخیم توسط صعود ولی با شدت کمتر نسبت به جفت ETH/USD می‌باشد. شاخص‌های وخیم به پایین‌تر از سطح ۲۰ رسیده و از این‌رو دیگر فعال به‌حساب نمی‌آیند.

منبع: https://m.benzinga.com/article/13130489?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

پاسخی بگذارید