بلاک چین

چین در حال حاضر، دارای بزرگ ترین بازار انحصاری بلاک چین است و با بزرگ ترین اقتصاد های جهان مانند ژاپن و آمریکا در حال رقابت است.علاوه بر این چین به تازگی ۱٫۶ میلیارد دلار دیگر در این حوزه سرمایه گذاری کرده است تا پروژه های بیشتری را در بازار کریپتو انجام دهد.

 

سرمایه گذاری ۱٫۶ میلیارد دلاری چین بر روی بلاک چین

 

۹ آوریل، نشریه Sohu گزارش داده است که دولت Hangzhou تصمیم دارد تا بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار در شرکتش با نام Tunlan هزینه کند تا رشد و توسعه پروژه های بلاک چین را تسهیل کند.اکنون این شرکت با همکاری دولت چین قصد دارد تا با راه اندازی پارک صنعتی بلاک چین، بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار بر روی بلاک چین سرمایه گذاری کند که ۳۰ درصد این مبلغ توسط دولت محلی تامین می شود.

این موضوع باعث جذب افراد و مشاوران زیادی در این زمینه مانند Zhenfund founder که سرمایه گذار پروژه هایی مبتنی بر اتریوم و Lino بوده، شده است.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، دولت چین تمامی معاملات و سرمایه گذاری ها بر روی کریپتوکارنسی ها را ممنوع کرده، هرگونه ارتباط میان موسسات مالی و اینگونه ارز هارا متوقف ساخته بود.در نتیجه Huobi و OKCoin به  Huobi Pro و OKEx تغییر نام دادند. این دو ارز که از بزرگترین ارزهای کریپتوی چین بودند، پس از ممنوع شدن معادلات در چین به کره جنوبی منتقل شدند که در شش ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته اند.

این سرمایه گذاری جدید دولت چین به طور مستقیم با تصمیم ۷ ماه گذشته خود مبنی بر ممنوع کردن تمام فعالیت ها در حوزه کریپتوکارنسی ها در تناقض است.در آن زمان دولت چین هر گونه فعالیت در این زمینه را یک تهدید برای بانک مرکزی و سیستم مالی جاری چین  می دانست.

هوانگ ژن، استاد دانشگاه بانک مرکزی چین (PBoC) و استاد دانشگاه مرکزی و امور مالی، توضیح داد:

“چین نقشی بنیادی در سیاست جهانی دارد و با سیستم مالی آن همراه و همگام است.کریپتوکارنسی ها و دیگر ارزهای مجازی، حق حاکمیت دولت برای صدور ارز را به چالش می کشند.نیاز است تا این ارزها، ملی شوند تا این مشکل برطرف گردد.چین درک روشن و واضحی از ارزهای دیجیتال دارد و در این زمینه مشغول به کار است. حتی بانک مرکزی چین یک گروه تحقیقاتی در این زمینه و ایجاد یک ارز رمزنگاری شده ملی تشکیل داده است”

 

موضع مثبت چین در فناوری بلاک چین

علیرغم اظهارات دولت چین مبنی بر تهدید سیستم های مالی جهانی توسط ارزهای دیجیتال، دولت چین تلاش های فراوانی برای تامین مالی پروژه های مبتنی بر بلاک چین کرده است.در یکی از مقالات اخیر روزنامه دولتی چین با نام The People’s Daily نوشته شده است:

“سرچشمه تمام پروژه های بلاک چین از خارج از کشور آغاز شده است.ما برای آن که بتوانیم آن را کنترل و مستقل کنیم باید از ابتدا سعی کنیم آن را ایجاد کنیم و تلاش می کنیم تا آن را مانند بلاک چین جهانی توسعه دهیم.”

اختراعات

بر اساس گزارش های Thomson Reuters و سازمان ثبت جهانی اختراعات، چین ۴۰۰ اختراع در زمینه بلاک چین در طی دو سال اخیر دارد.پس از آن آمریکا و استرالیا با ۱۱۰ و ۴۰ اختراع رتبه های بعدی را در این زمینه دارند.

بلاک چین

مطابق با گزارشات cointelegraph چینی ها از تکنولوژی بلاک چین برای تست خلبان و پردازش داده ها در زمان واقعی استفاده کرده اند.AliPay و TencentPay، دوتا از بزرگترین برنامه های کاربردی در حوزه فناوری های مالی، نظر مثبت خود را خود را نسبت به اجرای سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین ابراز کرده اند و برخی از شرکت های بیمه نیز از بلاک چین استفاده کرده اند.

JD.com، یکی از فروشگاه های چینی،  در حال حاضر از تکنولوژی بلاک چین برای ردیابی حمل و نقل محصولات گوشتی داخلی و بین المللی استفاده می کند. شرکت بیمه ZhongAn از سیستم های مبتنی بر بلاک چین برای ردیابی و نظارت بر چرخه های حیات طیور استفاده می کند.

دولت چین حالا در حال یادگیری و پیشرفت در صنعت بلاک چین است.علی رغم این که بر این عقیده هستند که بلاک چین از طرفی یک تکنولوژی مخرب است که می تواند طیف گسترده ای از صنایع از جمله اقتصادی تاثیرگذار باشد، دیدگاه مثبتی که دولت چین به آن دارد می تواند در پیشرفت این کشور موثر باشد و حتی رابطه این کشور را با ارز های دیجیتال بهبود ببخشد.

 

فرهاداکسچنج، ارائه دهنده بهترین امکانات در حوزه ارزهای دیجیتال